Critical process died

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFgX
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-04 15:44
Hallo allemaal,

Ik heb helaas met enige regelmaat last van een 'Critical Process Died'-foutmelding.

Dit lijkt te gebeuren op volstrekt willekeurige momenten. De computer loopt dan vast, vervolgens verschijnt zo'n blauw scherm (http://samsclass.info/lulz/49152.png) en na 10 of 15 seconden start de pc opnieuw op. Dan zie ik kort het Boot scherm van mijn moederbord (weet niet of hoe ik het anders moet noemen) en verschijnt een dergelijk zwart scherm: http://www.windows-noob.c...008/post-1-1224623227.jpg

Wanneer ik op een toets druk, gebeurt er echter niks en verschijnt hetzelfde stuk tekst onder het vorige. Door de computer dan uit en terug aan te zetten kan ik weer normaal verder werken.

Ik draai overigens windows 8.1 in het volgende systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 239,89€ 239,89
1MSI Z87-GD65 Gaming€ 141,90€ 141,90
1Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD€ 363,75€ 363,75
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 51,95€ 51,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,-€ 32,-
1LG M2550D-PZ Zwart€ 0,-€ 0,-
1Creative Soundworks Inspire 5300 (5.1)€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,-€ 25,-
3Scythe Slip Stream PWM, 120mm€ 8,20€ 24,60
1CM Storm Octane - Gaming Gear Combo€ 38,60€ 38,60
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 49,50€ 49,50
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 56,95€ 56,95
1Crucial MX100 256GB€ 100,66€ 100,66
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.124,80

Ik heb echter geen enkel idee hoe dit zou kunnen komen. Nogmaals: het gebeurt op volstrekt willekeurige momenten, maar het valt me op dat het vaker gebeurt wanneer ik bezig ben met wat browsen (via google chrome). Bij het laden van een nieuwe website blijft hij hangen en kom vervolgens terecht bij het blauwe scherm.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Ik hou namelijk niet zo van rare foutmeldingen en zou het liefst ook willen weten wanneer er iets kapot is aan mijn computer.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:59

D4NG3R

kiwi

:)

Check je SMART en draai een nachtje (12+ uur) Memtest86+.

Als het tijdens load of games gebeurt is het ook geen slecht idee om je temperaturen in de gaten te houden.

[ Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 15-07-2015 01:49 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:52
Ik denk dat je last hebt van de bug in de MX100. Deze verdwijnt op willekeurige momenten, tot enkele keren per week, en dan is de SSD onvindbaar in de [s]bios]/s] eufi setup de volgende boot.
Even de voeding uitschakelen lost het probleem op.

Het duurt doorgaans vrij lang voor Windows een bluescreen geeft nadat hij begint met hangen. De foutcode is 0xF4 (CRITICAL_OBJECT_TERMINATION) en het maken van een geheugendump lukt niet (de disk is immer gecrasht). Klopt dat?

Controleer eerst even met memtest, en kijk daarna of je een firmware upgrade op de ssd kan uitvoeren. (er is nog geen fix voor dit probleem)
Je zou ook nog furmark en prime95 tegelijk kunnen draaien om te kijken of je voeding problemen geeft.

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 15-07-2015 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFgX
Als het tijdens load of games gebeurt is het ook geen slecht idee om je temperaturen in de gaten te houden.
Hier had ik al een gedacht, maar temperaturen blijven verder helemaal normaal.
Het duurt doorgaans vrij lang voor Windows een bluescreen geeft nadat hij begint met hangen. De foutcode is 0xF4 (CRITICAL_OBJECT_TERMINATION) en het maken van een geheugendump lukt niet (de disk is immer gecrasht). Klopt dat?
Nee, ik krijg echt alleen de foutmelding 'Critical_Process_Died'

Dit zijn de SMART waardes:

HD Tune Pro: Crucial_CT256MX100SSD1 Health

ID Current Worst ThresholdData Status
(01) Raw Read Error Rate 100 100 0 0 ok
(05) Reallocated Sector Count 100 100 0 0 ok
(09) Power On Hours Count 100 100 0 312 ok
(0C) Power Cycle Count 100 100 0 454 ok
(AB) Unknown Attribute 100 100 0 0 ok
(AC) Unknown Attribute 100 100 0 0 ok
(AD) Unknown Attribute 99 99 0 44 ok
(AE) Unknown Attribute 100 100 0 29 ok
(B4) Unknown Attribute 0 0 0 2159 ok
(B7) SATA Downshift Count 100 100 0 0 ok
(B8) End To End Error Detection 100 100 0 0 ok
(BB) Uncorrectable Error Count 100 100 0 0 ok
(C2) Temperature 73 53 0 201864249371 ok
(C4) Reallocated Event Count 100 100 0 0 ok
(C5) Current Pending Sector 100 100 0 0 ok
(C6) Offline Uncorrectable 100 100 0 0 ok
(C7) Interface CRC Error Count 100 100 0 0 ok
(CA) Data Address Marker errors 99 99 0 1 ok
(CE) Flying Height 100 100 0 0 ok
(D2) Unknown Attribute 100 100 0 0 ok
(F6) Unknown Attribute 100 100 0 2155678419 ok
(F7) Unknown Attribute 100 100 0 203382138 ok
(F8) Unknown Attribute 100 100 0 -1593807154 ok

Health Status : ok

[ Voor 8% gewijzigd door RobinFgX op 15-07-2015 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Onlangs bios reset gedaan, SATA mode op IDE ipv SATA of RAID, schijven anders aangesloten, of via de PCI-E x8 ASmedia SATA van je mobo?

Mobo drivers alle, selectief, of nauwelijks geïnstalleerd?

Heb je Intel RST van MSI geïnstalleerd,deze kan ook om zeep zijn waarbij storahci de boel weer managed en samen met een halve RST (geen melding tonen) behoorlijk wat hoofdbrekens kosten..

altijd watt | NRG | some things will never change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFgX
GerardVanAfoort schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:38:
Onlangs bios reset gedaan, SATA mode op IDE ipv SATA of RAID, schijven anders aangesloten, of via de PCI-E x8 ASmedia SATA van je mobo?

Mobo drivers alle, selectief, of nauwelijks geïnstalleerd?

Heb je Intel RST van MSI geïnstalleerd,deze kan ook om zeep zijn waarbij storahci de boel weer managed en samen met een halve RST (geen melding tonen) behoorlijk wat hoofdbrekens kosten..
Ik heb hieraan niks veranderd. Intel RST is wel geïnstalleerd, maar ook al vanaf het begin en heb hier nooit wat aan veranderd.

Het enigste wat ik in het afgelopen jaar aan de pc heb veranderd is de videokaart verwisseld. (HD7950 ==> GTX970)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
De crash bug in de mx100 is niet terug te vinden in smart.
Maar Critical Process Died lijkt me meer op corrupte systeembestanden.

Controleer met Nirsoft BluescreenView of je dumpfiles kan vinden. Als die er zijn, dan is het niet de mx100 bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFgX
jeroen3 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:30:
De crash bug in de mx100 is niet terug te vinden in smart.
Maar Critical Process Died lijkt me meer op corrupte systeembestanden.

Controleer met Nirsoft BluescreenView of je dumpfiles kan vinden. Als die er zijn, dan is het niet de mx100 bug.
Dit komt uit Bluescreenview:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img537/8973/YmQyzW.png

Nee zie ik maar 2 dump bestanden staan, maar ik kan me herinneren dat het vaker is gebeurd.

Overigens valt me op dat ntoskrnl.exe bij beide dump bestanden rood gemarkeerd is.

Ik weet niet hoe ik hier wijzer uit moet worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Wat je weet is dat windows dump bestanden kon schrijven, dat betekent dus dat de ssd nog functioneert na het optreden van de fout. Goed nieuws, dat betekent dat je het kan oplossen.

Wat nu kan doen is,
Spelen met SFC.
Spelen met CHKDSK. (sector /r controle hoeft niet op een ssd)
Drivers up/downgraden. Sterkte.

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 15-07-2015 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Zo, speelkwartier voorbij, aan het werk ;) Hoe lang geleden is de bouw en setup van je pc? En heb je toen alle benodigde nieuwste versies van MSI support gehaald? BIOS, chipset driver, Intel RST en overige?

Als je de erste rollups van 8.1 bekijkt, herfst '13, dan is het logisch dat zo'n uitgebreid Z-board serieuze BIOS updates krijgt, als je RAID config hebt, of per se Intel RST wil gebruiken, dan hebben die ook meerdere essentiele updates uitgebracht. Mis je latere updates, dan gaat het zachtjes kraken. Maar het rammelt nu toch echt wel :)

Tip: download iig de nieuwst nodige BIOS, Intel (MSI) RST en evt een nieuwere chipset driver. En je Crucial MX driver.
Controleer je BIOS operation mode, indien SATA exit, opstarten, uninstall Intel RST, sluit af, start op en voer de BIOS update uit, daarna chipset, herstart en dan je Crucial MX 100, waarschuwen ga ik je niet, doen ze bij Crucial wel :) En als laatste Intel RST. Klaar!

Nee, Windows updates en een schijfopruiming als de boel een paar dagen stabiel draait en als een raket gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFgX
GerardVanAfoort schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:07:
Zo, speelkwartier voorbij, aan het werk ;) Hoe lang geleden is de bouw en setup van je pc? En heb je toen alle benodigde nieuwste versies van MSI support gehaald? BIOS, chipset driver, Intel RST en overige?
De build is nu een jaar oud, maar het moederbord heb ik tweedehands overgenomen en is dus zo'n 3 maanden ouder. De vorige eigenaar had wel gezegd dat het BIOS van het moederbord geupdated was.

Ik zal alles eens even kijken of alles up to date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFgX
Ik heb nu alles geupdated.

