Ik heb een Samsung Evo 850 Pro 1TB aangeschaft om m'n trage WD 1TB te vervangen (vooral voor games). M'n C-schijf met OS (Windows 8.1) is een 180GB SSD van Intel, en m'n D-schijf was de trage WD.
De Evo was snel aangesloten en kreeg netjes de E-letter toebedeeld.
Eerst geprobeerd de Samsung clone software te gebruiken, maar die herkende m'n D-schijf (WD) niet. Enkel de C (Intel) was te clonen.
Dus op zoek gegaan naar clone software en bij AOMEI Backupper uitgekomen. Deze herkende wel netjes al m'n schijven.
Hier deed ik eerst een harddisk clone mee, maar deze bleef hangen op 58%.
Daarna een volume clone en deze was wel gelukt. Ik zag netjes alle schijven en op E leek hetzelfde te staan als op D.
Daarna de oud WD losgekoppeld en de nieuwe EVO als D-schijf ingesteld.
Maar, en dan komt het, m'n PC ziet netjes de EVO met alle applicaties, alleen: geen enkele applicatie kan nog starten van de D-schijf.
Beetje paniek, dus ik besluit de oude WD even terug aan te sluiten zodat ik later verder kan zoeken.
Kleine test en ... ook hier start nu geen enkele applicatie meer op
Maw: kan iemand dit mysterie verklaren (en me hopelijk voor idioot uitschelden
)?
Bedankt!
De Evo was snel aangesloten en kreeg netjes de E-letter toebedeeld.
Eerst geprobeerd de Samsung clone software te gebruiken, maar die herkende m'n D-schijf (WD) niet. Enkel de C (Intel) was te clonen.
Dus op zoek gegaan naar clone software en bij AOMEI Backupper uitgekomen. Deze herkende wel netjes al m'n schijven.
Hier deed ik eerst een harddisk clone mee, maar deze bleef hangen op 58%.
Daarna een volume clone en deze was wel gelukt. Ik zag netjes alle schijven en op E leek hetzelfde te staan als op D.
Daarna de oud WD losgekoppeld en de nieuwe EVO als D-schijf ingesteld.
Maar, en dan komt het, m'n PC ziet netjes de EVO met alle applicaties, alleen: geen enkele applicatie kan nog starten van de D-schijf.
Beetje paniek, dus ik besluit de oude WD even terug aan te sluiten zodat ik later verder kan zoeken.
Kleine test en ... ook hier start nu geen enkele applicatie meer op
Maw: kan iemand dit mysterie verklaren (en me hopelijk voor idioot uitschelden
Bedankt!