Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LBBG]Businesslaptop augustus 2015

Pagina: 1
Acties:

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter

[LBBG]Businesslaptop augustus 2015

Voor de Laptop Best Buy Guide van augustus gaan we op zoek naar een basislaptop, een betaalbare thin&light en een zakelijke laptop. Dit topic is bedoeld om tot de keuze voor die zakelijke laptop te komen. Hoewel we voor de zakelijke laptop hetzelfde budget uittrekken als voor de thin&light ziet het eisenlijstje er wel anders uit. We zoeken een laptop die een beetje stevig is en er representatief uitziet, dus iets met knipperende lampjes en felle kleuren is niet echt een goed idee. Daarnaast mag je van een zakelijke laptop verwachten dat een docking station makkelijk aan te sluiten is en uiteraard is het mooi meegenomen als er extra beveiligingsopties aanwezig zijn zoals een smartcard-slot en/of een vingerafdruklezer.
Kandidaten
Met een budget van negenhonderd euro zijn de opties enigszins beperkt, dus als we binnen de 900 blijven is het mooi, maar het resultaat moet ook nog wel zodanig zijn dat de laptop ook echt aan te raden is. Een kort zoektochtje leverde mij vooral businesslaptops op die pas rond de duizend euro interessant worden.

Zoals bijvoorbeeld de pricewatch: Dell Latitude E5450-5837 Met een Core i5, 8GB ram en een 500GB hdd. Wel een 1920x1080-scherm en uit Dells Latitude-serie, voorzien van metalen scharnieren, vingerafdrukscanner, smartslot en mgelijkheid tot koppelen met docking station. Kost bij een onbetrouwbaar ogende shop 800euro en bij de rest gewoon 1000.

Ook HP kennen we uiteraard van de zakelijke Pro- en Elitebook-serie. De pricewatch: HP ProBook 640 G1 (H5G68EA) heeft een Core i5-4200M, 4GB ram, een 128GB ssd en een 14"-scherm met een resolutie van 1600x900 pixels (maar schijnt wel tn te zijn). Is te combineren met een docking station en heeft een smartcardslot onboard en heeft volgens accuduur van een whopping 13,5 uur.

Ook een leuke optie: Lenovo L540 Is in Lenovo's eigen webshop te configureren met Core i3-4000M, 4GB ram, fhd-scherm (waarschijnlijk wel tn), vingerafdrukscanner, 180GB ssd, smartcardslot en extra dikke accu (kost namelijk maar €3,63 extra :+). Gaat volgens Lenovo 11 uur op een accu mee en kost €902,28.

Lenovo/Dell/HP? Jullie mogen kiezen, of uiteraard een andere optie aandragen!

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• makkie88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-11 15:07
ik vind zelf deze laptop erg netjes, mooie specs, hele strakke looks, geschikt voor busines?
pricewatch: HP Spectre 13-4031nd x360 (999,-)
betreft dockingstation.. hij heeft 3 usb poorten, usb dock ? :)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bij Bluelink staat er een Lenovo X1, I5-3472U, 4Gb, 128 GB SSD, 14" 1600x900 voor € 775 ex BTW
https://www.bluelink.nl/product/752D146

Ik ga als het mee zit een Lenovo X1 aanschaffen met een I5-4200u, 8 Gb, 250 GB, 2540x1400 scherm met touch. Deze gaat 2dehands met 1 jaar garantie nog voor onder de € 1000 weg dus dat is wel erg leuk.

Ik heb een HP Elitebook 840 en daar riepen ze ook bij dat de batterijduur zo geweldig was, nou ik mag blij zijn als ik met normaal gebruik, dus kantoorwerk met half contrast, 5 uur haal. Ik had een Lenovo S440 en daar deed ik dezelfde dingen bij en daar haalde ik ruim 6 uur mee.
Ik ga nu naar een Lenovo X1, want ik word gek dat ik het HP scherm niet 180 graden kan klappen (dus naar achteren en dat het op de helft stopt) en het toetsenbord van HP is echt ruk. Lenovo is veel fijner. Daarnaast start de Lenovo sneller op dan de HP. De HP 840 had een Intel 1500 SSD en ik heb nu een Samsung 850 EVO 500 GB erin met 16 Gb en I7-4600u en vind dat het opstarten echt traag is. De Lenovo S440 ging met de I7-4500U, 256 GB SSD veel rapper (aanzetten de laptop vroeg om het wachtwoord en met de HP zie je echt dat het wieltje aan het draaien en draaien is). De Full HD van het HP scherm is fijn maar de reflectie is echt not done en dat was bij de Lenovo S440 veel minder. Ook de USB 3.0 van Lenovo deed het veel beter want ik heb nu bij mijn HP steeds disconnects en met Lenovo S440 had ik daar geen last van. De SD kaart bij de Elitebook is echt ruk te vinden en plaatsen en bij Lenovo is dat op een logische plaats geïntegreerd ipv onder je USB poorten.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
@ makkie88 Spectre is inderdaad interessant, maar vind ik niet in de categorie zakelijke laptop passen en hij mist ook alle dingen als smartcardslot/vingerafdruklezer/dockmogelijkheid.

