Philips Fidelio E5 valt zomaar uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuJuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-05 21:00
Hallo allemaal,

ik heb ruim een half jaar een Philips Fidelio E5 set. Hij bevalt mij, geen audiofiel, erg goed. Tot eergisteren.

Sinds eergisteren valt hij zomaar uit. Soms start hij dan ook weer op, maar geeft alleen beeld en geen geluid. Philips weet niet echt een oplossing aan te dragen en hij zou dus retour moeten. Alleen dan ben ik de set voorlopig kwijt en ben ik aangewezen op het rampzalige geluid van mijn oude Samsung televisie. Daarom zoek ik hier hulp.

De situatie: [box] {10cm} [Televisie] {10cm} [box] -- {naast TV meubel} [subwoofer]

Wat heb ik gedaan?
1. Surround boxjes opnieuw verbinden door ze opnieuw te plaatsen, mocht niet baten
2. Resetten door de stroom een minuut van de set te halen, mocht niet baten
3. Subwoofer opnieuw verbinden door de Optical knop en de Audio Sync + knop ingedrukt te houden, mocht niet baten
4. Resetten door het Optical kanaal te selecteren en de Reset buttom 5 seconden ingedrukte te houden, mocht niet baten
5. De boxen staan nu naast het TV meubel, maar ook dat mocht niet baten.

Ik ben nu door de ideeën heen en Philips kennelijk ook. Het enige wat ik me nu nog kan bedenken is dat de TV (hij is al wat ouder, jaar of 7) iets in de boxen stoort doordat hij redelijk dichtbij de boxen staat. Dat ga ik vanavond nog uitproberen.

Het vreemde aan dit alles is dat ik nergens soortgelijke klachten kan vinden. Ook vrienden en familie met dezelfde set (sommigen zelfs 2 sets in 1 huis) hebben dit probleem niet en ik inmiddels met de tweede set (de eerste set vertoonde dit gedrag nog binnen de 2 weken na levering).

Is er iemand die een idee heeft hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt voor het meedenken :)

[ Voor 2% gewijzigd door HuJuh op 16-07-2015 09:54 . Reden: Boxen naast het TV meubel gezet en dat mocht niet baten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Zomaar uitvallen kan verschillende oorzaken hebben. Onder andere:
- Defecte voeding
- Te krap afgestemde thermische beveiliging
- Beveiliging tegen potentiaalverschil met andere apparaten waarop het aangesloten is

Ik gok op een defecte voeding, want die andere zijn een stuk zeldzamer.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein