Applicaties worden niet meer herkend na Clone

Pagina: 1
Acties:

• Saisho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-01 15:40
Ik heb een Samsung Evo 850 Pro 1TB aangeschaft om m'n trage WD 1TB te vervangen (vooral voor games). M'n C-schijf met OS (Windows 8.1) is een 180GB SSD van Intel, en m'n D-schijf was de trage WD.

De Evo was snel aangesloten en kreeg netjes de E-letter toebedeeld.
Eerst geprobeerd de Samsung clone software te gebruiken, maar die herkende m'n D-schijf (WD) niet. Enkel de C (Intel) was te clonen.
Dus op zoek gegaan naar clone software en bij AOMEI Backupper uitgekomen. Deze herkende wel netjes al m'n schijven.
Hier deed ik eerst een harddisk clone mee, maar deze bleef hangen op 58%.
Daarna een volume clone en deze was wel gelukt. Ik zag netjes alle schijven en op E leek hetzelfde te staan als op D.
Daarna de oud WD losgekoppeld en de nieuwe EVO als D-schijf ingesteld.

Maar, en dan komt het, m'n PC ziet netjes de EVO met alle applicaties, alleen: geen enkele applicatie kan nog starten van de D-schijf.

Beetje paniek, dus ik besluit de oude WD even terug aan te sluiten zodat ik later verder kan zoeken.
Kleine test en ... ook hier start nu geen enkele applicatie meer op :/

Maw: kan iemand dit mysterie verklaren (en me hopelijk voor idioot uitschelden ;) )?

Bedankt!

Verwijderd

Je hebt dus een SSD van 180GB waar Windows op staat?

Hoezo heb je dan clone applicaties nodig? Je doet toch geen herinstallatie van Windows? Windows blijft toch op de 180GB SSD?

Dus je hoeft niets te klonen. Gewoon de SSD blijplaatsen en een drive-letter toekennen. Dan kun je de SSD in gebruik nemen door daar Games op te installeren of wat je ook wilt doen.

Overigens is een SSD maar marginaal sneller dan een hardeschijf qua massaopslag. Dus of je hier heel veel mee opschiet weet ik niet direct. Het zal per spel afhangen evenals hoeveel RAM geheugen je hebt en hoe vaak je herstart. Als je weinig herstart en je hebt veel RAM, dan is de snelheid van de SSD/HDD eigenlijk niet relevant omdat alle leesacties vanuit RAM gebeuren.

• Saisho
Heb idd een SSD waar windows op draait. (c-schijf)
Maw: ik wou mijn 1TB D-schijf (van WD) vervangen door een Samsung EVO 850 Pro 1TB.
Dus de WD is gecloned op de Samsung, en de WD is verwijderd (maak ik een extern schijfje van).

De Evo heeft de WD vervangen en ook de D-driveletter gekregen.
Ik ging ervan uit dat dan alle applicaties (geinstalleerd op de D-schijf) gewoon zouden blijven werken, maar dit blijkt zo niet te zijn...

De vraag is dus, heb ik iets verkeerd gedaan?

(btw: had het budget beschikbaar en m'n games net wat sneller laten laden, vandaar ook een SSD)

• Saisho
Mag afgesloten worden. Na het starten van Samsung Magician werkte alles weer naar behoren :-s