@itsalex, een elitebook 840 is natuurlijk wel wat anders dan een probook 640, aan de andere kant sluit jouw verhaal over de accuduur wel aan bij de review van Notebookcheck, die nog geen 5 uur op de accu haalt in plaats van de beloofde 13,5 uur (misschien is dat met een extra accu ofzo? :?) Een thinkpad x1 voor 775ex btw is wel leuk, maar voor de LBBG lijkt me dat niet helemaal geschikt. Ze zijn daar waarschijnlijk de voorraad aan het uitverkopen, want Ivy Bridge loopt al wel weer twee generaties achter.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:36
Ben ik dan de enige die zich afvraagt waarom shady webshops opduike in de pricewatch dan?..

• bahamapleister
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
PiweD schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 15:56:
Zoals bijvoorbeeld de pricewatch: Dell Latitude E5450-5837 Met een Core i5, 8GB ram en een 500GB hdd. Wel een 1920x1080-scherm en uit Dells Latitude-serie, voorzien van metalen scharnieren, vingerafdrukscanner, smartslot en mgelijkheid tot koppelen met docking station. Kost bij een onbetrouwbaar ogende shop 800euro en bij de rest gewoon 1000.
Staat verkeerd in Tweakers. Op de site van Meqtrade.nl:

DELL E5450, Latitude. Producttype: Notebook, Kleur van het product: Zwart, Formaat: Clamshell. Frequentie van processor: 2 GHz, Processorfamilie: Intel Core i5-4xxx, Processormodel: i5-4310U. Intern geheugen: 4 GB, Intern geheugentype: DDR3L-SDRAM, Kloksnelheid geheugen: 1600 MHz. Totale opslagcapaciteit: 500 GB, Opslagmedia: HDD, Opslagcapaciteit harde schijf: 500 GB. Beeldschermdiagonaal: 35,56 cm (14"), Resolutie: 1366 x 768 Pixels, Beeldoppervlakte: Matt

• Dreekenkorin
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-06-2024
De E5450 is inderdaad een 14" laptop met 1366 x 768 pixels.
Momenteel zijn ze met de kortingen op de Dell-website te verkrijgen vanaf 699 EUR.
http://www.dell.com/be/bedrijven/p/latitude-e5450-laptop/fs

De 8GB RAM versie en 500GB harde schijf begint aan 919 EUR. (495 EUR korting)

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Terug naar the matter at hand: welke laptop kunnen we in de lbbg van augustus opnemen? Ik heb een lichte voorkeur voor de Dell, want die is voorzien van een ips-scherm. Het usp van de HP was de accuduur van 13,5 uur waarmee geadverteerd wordt, maar dat wordt in de praktijk bij lange na niet gehaald, dus dat maakt 'm wat minder interessant. De Lenovo is leuk omdat je 'm zelf kunt samenstellen, maar vermoedelijk is het full hd-scherm tn en niet ips (want anders had het er waarschijnlijk met grote letters bij gestaan), wat de Dell de meest interessante optie maakt.

• bahamapleister
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
De Dells die staan geadverteerd onder de €900 hebben geen Full-HD scherm. Klik maar eens door op de website van de verkopers.

Full-HD zou voor mij een must zijn.

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-11 23:58
Op ons bedrijf zijn alleen maar laptops. Maar we maken gebruik van dockingstations en daar pluggen we alle apparatuur aan. Bij voorkeur dus een laptop die ook een dockingstation kan ondersteunen zodat je op locatie ook toch wat meer mogelijkheden hebt. Merk dat HP 1 van de weinige merken zijn die echt een goeie docking hebben

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:07
Een half jaar geleden heb ik een L540 voor een collega aangeschaft.
Hierin hebben we toen een M.2 ssd gemonteerd (Dit is bij de E5450 niet mogelijk) en met name het afsluiten gaat nu razend snel. Binnen een seconde staat alles uit, of beter gezegd in hibernate (W8.1). Het toetsenbord is zoals itsalex stukken beter dat die van de HP Probooks die ik tot nu toe tegen gekomen ben.
Als fijne extra past de 99Wh accu van een T540 ook in de L540.

De behuizing is echt goed afgewerkt en voor een kunststof behuizing best stevig, maar het blijft wel een kunststof behuizing. De alu behuizing van bijv. de S540 en Thinkpad Yoga voelen steviger aan.
Het scherm is mat en heeft een hoge max. helderheid, maar heeft naar mijn mening zelfs voor een tn scherm een behoorlijk slechte kleurweergave en contrast.

De L540 is duidelijk ontworpen als werkpaard en niet om de schoonheidsprijs de winnen.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-11 02:33

PcDealer

HP ftw \o/

PiweD schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:45:
Terug naar the matter at hand: welke laptop kunnen we in de lbbg van augustus opnemen? Ik heb een lichte voorkeur voor de Dell, want die is voorzien van een ips-scherm. Het usp van de HP was de accuduur van 13,5 uur waarmee geadverteerd wordt, maar dat wordt in de praktijk bij lange na niet gehaald, dus dat maakt 'm wat minder interessant.
Ik vermoed dat dat ook is met de optionele accu's die onderaan worden vastgeklikt.

Die Spectre viel inderdaad af, want mist een dockingpoort. Waarom kan ik er niet op selecteren in de PW :?

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 01-08-2015 11:06 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1