Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Verwijderd
edit: spuit 11
[ Voor 12% gewijzigd door EddoH op 15-07-2015 12:13 ]
Uiteraard. Maar ook daar verschillen de meningen en prijzen.Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:12:
Als je dat gaat huren dan kunnen ze je bij het verhuurbedrijf precies vertellen wat je nodig hebt.
De een zegt je hebt 2x500 watt nodig voor 100 man, de ander zegt je hebt 2x330 watt nodig voor 150 man.
Ik wil hier ook even graag de meningen peilen zodat ik vervolgens verder kan oriënteren op prijzen en dergelijke die online te vinden zijn en door de verhuurders geboden worden
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
De prijzen zullen niet dusdanig ver uit elkaar liggen voor een 500 Watt of 350 Watt installatie. Het gaat erom of de apparatuur juist op elkaar aansluit en voor dit specifieke geval goed werkt.
Vaak hebben die verhuurbedrijf vaste installaties voor bijvoorbeeld 10-50 man, 100-200 man, etc.
[ Voor 11% gewijzigd door EddoH op 15-07-2015 12:18 ]
En 150 man is minder dan je denkt als het vlak voor je staat, dat moet je als marktman nog bijna wel lukken zonder PA denk ik
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Collega heeft net zo een partyverhuur zaakje gebeld.
En die zeggen dus dat voor zo een opstelling het beste 2x330 watt speakers op statief gebruikt kunnen worden. komt uit op iets rond de €100 uit voor 2 speakers + statieven + microfoon ..
De afstand die overbrugged moet worden is zoals gezegd 10 maximaal 15 meter
Er zal alleen spraak overheen gaan. Wordt een kwartiertje wat verteld.
De spreker zal niet rondlopen of zo maar gewoon op een vaste plek staan.
Er zullen 110 kinderen en wat docenten en ouders aanwezig zijn (dus de groep zal vrij dicht op elkaar zitten en niet ver verspreid).
We gokken dat de ruimte die voorzien moet zijn van verstaanbaar geluid max 10x15 meter omvat.
Het is buiten op de markt.
2x500w of 2x330w is nou ook niet echt een verschil, dat is gewoon een vergelijkbare set waarschijnlijk.Darkfreak schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:14:
[...]
Uiteraard. Maar ook daar verschillen de meningen en prijzen.
De een zegt je hebt 2x500 watt nodig voor 100 man, de ander zegt je hebt 2x330 watt nodig voor 150 man.
Ik wil hier ook even graag de meningen peilen zodat ik vervolgens verder kan oriënteren op prijzen en dergelijke die online te vinden zijn en door de verhuurders geboden worden
Als het alleen voor presentatie is, niet zozeer muziek, dan zou ik eerder kijken of er een verhuurder is die bijvoorbeeld een limiter of feedback destroyer er bij heeft zitten.
100 Euro vind ik wel veel geld.
Feedbackdestroyer, limiter? Gewoon ff kijken dat je mic achter je speakers staat, de paaltjes hoog genoeg en dat komt goed.
Hoeveel watt en hoeveel speakers en subs je nodig hebt is vooral afhankelijk van de muziekstijl, stukkie dubstep heef wat meer nodig dan een jazz bandje zeg maar...
Spraak heeft niet zo heel veel nodig.
Afhankelijk van waar het is kan ik je ook nog wat verhuren (zit in arnhem)
Deze speakers zijn het trouwens:
http://www.partylandverhu...ekerbox_JBL_330_watt.html
............................Spreker............................
Speaker...........................................Speaker
.............................Publiek............................
De twee speakers staan op statieven, dus hoger dan het zittende publiek.
De set van speakers en mic is al gehuurd kreeg ik net te horen.
Als ik het niet vergeet zal ik in september laten weten hoe het gewerkt heeft