Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Momenteel draai ik op een Dell XPS17 met i7 Q740 en 8GB geheugen, maar is toe aan vervangen. Dit keer een normale PC. Voornaamste gebruik is voor werk Photoshop / Videorendering (premiere pro / after effects). Gamen hoeft hier nog niet op, wil wel later nog een videokaart er in prikken zodra er weer een keer wat budget over blijft
Wat mag het systeem gaan kosten?
800 euro maximaal inclusief verzendkosten. Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SSD: Kingston SSDNow V300 120GB SATA600
Toetsenbord/muis/scherm heb ik allemaal. Gaat puur om de kast dus.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vooral een hele dikke CPU met minimaal 16GB geheugen met ruimte om uit te breiden naar 32GB en mogelijkheid een videokaart later toe te voegen (voeding hoeft nu nog geen rekening te houden met die videokaart)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel i7 processor is het enige voorkeur dat ik heb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zo stil mogelijk, momenteel klinkt mijn XPS17 als een straalmotor welke idle draait.
Ga je overklokken?
Standaard is prima, kleine overklok om er net wat meer uit te halen is wel welkom zolang het niet ten koste gaat van de temperatuur/geluidproductie
Wat ik dusver heb kunnen samenstellen:
Totaal komt dit net boven de 700 euro bij verschillende winkels. Wat ik graag zou willen weten of ik wellicht meer uit bepaalde onderdelen kan halen, ook zou ik graag een optie voor CPU koeling willen hebben echter heb ik hier totaal geen verstand van.
Momenteel draai ik op een Dell XPS17 met i7 Q740 en 8GB geheugen, maar is toe aan vervangen. Dit keer een normale PC. Voornaamste gebruik is voor werk Photoshop / Videorendering (premiere pro / after effects). Gamen hoeft hier nog niet op, wil wel later nog een videokaart er in prikken zodra er weer een keer wat budget over blijft
Wat mag het systeem gaan kosten?
800 euro maximaal inclusief verzendkosten. Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SSD: Kingston SSDNow V300 120GB SATA600
Toetsenbord/muis/scherm heb ik allemaal. Gaat puur om de kast dus.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vooral een hele dikke CPU met minimaal 16GB geheugen met ruimte om uit te breiden naar 32GB en mogelijkheid een videokaart later toe te voegen (voeding hoeft nu nog geen rekening te houden met die videokaart)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel i7 processor is het enige voorkeur dat ik heb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zo stil mogelijk, momenteel klinkt mijn XPS17 als een straalmotor welke idle draait.
Ga je overklokken?
Standaard is prima, kleine overklok om er net wat meer uit te halen is wel welkom zolang het niet ten koste gaat van de temperatuur/geluidproductie
Wat ik dusver heb kunnen samenstellen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 348,70 | € 348,70 |
| 1 | MSI Z97M-G43 | € 94,- | € 94,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | Kingston HyperX Beast KHX16C9T3K2/16X | € 94,- | € 94,- |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 67,95 | € 67,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 740,54 | |
Totaal komt dit net boven de 700 euro bij verschillende winkels. Wat ik graag zou willen weten of ik wellicht meer uit bepaalde onderdelen kan halen, ook zou ik graag een optie voor CPU koeling willen hebben echter heb ik hier totaal geen verstand van.
[ Voor 4% gewijzigd door Qre8ive op 15-07-2015 14:28 ]