Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gezocht tips voor kleine (liefst 11 inch) en snelle laptop.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen? Surfen, meerdere schermen tegelijk kunnen openen en evt foto's bewerken.
Fijn als ie een beetje snel is!

Wat is je budget?
Circa € 500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik wil 'm makkelijk mee kunnen nemen. Daarom graag niet te groot (liefst 11 inch) en niet te zwaar.

Bij voorkeur geen Apple.

Extra: Ook in een niet wifi omgeving wil er gebruik van kunnen maken, ook in het buitenland. Tips?

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:11
Als je regelmatig in het buitenland bent of toevallig naar de VS gaat, ik heb toen de Euro het laagst stond tov de Dollar begin dit jaar voor €490 deze Acer Switch 11 met Core i3, 4GB DDR3L, 128GB SSD en 1920x1080 IPS touch scherm gekocht bij een Microsoft Store:
pricewatch: Acer Aspire Switch 11 SW5-171P-36BN

Kreeg ondanks dat ik al heel lang geen student meer ben wel student korting (iets van 10 procent ofzo). Had er natuurlijk direct 2 moeten kopen, maar ik kocht een Switch 10 64GB niet-fullhd bij... beetje dom.

Geen moment spijt van de Switch 11. Dat ding is supersnel en erg prettig werken! Het enige nadeel is dat hij kantelt als je het scherm te ver naar achter doet. Maar daar wen je aan.

Ik heb inmiddels ook een aparte Bluetooth keyboard (€15 Action, ding werkt altijd, nooit koppel issues) en een Bluetooth muis. Zo gebruik ik de Switch als volwaardige desktop door het scherm omgekeerd op het keyboard te zetten en het keyboard als schermstand te gebruiken. Echt helemaal prima.

Alternatieven:
Yoga 2: pricewatch: Lenovo Yoga 2 13-59439873
Yoga 3: pricewatch: Lenovo Yoga Yoga 3 11 80J8004PNX

De Yoga 2 werd voor €550 verkocht, is dus nu in prijs gestegen.

Als je ook via 3G/4G internet wil kan je het beste daar gewoon een aparte dongle voor kopen anders beperk je je keuze enorm (en tot dure modellen).

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
Heb je wel eens gewerkt op zon apparaat? 11 inch bedoel ik dan? Werd er zelf heel snel super simpel van namelijk. Heb gemerkt dat 13 inch mijn sweetspot is. 11 inch is leuk maar zeker niet leuk om langer dan een uur mee te werken.. :(

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb er nog nooit mee gewerkt. Langer dan een uur is in principe ook niet nodig.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
ik zou echt voor 13 inch gaan. Zeker nu je aangeeft wel eens een foto te bewerken :) Misschien 12,5 als tussenmaat?

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:11
Als het niet voor werk is, is 11.6" mijn sweetspot. Prima voor de klussen in je vrije tijd. Zoals TS het beschrijft.

Als je 8 uren of meer met je laptop bezig bent, het echt voor werk is en je je laptop serieus gebruikt, heel erg veel emailt, veel documenten maakt en analyseert en webapps vind ik 13.3" tot max 14" scherm het prettigst en zou ik sowieso eerst een Dell XPS 13 (11.6 laptopformaat met 13.3" scherm) willen testen voordat ik een keuze maak.
Pagina: 1