Mijn laptop (pricewatch: Asus X56SN-AP124C) heeft sinds een week een irritant probleem.
Alle knopjes/toetsen/touchpad werken niet meer nadat windows is geboot. En daarmee bedoel ik ook de power knop, dus forceren om uit te gaan (5 sec ingedrukt houden) werkt ook niet meer.
Het gekke is dat het af en toe ook in de bios gebeurt. En tijdens memtest bleef alles werken.
Zodra er windows (of enig ander besturingssysteem zoals ubuntu) opgestart wordt functioneert niks meer. Met een externe toetsenbord en muis is de laptop nog wel te gebruiken.
Wat ik heb getest:
- Memtest -> memory is ok en alles bleef functioneren
- Ubuntu usb disk -> probleem
- Hardeschijf ontkoppeld en ubuntu usb -> probleem
- Toetsenbord ontkoppeld -> probleem
- Touchpad ontkoppeld -> probleem
- wlan gedemonteerd -> probleem
- Alle bovenstaande combinaties -> probleem
De aan/uit schakelaar zit direct op het moederbord, dus geen mogelijkheid om die te ontkoppelen.
Het lijkt dat het probleem zich voordoet zodra er iets op een bepaald niveau geïnitialiseerd wordt.
Waar zou het probleem kunnen liggen? Moederbord defect?
Alle knopjes/toetsen/touchpad werken niet meer nadat windows is geboot. En daarmee bedoel ik ook de power knop, dus forceren om uit te gaan (5 sec ingedrukt houden) werkt ook niet meer.
Het gekke is dat het af en toe ook in de bios gebeurt. En tijdens memtest bleef alles werken.
Zodra er windows (of enig ander besturingssysteem zoals ubuntu) opgestart wordt functioneert niks meer. Met een externe toetsenbord en muis is de laptop nog wel te gebruiken.
Wat ik heb getest:
- Memtest -> memory is ok en alles bleef functioneren
- Ubuntu usb disk -> probleem
- Hardeschijf ontkoppeld en ubuntu usb -> probleem
- Toetsenbord ontkoppeld -> probleem
- Touchpad ontkoppeld -> probleem
- wlan gedemonteerd -> probleem
- Alle bovenstaande combinaties -> probleem
De aan/uit schakelaar zit direct op het moederbord, dus geen mogelijkheid om die te ontkoppelen.
Het lijkt dat het probleem zich voordoet zodra er iets op een bepaald niveau geïnitialiseerd wordt.
Waar zou het probleem kunnen liggen? Moederbord defect?