Desktop max € 1000,-

Pagina: 1
Acties:

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-11 07:17
Ik ben een pc aan het samenstellen voor mijn vader. Hij heeft eigenlijk geen eisen behalve dat het systeem stil moet zijn. Ik wil zelf dat het systeem geschikt is voor een periode van 8-10 jaar.

Hij zal het voornamelijk gaan gebruik voor simpele dingen zoals word, e-mailen, youtuben, foto's, films.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een werkpc voor mijn vader. E-mailen, word, pdf etc. De standaardkantoor dingen. Maar ook foto's, video's, youtube etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen budget, maar ik streef zelf naar max € 1000,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal 16gb ram. Minimaal 500gb ssd.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De meeste belangrijke eis is dat het systeem zo stil mogelijk is. Het systeem moet ook tussen de 8-10 jaar meekunnen qua prestaties.

Ga je overklokken?
Nee

Ik heb dus zelf even een systeem samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 348,70€ 348,70
1MSI Z97 PC Mate€ 84,-€ 84,-
1Asus GTX750-DCSL-2GD5€ 138,-€ 138,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,-€ 32,-
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 45,80€ 45,80
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 91,95€ 91,95
1be quiet! Pure Power L8 430W CM€ 59,50€ 59,50
1Samsung 850 EVO 500GB€ 180,95€ 180,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 980,90
Ik twijfel zelf nog of ik er een videokaart in doe of dat ik gebruik zal maken van de ingebouwde. Qua moederbord heb ik er maar 1 gekozen. Daar zie ik door de bomen het bos niet meer.

Hebben jullie nog tips/suggesties?

EDIT

Op basis van feedback heb ik dus een aantal dingen gewijzigd ten opzichte van de eerste lijst.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,95€ 182,95
1MSI A78M-E45€ 56,80€ 56,80
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 87,-€ 87,-
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 45,80€ 45,80
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 92,95€ 92,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 182,-€ 182,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 707,-
Een nadere toelichting op mijn keuzes:

- CPU > Ik wil een systeem samenstellen die ook over een paar jaar nog.
- Moederbord > Deze heb ik uit het basissysteem gepakt.
- Behuizing > Deze heb ik van een post hieronder als tip gekregen.
- Processorkoeling > Ik heb een stille koeling gekozen, voor de rest heb ik hier geen voorkeuren voor.
- SSD > Ik heb gekozen voor Samsung. Dit omdat ik al een aantal ssd's hiervan heb. Ik heb gekozen voor 500gb omdat ik dan zeker weet dat deze niet vol raakt.
- Geheugen > Ik heb gekozen voor 16gb omdat ik merk dat 4gb te weinig is in zijn huidige pc en ik niet ga besparen op een paar tientjes als mijn budget ruim genoeg.
- Voeding > Ik heb een stille voeding gepakt. Ik heb nog gekeken voor andere voedingen, maar ik heb er te weinig verstand van om een andere keuze te maken.

EDIT 2

Op basis van verdere feedback ben ik tot de volgende opstelling gekomen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus B85M-G (C2)€ 62,95€ 62,95
1Aerocool DS Cube Black Edition Closed€ 70,79€ 70,79
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 37,95€ 37,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 689,09
EDIT 3

Dit is mijn definitieve opstelling geworden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 184,-€ 184,-
1Aerocool DS Cube Black Edition Closed€ 69,60€ 69,60
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 89,50€ 89,50
1be quiet! System Power 7 350W€ 37,95€ 37,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 179,95€ 179,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 661,90

[ Voor 76% gewijzigd door Lennyz op 29-07-2015 11:27 ]

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Uhm, waarom wil je een overklokbare i7 met een moederbord waarmee je kan overklokken en 16GB RAM voor een heel erg basis systeem!? :/

Er zijn niet echt veel pc's/builds die in het algemeen langer dan 8 jaar meegaan. Alhoewel dat afhangt van het dagelijks gebruik.

