Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakingRens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-08 06:16
Mijn vader heeft een paar weken terug een Lenovo B50-30 laptop aangeschaft. De laptop had een zeer brakke WiFi netwerkkaart, die heb ik dus vervangen.

Ik ben me ervan bewust dat er om wat voor reden dan ook in de BIOS een whitelist voor netwerkadapters staat. Ik heb dan ook gezocht naar welke adapters ondersteund waren.

De Intel 7265 2x2AC+BT PCIE M.2 WLAN was hier één van, deze heb ik gekocht. Tot mijn verbazing kreeg ik de melding "unsupported wireless network device detected", terwijl hij wel degelijk in de lijst van supported devices staat. :?

Aangezien Lenovo geen fatsoenlijke customer service heeft (mail sturen of direct contact is geen optie), vraag ik het hier maar. Heeft iemand misschien een oplossing (behalve de oude terug stoppen. Die brak letterlijk in twee stukken toen ik de antenne eruit probeerde te halen.), zoals een BIOS zonder whitelist of een setting die ik over het hoofd zie? Een losse (stock) BIOS file die ik zelf kan editen zou ook al fijn zijn, het enige dat Lenovo aanlevert is een automatische installer.

Wat grappig! Niet grappig van 'ha-ha', maar meer van 'Goh wat interessant' soort van grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Waarschijnlijk is ie unsupported omdat er geen Lenovo-fabrikantnaam in de EEPROM is verwerkt.

Wat je zou kunnen doen, wat ik bij mijn pricewatch: Lenovo IdeaPad G780 (M8443MH) heb gedaan, is de BIOS backuppen, online zetten op een BIOS-mod site en daar de whitelist eruit laten halen.

Er is voor de G780 serie die ik heb zelfs een speciaal topic op http://www.bios-mods.com om dat te laten doen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde