Ik wil graag mijn Processor schoonmaken, Thuis heb ik alleen 70% alcohol , Kan het hier ook mee?
Ja hoor, geen enkel probleem. Zuiverdere alcohol is wel beter, maar 70% kan ook prima.
Swindle schreef op maandag 16 augustus 2004 @ 00:34:
[...]
Ik heb zelf erg goede ervaringen met Alcohol, Eau the cologne van 80%
Met behulp van een aantal wattenstaafjes, geduld, en zon tandstokerborsteltje peuter je het er zo allemaal af.
Ook residu van een wat oudere proc, 2 jaar oud, wat aanvankelijk behoorlijk bleef plakken, ging er uit eindelijk makkelijk af
Verwijderd
Dat het met 70% zuivere alcohol kán, wil niet zeggen dat je dat ook moet willen.E_JTJE schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 00:22:
Ik wil graag mijn Processor schoonmaken, Thuis heb ik alleen 70% alcohol , Kan het hier ook mee?
Waar bestaat die overige 30% immers uit??
Alcohol lost de koelpasta in ieder geval goed op en zal 'voor het oog' schoonmaken, maar het is wel de bedoeling dat je dan geen ongewenst residu achterlaat.
Dit soort dingen moet je niet met het oog en zeker niet met het topje van je vinger beoordelen, maar op de microschaal van een microscoop.
Haal daarom liever bij de drogist/apotheek een flesje isopropylalcohol, het is niet duur, laat geen residu achter en het doet precies wat het moet doen.