Misschien is het handig om eens het basissysteem door te kijken (van de Tweakers Best Buy Guide). Je kan eventueel nog dingen aanpassen zoals de SSD (voor minimaal 500/512GB). Misschien is 256 al wel overkill. Met de programma's die hij wilt kom je hooguit op 100GB uit (inclusief Windows, Office meegerekend).

Als je een echt stil systeem wilt, raad ik je deze aan: pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition (moet wel in je kast passen).

Ik zie sowieso het nut niet waarom je voor een dedicated videokaart hebt gekozen (de i7 die jij koos heeft geïntegreerde graphics). Een goedkope videokaart is alleen nodig als je CPU geen geïntegreerde graphics heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door Anonymoussaurus op 15-07-2015 16:13 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-11 15:26

E-Rick

I love it :7

Wat AnonymousWP zegt, een i7, 16GB ram en 500 GB SSD is zwaar overkill voor een simpel office-systeem.

Vergeet ook de randapparatuur niet, zoals een monitor, toetsenbord, muis en eventueel een speakersetje.

Als je echt een stille PC wil kan je ook nog kijken naar een stillere voeding (er zijn Seasonic voedingen die de fan uitzetten bij minder dan 50% load) en een stillere kast (Fractal design R4 bijvoorbeeld is aan de binnenkant bekleed met geluiddempend bitumen).

Choose life

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

Lennyz schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 15:39:
Ik ben een pc aan het samenstellen voor mijn vader. Hij heeft eigenlijk geen eisen behalve dat het systeem stil moet zijn. Ik wil zelf dat het systeem geschikt is voor een periode van 8-10 jaar.
...
Hebben jullie nog tips/suggesties?
Acht tot tien jaar is gewoon veel te lang. Tien jaar terug zaten we bijvoorbeeld nog volop in het Pentium IV tijdperk, en zelfs de duurste processor van die generatie was jaren geleden al verouderd. Het maakt dus niet uit hoeveel geld je er nu tegenaan smijt, het gaat je niet de garantie geven dat het systeem zo lang mee kan. Sterker nog, wat je nu ook koopt is vrijwel gegarandeerd binnen een jaar of vijf verouderd en binnen een jaar of acht zwaar verouderd.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Nip
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:02

Nip

8-10 jaar is vrijwel onmogelijk. Over 8 jaar zal hoe dan ook elke PC op dit moment zwaar zwaar verouderd zijn. Maar toch: je wilt een zeer toekomstbestendige PC maar toch kies je voor een bronze voeding en voor een 30 euro behuizing die lekker stof gaat inhaleren. Dat is niet logisch. Kies dan voor een Gold voeding en een behuizing die overal stoffilters heeft (scheelt je pa ook werk, ik zie de meeste vaders niet hun PC schoon poetsen van binnen).

Daarnaast is een i7 zware overkill voor office gebruik. Een normale i5-4460 (of desnoods de snelste i5-4690) is meer dan genoeg en zeer snel. Moederbord voor basis gebruik kan ook een stuk goedkoper. Neem een B85 bordje. En 45 euro voor een cooler? Neem gewoon een gelid tranquilo. 25 euro.

Daarnaast is de BX100 500gb in de praktijk even snel als de Samsung EVO en een stuk goedkoper. 500gb is inderdaad wel vrij veel voor een office PC, maar goed als het een eis is van je pa is dat natuurlijk prima. Kan je later nog uitbreiden met een tweede of een HDD erbij.

Eigenlijk het enige onderdeel wat je wel 'ok' hebt gekozen is het interne geheugen.

[ Voor 16% gewijzigd door Nip op 15-07-2015 19:47 ]

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Nip schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 19:45:
Daarnaast is een i7 zware overkill voor office gebruik. Een normale i5-4460 (of desnoods de snelste i5-4690) is meer dan genoeg en zeer snel. Moederbord voor basis gebruik kan ook een stuk goedkoper. Neem een B85 bordje. En 45 euro voor een cooler? Neem gewoon een gelid tranquilo. 25 euro.
Zelfs een i5-4460 is dikke overkill voor een office pc.
Eigenlijk het enige onderdeel wat je wel 'ok' hebt gekozen is het interne geheugen.
Zou je denken? 8gb krijg je nooit van je leven vol als office pc. Met 4GB zit hij ook ruimschoots goed.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:40
Volgens mij kun je veel beter nu een basissysteem kopen (dat zal meer dan genoeg zijn voor het beoogde gebruik) voor 300 à 400 euro, en dat dan over een jaar of 4 à 5 nog een keer doen.

