Beste winkel monitoren testen omgeving Delft

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
Ik ben van plan een nieuwe monitor te kopen, maar kan niet kiezen tussen 1440p en ultrawide 1080p. ook wil ik een beter idee krijgen van grootte.

ik wil dus zelf wat ervaren in een winkel, welke winkel raden jullie hiervoor aan? ze moeten veel hebben staan en goede service is ook altijd fijn. hoewel ik wel al redelijk wat kennis op heb gedaan van verschillende type monitoren.

ik woon in Delft en het moet dus wel in die omgeving zijn, eventueel kan omgeving Zwolle/Hattem ook.

alvast bedankt,
Stijn

[ Voor 0% gewijzigd door sjettepetJR. op 15-07-2015 16:55 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-09 22:09
Denk dat er weinig winkels zijn tegenwoordig die veel monitoren op voorraad hebben staan. Denk dat meeste monitoren nog te zien zijn bij een Mediamarkt/Saturn, natuurlijk zou je even langs computer winkels kunnen lopen, zullen waarschijnlijk verschillende types hebben staan.

google raadplegen voor winkels? Zelf een rondje stad en verschillende winkels?

[ Voor 12% gewijzigd door Looney1984 op 15-07-2015 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
Looney1984 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 19:35:
Denk dat er weinig winkels zijn tegenwoordig die veel monitoren op voorraad hebben staan. Denk dat meeste monitoren nog te zien zijn bij een Mediamarkt/Saturn, natuurlijk zou je even langs computer winkels kunnen lopen, zullen waarschijnlijk verschillende types hebben staan.

google raadplegen voor winkels? Zelf een rondje stad en verschillende winkels?
mediamarkt heeft geen 1440p monitoren, zelfs niet op hun site, ze hebben een redelijk beperkt aanbod.

(ik kom er net pas achter dat saturn in mediamarkt is verandert. :o )

er zit wel een BCC in de buurt, ik zal daar maar eens langs gaan, het is wel een filiaal in de binnenstad, dus ik weet niet of het een grote winkel is.

ik zal dit weekend maar eens op pad gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:23
Een idee van de grootte krijg je juist niet in de winkel. Daar lijkt alles veel kleiner dan wanneer het op je bureau staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
wappiewappie schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 19:51:
Een idee van de grootte krijg je juist niet in de winkel. Daar lijkt alles veel kleiner dan wanneer het op je bureau staat.
wat moet ik dan doen? in de winkel krijg ik waarschijnlijk een beter idee dan op een foto. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:14
Informatique in Berkel en Rodenrijs? Ligt vrij dicht aan die redelijk nieuwe doorgaande weg van Delft Zuid via Berkel en Rodenrijs naar Rotterdam.

Nog nooit in het nieuwe pand geweest, maar in het oude hadden ze genoeg, zal vast niet slechter geworden zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Twee monitoren bestellen, en eentje terugsturen? Dat is het idee van de Wet Koop op Afstand: in staat zijn objecten thuis net zo goed te kunnen proberen als in de winkel (of beter).

[ Voor 9% gewijzigd door marcieking op 15-07-2015 20:15 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Een stuk karton uitmeten met het juiste formaat van het scherm waar je in geinteresseerd bent en vervolgens vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:54
Volgens mij kan je beter naar het schermformaat kijken voor de grootte, niet naar de resolutie..
Afhankelijk van de afstand die je van de monitor af zit kan je dan een scherm kiezen. op m'n werk gebruik ik een 24 inch 1080 scherm kan alles goed zien, echter op de laptop van m'n collega met een 17 inch 1080 scherm vindt ik het allemaal wel aan de kleine kant worden.

Wat moh.moh al aangeeft is ook een goede.. Bij meeste monitoren staan de specifieke afmetingen, kan je mooi testpaneel maken.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
moh.moh schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 20:15:
Een stuk karton uitmeten met het juiste formaat van het scherm waar je in geinteresseerd bent en vervolgens vergelijken.
ik snap niet hoe ik dit niet eerder heb bedacht... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
mr_zippey schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 20:27:
Volgens mij kan je beter naar het schermformaat kijken voor de grootte, niet naar de resolutie..
Afhankelijk van de afstand die je van de monitor af zit kan je dan een scherm kiezen. op m'n werk gebruik ik een 24 inch 1080 scherm kan alles goed zien, echter op de laptop van m'n collega met een 17 inch 1080 scherm vindt ik het allemaal wel aan de kleine kant worden.

Wat moh.moh al aangeeft is ook een goede.. Bij meeste monitoren staan de specifieke afmetingen, kan je mooi testpaneel maken.
ik weet dat het formaat erg uitmaakt, maar de twee resoluties die ik aangeef hebben verschillende beeldverhoudingen. dus dat maakt een hoop uit.
wat ik wel nog wil ervaren is hoe groot (of klein) 25" ultrawide is, ik ben bang dat (het lijkt alsof) ik dan een heel klein scherm heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:23
Dat is het ook. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
sjettepetJR. schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 20:34:
[...]

ik weet dat het formaat erg uitmaakt, maar de twee resoluties die ik aangeef hebben verschillende beeldverhoudingen. dus dat maakt een hoop uit.
wat ik wel nog wil ervaren is hoe groot (of klein) 25" ultrawide is, ik ben bang dat (het lijkt alsof) ik dan een heel klein scherm heb.
Ik heb met dezelfde gedachte gespeeld als jij, en iemand gaf mij deze site: http://www.displaywars.com/

Hier kan je een inschatting maken van het verschil tussen verschillende schermen. Mijn keuze lag eerst bij de 25" van LG met een 21:9 ratio. maar nu heb ik (voor veel meer geld) de 2515H gekocht met 25" op 16:9. Ik kan je wel zeggen, hij is verschrikkelijk fijn, en haarscherp. Ook groot zat.

Maar je kan met displaywars ook een klein inzicht krijgen in wat nou de verschillen zijn. :)

-

Pagina: 1