Het bleek inderdaad dat mijn BIOS en chipset achterliepen. Heb meteen ook mijn audio en network drivers geupdated.

Ik heb nu ook geleerd om niet op MSI Live Update te vertrouwen. Deze gaf namelijk steeds aan dat alles up-to-date was...

We zullen eens kijken of het nu verholpen is.

Iedereen bedankt voor de hulp!

[ Voor 21% gewijzigd door RobinFgX op 15-07-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
RobinFgX schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:20:
Ik heb nu alles geupdated.

Het bleek inderdaad dat mijn BIOS en chipset achterliepen. Heb meteen ook mijn audio en network drivers geupdated.

Ik heb nu ook geleerd om niet op MSI Live Update te vertrouwen. Deze gaf namelijk steeds aan dat alles up-to-date was...

We zullen eens kijken of het nu verholpen is.

Iedereen bedankt voor de hulp!
Mooi dat dit deel alvast gelukt is, verbeteringen in de kern kan voor veel verbeteringen zorgen. Je kan wel voor de zekerheid nog even Intel RST starten, control of overview GUI. Daar kan je een system report creëren en uitlezen of insturen. Dan weet je iig of je moet bijwerken of voorlopig zo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFgX
Ik tot nu toe geen crashes meer gehad gelukkig.

Ik heb wel RST nog niet terug geÏnstaleerd, aangezien ik niet precies begrijp wat daar de toegevoegde waarde van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
RobinFgX schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:57:
Ik tot nu toe geen crashes meer gehad gelukkig.

Ik heb wel RST nog niet terug geÏnstaleerd, aangezien ik niet precies begrijp wat daar de toegevoegde waarde van is.
RAID configs en ook een soort safeboot functie, maar legio voorbeelden waar Intel RST meer ellende geeft dan fijn werkt. En Windows wil met behoorlijke updates ook nog wel weer eens andere drivers overrulen... Met alle gevolgen van dien :(

Lekker zo laten, opgelost. Kijk maar eens op de Crucial forums, zat mensen die een SSD bijna stuk hebben en dit wijten aan Crucial.. not!!! Intel RST in gevecht met Windows StorAHCI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shurdus
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-06-2024
Sorry dat ik deze thread ophaal. Ik heb met Windows 10 echter een probleem met dezelfde symptomen. Mijn pc hangt na het opstarten. Ik kan niets doen na het opstarten. Mijn pc bevriest. Na circa 30 seconden krijg ik dan de foutmelding. Het afhalen van de stroom doet niks. Mijn pc bevriest dan nog steeds nadat ik eerst op het bureaublad kom.

Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Shurdus schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:26:
Sorry dat ik deze thread ophaal. Ik heb met Windows 10 echter een probleem met dezelfde symptomen. Mijn pc hangt na het opstarten. Ik kan niets doen na het opstarten. Mijn pc bevriest. Na circa 30 seconden krijg ik dan de foutmelding. Het afhalen van de stroom doet niks. Mijn pc bevriest dan nog steeds nadat ik eerst op het bureaublad kom.

Help?
Dus je krijgt de foutmelding "critical process died" ? En dan bij het besturingssysteem win 8.1

Want daarover gaat deze tread.

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shurdus
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-06-2024
Ik krijg inderdaad exact dezelfde foutmelding als OP maar dan bij Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:00

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Shurdus schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:26:
Ik krijg inderdaad exact dezelfde foutmelding als OP maar dan bij Windows 10.
Exact hetzelfde... Maar dan wel met een ander OS. En waarschijnlijk met niet dezelfde hardware... En waarschijnlijk zonder troubleshooting/lezen wat de oplossing voor de topicstart was... "dus" inderdaad "exact" hetzelfde.

Lijkt me slimmer, maar dat ben ik, dat je een apart topic gaat maken met voldoende informatie wat je wel/niet al hebt getroubleshoot etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depqua
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-11-2022
ik heb nu ook hetzelfde probleem met windows 10 maar als ik de pc opstart gaat het precies na 1 uur of freezen. PLEASE help me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Depqua schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 18:14:
ik heb nu ook hetzelfde probleem met windows 10 maar als ik de pc opstart gaat het precies na 1 uur of freezen. PLEASE help me
Welkom. Je zegt alleen dat je een Win10PC hebt die uitvalt, daar kunnen we niet zo veel mee. 'Help de auto stopt' is iets waar de garage niets mee kan als je er niet bij zegt of de benzinemeter op -1 staat, er rook uit de motor komt en/of dat er een muur tegen je bumper is geknald :+

Er staan boven je veel aandachtspunten/tips, kan je concreet je hardware en driverversies geven en dan per tip de resultaten geven van de tip?

Overigens: precies 60 minuten en 0 seconden, of 'ongeveer een uur'? Dat is erg relevant voor de denkrichting.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depqua
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-11-2022
precies 1 uur
Pagina: 1