• Nip

Nip

Anonymoussaurus schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 20:47:
[...]

Zelfs een i5-4460 is dikke overkill voor een office pc.

[...]

Zou je denken? 8gb krijg je nooit van je leven vol als office pc. Met 4GB zit hij ook ruimschoots goed.
Kijk, natuurlijk. Ik ben met het je eens. Maar over 5 jaar? Misschien is een quad core en 16gb ram dan de norm voor budget pc's. Als die vader een budget heeft van 1000 euro, waarom niet?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tegen de tijd dat dergelijke PC's de norm zijn, zijn er ten eerste veel betere CPU's te verkrijgen, die bovendien beter presteren, zuiniger zijn en bovendien goedkoper.

Ik zou nu dus genoegen nemen met een i5 (misschien zelfs een i3) voor simpele kantoorwerkzaamheden.
Over een paar jaar, kan je dan voor datzelfde bedrag upgraden en ben je veel meer 'bij de tijd' dan eens in de 10 jaar een PC te kopen, bijvoorbeeld.

[ Voor 43% gewijzigd door CH4OS op 15-07-2015 21:25 ]

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Nip schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 21:07:
[...]

Kijk, natuurlijk. Ik ben met het je eens. Maar over 5 jaar? Misschien is een quad core en 16gb ram dan de norm voor budget pc's. Als die vader een budget heeft van 1000 euro, waarom niet?
Daar heb je ook weer gelijk in, maar de meeste pc's worden toch ge-upgrade binnen die 5 jaar (of er wordt een compleet nieuwe pc gebouwd).

Als hij nu 4GB neemt en een goede i3 dan kan hij over 5 jaar ook nog gewoon upgraden. Scheelt voor nu heel veel kosten.

[ Voor 7% gewijzigd door Anonymoussaurus op 15-07-2015 21:24 ]

• Nip

Nip

True true, de keuze is aan de TS!

• Lennyz
Anonymoussaurus schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 16:09:
Uhm, waarom wil je een overklokbare i7 met een moederbord waarmee je kan overklokken en 16GB RAM voor een heel erg basis systeem!? :/

Er zijn niet echt veel pc's/builds die in het algemeen langer dan 8 jaar meegaan. Alhoewel dat afhangt van het dagelijks gebruik.

Misschien is het handig om eens het basissysteem door te kijken (van de Tweakers Best Buy Guide). Je kan eventueel nog dingen aanpassen zoals de SSD (voor minimaal 500/512GB). Misschien is 256 al wel overkill. Met de programma's die hij wilt kom je hooguit op 100GB uit (inclusief Windows, Office meegerekend).

Als je een echt stil systeem wilt, raad ik je deze aan: pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition (moet wel in je kast passen).

Ik zie sowieso het nut niet waarom je voor een dedicated videokaart hebt gekozen (de i7 die jij koos heeft geïntegreerde graphics). Een goedkope videokaart is alleen nodig als je CPU geen geïntegreerde graphics heeft.
Ik snap je punt. Misschien inderdaad is inderdaad een I5 voldoende. Met betrekking van het geheugen ben ik toch wel van mening, hoe meer hoe beter. Ik merk op zijn huidige pc (4gb) dat dit onvoldoende is voor de taken die hij doet. Dan kan ik voor 8gb gaan, maar in het geheugen gaat de kosten niet zitten, vandaar dat ik gekozen heb voor 16gb.

Ik had het misschien iets beter moet omschrijven.

