Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E_JTJE
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-08-2023
Ik wil graag mijn Processor schoonmaken, Thuis heb ik alleen 70% alcohol , Kan het hier ook mee? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-09 00:23
Ja hoor, geen enkel probleem. Zuiverdere alcohol is wel beter, maar 70% kan ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E_JTJE
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-08-2023
Dankje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Swindle schreef op maandag 16 augustus 2004 @ 00:34:
[...]

Ik heb zelf erg goede ervaringen met Alcohol, Eau the cologne van 80%
Met behulp van een aantal wattenstaafjes, geduld, en zon tandstokerborsteltje peuter je het er zo allemaal af.

Ook residu van een wat oudere proc, 2 jaar oud, wat aanvankelijk behoorlijk bleef plakken, ging er uit eindelijk makkelijk af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E_JTJE schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 00:22:
Ik wil graag mijn Processor schoonmaken, Thuis heb ik alleen 70% alcohol , Kan het hier ook mee? :|
Dat het met 70% zuivere alcohol kán, wil niet zeggen dat je dat ook moet willen. ;)
Waar bestaat die overige 30% immers uit??

Alcohol lost de koelpasta in ieder geval goed op en zal 'voor het oog' schoonmaken, maar het is wel de bedoeling dat je dan geen ongewenst residu achterlaat. :+
Dit soort dingen moet je niet met het oog en zeker niet met het topje van je vinger beoordelen, maar op de microschaal van een microscoop. ;)

Haal daarom liever bij de drogist/apotheek een flesje isopropylalcohol, het is niet duur, laat geen residu achter en het doet precies wat het moet doen.