Upgrade: MEDION AKOYA P5391 E BE

Pagina: 1
Acties:

• thisischrys
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-07 11:47
Hoi allemaal. Een vriend van me heeft een Medion Akoya p5391 E BE die hij wil upgraden. zodat hij recentere games kan spelen. The Witcher 3 bv.

Hij heeft een budget van ongeveer 1000 euro, maar het hoeft niet op. Geen voorkeur voor bepaalde merken.

Er zit dus al een i7-3770 CPU @ 3.40GHz, 12GB ram, een GT 630, en een HDD van 2TB in.
Geen idee wat voor PSU er in zit, vind ik precies niks van terug? Het moederbord is iets van Medion zelf, denk ik, geen idee wat dat ding nog aankan.

We dachten aan een Galax GeForce GTX 980 4GB HOF, maar geen idee of dat zomaar gaat bij dit systeem? Misschien is iets van de 800 serie beter?
En mss een Crucial MX100 256GB om erbij te steken? Evt in caching mode, of gewoon voor het OS+steam.

Geluid/energieverbruikt maakt niet echt uit.

Ik denk niet dat de CPU aan vervanging toe is door eentje die kan overklokken, als het mogelijk is met de GPU bv binnen het budget kan dat eventueel ook.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Schroef eerst eens die pc open om exact te kijken welke voeding erin zit. Daarna is het pas zinning om over upgrades te praten imo.

• TheAncientDovah
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:42

TheAncientDovah

Meester in de kunsten van...

Processor, RAM en opslag hoef je duidelijk niet echt iets aan te doen.
De videokaart zul je wel duidelijk moeten vervangen, de vraag is wel of de voeding dat bijhoudt.

Verder kan je eventueel een SSD erin zetten.

Meester in de kunsten van...

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:17
Een uitgebreide photoshoot van de binnenkant van de kast kan ook een hoop helpen. Ik kan zo snel helaas geen foto's vinden met de zijkant eraf.

Meet ook even deze afstand:
Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/product_detail/One/Big/03.jpg
Specifiek ter hoogte van het PCI-e slot.

Ga er maar van uit dat je de voeding moet vervangen en wellicht een fannetje toe moet voegen als je de GPU wilt upgraden. Die prebuilds zitten helaas maar al te vaak net op het randje wat voeding en airflow betreft.

Wat upgrades zelf betreft: De 980 is economisch gezien totaal geen interessante kaart. Zo'n 10-15% sneller dan de 970, maar wel een meerprijs van 50%. Ik zou hier zelf voor een 390/970 gaan, afhankelijk van de airflow en/of ruimte in de kast.

edit:

Pas wel op hoor :O, dit staat in de handleiding:
"Open nooit de behuizing van de PC! Dit kan leiden tot kortsluiting of zelfs tot brand, waardoor uw PC zou worden beschadigd."
Gevaarlijk kastje :+
(Trek de stekker er van tevoren dus even uit.)

[ Voor 14% gewijzigd door svenvv2 op 15-07-2015 12:13 ]