128gb is naar mijn ervaring net iets te weinig, dan zou 256gb het minimum worden. Nu heb ik voor de veiligheid voor 512gb gekozen, daarvan weet ik tenminste zeker dat hij die niet snel vol krijgt.
E-Rick schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 16:33:
Wat AnonymousWP zegt, een i7, 16GB ram en 500 GB SSD is zwaar overkill voor een simpel office-systeem.

Vergeet ook de randapparatuur niet, zoals een monitor, toetsenbord, muis en eventueel een speakersetje.

Als je echt een stille PC wil kan je ook nog kijken naar een stillere voeding (er zijn Seasonic voedingen die de fan uitzetten bij minder dan 50% load) en een stillere kast (Fractal design R4 bijvoorbeeld is aan de binnenkant bekleed met geluiddempend bitumen).
Alle randapparatuur is reeds aanwezig. Ik ga even naar die onderdelen kijken die je voorstelt.
Tribits schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 19:24:
[...]

Acht tot tien jaar is gewoon veel te lang. Tien jaar terug zaten we bijvoorbeeld nog volop in het Pentium IV tijdperk, en zelfs de duurste processor van die generatie was jaren geleden al verouderd. Het maakt dus niet uit hoeveel geld je er nu tegenaan smijt, het gaat je niet de garantie geven dat het systeem zo lang mee kan. Sterker nog, wat je nu ook koopt is vrijwel gegarandeerd binnen een jaar of vijf verouderd en binnen een jaar of acht zwaar verouderd.
Ja, je hebt gelijk. Die periode is waarschijnlijk iets te lang.
Nip schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 19:45:
8-10 jaar is vrijwel onmogelijk. Over 8 jaar zal hoe dan ook elke PC op dit moment zwaar zwaar verouderd zijn. Maar toch: je wilt een zeer toekomstbestendige PC maar toch kies je voor een bronze voeding en voor een 30 euro behuizing die lekker stof gaat inhaleren. Dat is niet logisch. Kies dan voor een Gold voeding en een behuizing die overal stoffilters heeft (scheelt je pa ook werk, ik zie de meeste vaders niet hun PC schoon poetsen van binnen).

Daarnaast is de BX100 500gb in de praktijk even snel als de Samsung EVO en een stuk goedkoper. 500gb is inderdaad wel vrij veel voor een office PC, maar goed als het een eis is van je pa is dat natuurlijk prima. Kan je later nog uitbreiden met een tweede of een HDD erbij.

De reden dat ik voor Samsung heb gekozen omdat ik al 5 ssd's van Samsung heb en daar eigenlijk nooit problemen mee heb gehad. Ik ga morgen even kijken naar de onderdelen die jij voorstelt.
Anonymoussaurus schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 21:23:
[...]

Daar heb je ook weer gelijk in, maar de meeste pc's worden toch ge-upgrade binnen die 5 jaar (of er wordt een compleet nieuwe pc gebouwd).

Als hij nu 4GB neemt en een goede i3 dan kan hij over 5 jaar ook nog gewoon upgraden. Scheelt voor nu heel veel kosten.
4GB is te weinig voor de taken die hij uitvoert. Met betrekking tot de processor dat kan inderdaad wel een i5 worden.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Maar, hier zeg je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een werkpc voor mijn vader. E-mailen, word, pdf etc. De standaardkantoor dingen.
Dan snap ik niet hoe hij 4GB vol krijgt hoor met alleen die applicaties zoals jij beschreef :o.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

En voor die standaard kantoor dingen is een Celeron/Pentium al rap zat, cpu power heb je immers toch nauwelijks nodig, een SSD maakt zo'n systeem snel, voor de rest volstaat een low-end cpu al makkelijk.

En 4GB hoort daar ook gewoon voldoende voor te zijn, pas als hij 20 tabbladen in zijn browser open heeft staan, skype, muziek, downloadmeuk, pdf'jes en word wordt dat pas eens krap misschien.

People as things, that’s where it starts.

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:49
Hoeveel doet Pa? Hoe vol is de huidige harde schijf? Is hij al aan de smartphone? Heeft hij back-ups? Foto's en video?
Werkt hij via de TV? Want er staat geen scherm bij.
Ik moet voor mijn vereniging nog wat typen en excel gebruiken, maar als dat minimaal is dan kan je toe met een tablet...
We schieten te gauw in de hardware, eerst de noden uitspitten lijkt me.

[ Voor 1% gewijzigd door beascob op 15-07-2015 23:04 . Reden: huidige ]

gewaarwordingshorizon

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
K heb hier nog een pc van mn ouders intel duel core socket 775. Die ssd maakt de pc gwn super snel neem lekker die i3 en 4gb of max 8gb ram (k krijg 8gb niet vol met gamen) verder neem een 350watt brons gecertificeerde seasonic ruim zat.

• Lennyz
Anonymoussaurus schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 22:21:
Maar, hier zeg je
[...]

Dan snap ik niet hoe hij 4GB vol krijgt hoor met alleen die applicaties zoals jij beschreef :o.
RobinHood schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 22:40:
En voor die standaard kantoor dingen is een Celeron/Pentium al rap zat, cpu power heb je immers toch nauwelijks nodig, een SSD maakt zo'n systeem snel, voor de rest volstaat een low-end cpu al makkelijk.

En 4GB hoort daar ook gewoon voldoende voor te zijn, pas als hij 20 tabbladen in zijn browser open heeft staan, skype, muziek, downloadmeuk, pdf'jes en word wordt dat pas eens krap misschien.
beascob schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 23:02:
Hoeveel doet Pa? Hoe vol is de huidige harde schijf? Is hij al aan de smartphone? Heeft hij back-ups? Foto's en video?
Werkt hij via de TV? Want er staat geen scherm bij.
Ik moet voor mijn vereniging nog wat typen en excel gebruiken, maar als dat minimaal is dan kan je toe met een tablet...
We schieten te gauw in de hardware, eerst de noden uitspitten lijkt me.
Demian Brunt schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:34:
K heb hier nog een pc van mn ouders intel duel core socket 775. Die ssd maakt de pc gwn super snel neem lekker die i3 en 4gb of max 8gb ram (k krijg 8gb niet vol met gamen) verder neem een 350watt brons gecertificeerde seasonic ruim zat.
Ik heb de OP iets aangepast. Hij werkt veel met zware foto's, grote pdf bestanden etc. Daarom kies ik voor 16gb omdat zijn huidige 4gb af en toe niet volstaat. 16gb is mogelijk teveel, maar we praten over een paar tientjes op een budget van 1000 euro.

Wat ik er bij had moeten zetten is dat hij deze pc ook voor privé zal gebruiken. Nu zal hij niet gaan gamen over andere zware taken waar een dikke videokaart voor nodig is, maar ik wil geen pc voor hem die enkel Word kan draaien.

Ik heb wel op basis van jullie feedback de cpu veranderd, een andere behuizing gekozen en de videokaart weggelaten. In de OP staat de geupdate lijst.

[ Voor 3% gewijzigd door Lennyz op 21-07-2015 18:09 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 21:35

Madrox

Oh, Pharaoh!

Sorry hoor, maar 8 jaar kan tegenwoordig prima.
http://www.guru3d.com/art...920-and-965-review,1.html
i7 920 van 2008, we zitten nu in 2015 en mijn i7 920 gaat nog prima mee.

Huidige cpu's zijn sterk genoeg om het zolang uit te houden, iig als ik zie welke taken erop uitgevoerd gaan worden. Sterker nog, ik denk dat zijn pa beter af is met een APU build. Die kan iig meer draaien dan alleen Word. En heeft, voor de taken die ik zie, meer dan genoeg power.

Wat we hier nml. vergeten is dit; niemand is verplicht om over te stappen naar zwaarder software of OS. Als het nu goed draait, doet dat het over 8 jaar nog steeds.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
Ik zit even naar je edit built uit je openingspost te kijken, daar heb je nu een intel processor en een amd moederbord in staan. Dat gaat niet werken samen.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Weet je trouwens zeker dat die monsterlijke koeler gaat passen in de FRactal?
Fractal > 170mm max
Koeler > 171.2mm

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:40
Je aangepaste systeem lijkt erg op het mijne, onlangs aangeschaft. Wel met een ander moederbord pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 en een GPU omdat ik gta wil spelen :-)

Die kast is erg mooi en stil, goede koop! Als koeler heb ik een pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition, fluisterstil en hij past in de kast.

Lijkt me meer dan zwaar genoeg voor je gebruik, zeker als je er 16g geheugen in stopt. Overkill, maar ach, als je er die paar tientjes extra voor over hebt om zeker te weten dat je voorlopig geen bottleneck hebt... of het 10 jaar voldoet zal de tijd moeten leren.

Kortom, gewoon aanschaffen, prima systeem zo!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Hmm, snap niet waarom het een atx formaat kast moet zijn.

Dit is een fijne opzet met redelijk compacte kast:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 4330 Boxed€ 129,95€ 129,95
1Asus GTX750-DCSL-2GD5€ 136,88€ 136,88
1Kingston HyperX Fury blu HX316C10FK2/16€ 91,96€ 91,96
1Seasonic G-series 450 watt€ 79,95€ 79,95
1Crucial BX100 500GB€ 166,95€ 166,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 777,38

De i3 lijkt mij voldoende als ik zie wat ermee gebeurt. Je pa lijkt me nml. ook geen zware multitasker.
Maar goed, je kan er zo een zwaardere cpu inproppen, mocht je dat nodig denkt te hebben.
Btw, er is ruimte voor een heuse Xeon, met 4 cores en 4 HT, totaal 8 threads. Als je dan toch zwaarder nodig denkt te hebben, tip! Zeker opgewassen voor de komende 8 jaar. Zie mijn i7 920 verhaal...

Deze Xeon's: http://tweakers.net/price.../415787;346340/categorie/

• Lennyz
Philpend schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:06:
Ik zit even naar je edit built uit je openingspost te kijken, daar heb je nu een intel processor en een amd moederbord in staan. Dat gaat niet werken samen.
Goed punt. Hier had ik niet op gelet.
migchiell schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:29:
Je aangepaste systeem lijkt erg op het mijne, onlangs aangeschaft. Wel met een ander moederbord pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 en een GPU omdat ik gta wil spelen :-)

Die kast is erg mooi en stil, goede koop! Als koeler heb ik een pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition, fluisterstil en hij past in de kast.

Lijkt me meer dan zwaar genoeg voor je gebruik, zeker als je er 16g geheugen in stopt. Overkill, maar ach, als je er die paar tientjes extra voor over hebt om zeker te weten dat je voorlopig geen bottleneck hebt... of het 10 jaar voldoet zal de tijd moeten leren.

Kortom, gewoon aanschaffen, prima systeem zo!
Bedankt voor de tip. Ik ga die koeler nemen.
Madrox schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:50:
Hmm, snap niet waarom het een atx formaat kast moet zijn.

Dit is een fijne opzet met redelijk compacte kast:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 4330 Boxed€ 129,95€ 129,95
1Asus GTX750-DCSL-2GD5€ 136,88€ 136,88
1Kingston HyperX Fury blu HX316C10FK2/16€ 91,96€ 91,96
1Seasonic G-series 450 watt€ 79,95€ 79,95
1Crucial BX100 500GB€ 166,95€ 166,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 777,38

De i3 lijkt mij voldoende als ik zie wat ermee gebeurt. Je pa lijkt me nml. ook geen zware multitasker.
Maar goed, je kan er zo een zwaardere cpu inproppen, mocht je dat nodig denkt te hebben.
Btw, er is ruimte voor een heuse Xeon, met 4 cores en 4 HT, totaal 8 threads. Als je dan toch zwaarder nodig denkt te hebben, tip! Zeker opgewassen voor de komende 8 jaar. Zie mijn i7 920 verhaal...

Deze Xeon's: http://tweakers.net/price.../415787;346340/categorie/
Die kast spreekt mij ook erg aan. Ziet er mooi en handig uit! Ik denk dat ik voor die ga. Ik heb ook de moederboard uit jouw build gepakt.

Ik heb me ook even ingelezen voor de Xeon en dat lijkt mij perfect voor mijn nieuwe game systeem. Met die voor mijn vader heb ik gekozen voor geen losse videokaart omdat die bij de I5 ingebakken zit. Ik verwacht niet dat hij een losse videokaart nodig zal hebben, maar die kan ik er later altijd nog bijstoppen mocht dat wel zo zijn.

Is er nog een voordeel van de voeding uit jouw lijst ten opzichte van de voeding die ik gekozen heb?

Dan kom ik tot de volgende lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 689,09

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

De Seasonic is een Gold voeding, de Be Quiet is een Bronze. De eerste is efficienter/zuiniger.

Je hebt die Aerocool in meerdere kleuren :
http://tweakers.net/categ...pmAJE2NjCGyBkiSpsYgLbW1AA
:9

[ Voor 58% gewijzigd door Madrox op 22-07-2015 12:12 ]

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 11:54
Ik kan je adviseren om voor de i3 te gaan, ik heb zelf office PC's voor ongeveer rond de €350 in elkaar gezet waarvan ik je kan garanderen dat deze over 5 jaar nog steeds naar wens van de gebruiker zullen functioneren.

De ingebouwde GPU's zijn tegenwoordig meer dan krachtig genoeg voor Office en eventueel een simpel spelletje (Ze hebben er zelfs Battlefield 4 al meegespeeld)

Dit is wat ik meestal bouw voor een office PC(afgekeken bij de buren van hardware.info ;) )
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-7600 Boxed€ 83,50€ 83,50
1MSI A88XM-E35€ 49,90€ 49,90
1WD Green WD20EZRX€ 76,95€ 76,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,-€ 32,-
1Cooler Master Hyper T4€ 24,32€ 24,32
1Kingston HyperX Fury red HX318C10FRK2/8€ 48,78€ 48,78
1Crucial BX100 250GB€ 81,95€ 81,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 435,35

een Gold voeding is leuk voor high end systemen, maar voor een simpele office PC zal een Bronze van Be Quiet volstaan, daarnaast CPU koeler toegevoegd omdat de stock koeler veelal luidruchtig is, kast heb ik at random gekozen kan je natuurlijk altijd iets anders voor kiezen ;)

• Lennyz
Bedankt allemaal voor de hulp. Dit gaat hem worden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Aerocool DS Cube Black Edition Closed€ 70,52€ 70,52
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 686,77

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 02:27

flipkipse

Google it

Lennyz schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:45:
Bedankt allemaal voor de hulp. Dit gaat hem worden:

Waarom 430 watt voor alleen een i5?

Certified Google Teacher.

• Lennyz
flipkipse schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:32:
[...]

Waarom 430 watt voor alleen een i5?
Omdat ik daar nog niemand feedback op heb zien geven.

Zou jij dan voor bijvoorbeeld deze kiezen?

pricewatch: be quiet! System Power 7 350W

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 02:27

flipkipse

Google it

Lennyz schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:45:
[...]

Zonder GPU, naar mijn mening ruim voldoende.

Certified Google Teacher.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Lennyz schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:45:
[...]

Die past ook prima.
http://www.xbitlabs.com/a...40-4330-4130_4.html#sect1
Een i3 is nog geen gek idee.

They are still an excellent choice for home and office but cannot be recommended for professionals

[ Voor 9% gewijzigd door Madrox op 24-07-2015 01:34 ]

• The_Engineer
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-11 23:15
misschien ook nog het bekijken waard voor een kleine, stille kast: pricewatch: Cooler Master Silencio 352

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ziet er leuk uit idd, helaas wel een stapje minder qua bouw kwaliteit (zie comments daar).

• Lennyz
Voor eventuele referentie in de toekomst. Dit is mijn definitieve opstelling geworden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 184,-€ 184,-
1Aerocool DS Cube Black Edition Closed€ 69,60€ 69,60
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 89,50€ 89,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 661,90
Pagina: 1