Steam URL op profiel pagina

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik las in de nieuwe plan: Development-round-up - Iteratie #71 dat het mogelijk is geworden om je Steam-profiel toe te voegen aan het tweakersprofiel. Dit leek mij ook handig om te gebruiken en ik heb dan ook mijn Steamcommunity ID ingevuld.

Na het invullen zie ik hier echter niets van terug, terwijl ik mijn persoonlijke homepage en mijn ingestelde e-mailadres wél terugvind in mijn profiel. Ik zou het daarom ook logisch vinden, om het Steamcommunity.com linkje hier óók te kunnen zien.

Nu weet ik echter niet of het een bug of feature is, vandaar als feature request.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoYoost
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-09 16:45
Ik zie hem gewoon staan?

Epic mspaint skills: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/r1ZVNJz.png

[ Voor 60% gewijzigd door YoYoost op 14-07-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Staat niet bij 'Bekijk profiel op..'? Doe dan ctrl-F5 :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ook na CTRL+F5 geen resultaat. Als ik uitgelogd ben, zie ik het icoon ook. Maar zie hem niet bij mezelf, terwijl ik overige persoonlijke informatie wél zie.
YoYoost schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:54:
Ik zie hem gewoon staan?

Epic mspaint skills: [afbeelding]
Weet ik, als ik niet ingelogd ben (andere browser) dan zie ik dat ook, maar ik zie het na instellen dus niet bij mezelf. ;) Terwijl ik mijn website en mijn mailadres wél zie.

[ Voor 60% gewijzigd door CH4OS op 14-07-2015 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:57

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
En heb je niet met custom css .social verborgen of iets in die geest?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Custom CSS heb ik uit staan, omdat de sheet die ik had niet meer onderhouden werd (Tweakers 7.5) en wat issues had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In de opties Social dingen uitgeschakeld?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Waar zou dat in de opties moeten staan? Ik heb net even snel gekeken, maar vind geen instellingen voor Social?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:29

MsG

Forumzwerver

Overigens krijg ik hier enkel een /profile/ link op steam, terwijl tweakers naar een /id/ link wil gaan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:53

D4NG3R

kiwi

:)

Even een kleine kaping: Waarom word er op https://secure.tweakers.net/instellingen/profiel/ gevraagd om je username terwijl je je community ID moet invullen? Zowel mijn username als nickname (iD4NG3R`) doen daar namelijk niks.

[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 15-07-2015 01:34 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja klopt, daar gaat het mis, ik krijg het met geen mogelijkheid werkend.

De URL vanuit steam is ook: http://steamcommunity.com/profiles/ bij iedereen ipv /id/

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

https://steamcommunity.com/id/id4ng3rs werkt anders prima en is ook de URL die Steam zelf gebruikt voor mij? Zal er wel aan liggen dat ik een custom URL gebruik?

Edit: https://steamcommunity.com/profiles/id4ng3rs doet zelfs niks. :+

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 15-07-2015 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mijn nickname is generiek en komt bij heel iemand anders terecht, terwijl mijn steam-accountnaam weer niet bestaande is. de enige link die klopt bij mij is: https://steamcommunity.com/profiles/76561197962644090 terwijl tweakers hardcoded /id/ doet.

Steamgebruiker vanaf dag 1, toen het verplicht werd, en toen je nog je e-mailadres als accountnaam had. Wellicht heeft het daarmee te maken?

[ Voor 22% gewijzigd door MsG op 15-07-2015 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
D4NG3R schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 00:25:
Even een kleine kaping: Waarom word er op https://secure.tweakers.net/instellingen/profiel/ gevraagd om je username terwijl je je community ID moet invullen? Zowel mijn username als nickname (die hier op verzoek verwijderd is`) doen daar namelijk niks.
Je moet de nickname invullen van je Steamcommunnity ID. Dat heb ik ook gedaan, bij mij gaat het goed? :)
MsG schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 00:30:
Mijn nickname is generiek en komt bij heel iemand anders terecht, terwijl mijn steam-accountnaam weer niet bestaande is. de enige link die klopt bij mij is: https://steamcommunity.com/profiles/76561197962644090 terwijl tweakers hardcoded /id/ doet.
Binnen je Steam settings kun je dat aanpassen: https://steamcommunity.com/profiles/76561197962644090/edit gok ik zo.

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 15-07-2015 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Nickname van m'n steam community ID? Waar heb je het over?

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/18526a9c4636eca99f9b1ab34925cb1c.png

Zou het niet veel handiger zijn als je gewoon de API van verschillende websites gebruikt? E.g. Login with Facebook of Steam om hem te koppelen aan je profiel hier? Voorkomt ook een hoop gedonder dat mensen een profiel linken wat helemaal niet van hun is.

[ Voor 48% gewijzigd door D4NG3R op 15-07-2015 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Kan Tweakers niet beter het profilenummer gebruiken? Dan werkt het ook bij mensen zonder dat je handmatig een alternatieve URL moet instellen bij Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
D4NG3R schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 00:31:

[afbeelding]

Zou het niet veel handiger zijn als je gewoon de API van verschillende websites gebruikt? E.g. Login with Facebook of Steam om hem te koppelen aan je profiel hier? Voorkomt ook een hoop gedonder dat mensen een profiel linken wat helemaal niet van hun is.
Dan vul je iD4NG3Rs in bij je Tweakers profiel en dan is je URL in orde?
MsG schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 00:33:
Kan Tweakers niet beter het profilenummer gebruiken? Dan werkt het ook bij mensen zonder dat je handmatig een alternatieve URL moet instellen bij Steam.
Misschien wat kort door de bocht, maar wat is het probleem om een custom naam in te vullen waarop je Steam profile te bereiken is? :? Om dat profiel nummer te achterhalen is veel meer werk.

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 15-07-2015 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Is dat mijn nick- of username? Nee. Vraag Tweakers daarom? Ja.

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/1fc973f09389c67e7c03dc8789743fae.png

Ik zeg niet voor niets dat dit verwarring oplevert. D4NG3R in "Steam URL op profiel pagina"

Nieuw topic voor dit probleem: Steam URL op profielpagina #2

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 15-07-2015 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Tja, wat zou jij daar invullen dan? :) En het is ook maar net geïmplementeerd natuurlijk.
Daarnaast misschien beter in een apart topic? Dan sneeuwt de originele vraag hier niet onder.
Kapen terwijl de originele vraag nog 'open' staat is ook niet netjes, imo.

[ Voor 88% gewijzigd door CH4OS op 15-07-2015 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

CptChaos schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 00:38:
Tja, wat zou jij daar invullen dan? :)
offtopic:
Origineel vulde ik daar mijn username in, daarna probeerde ik m'n nickname en toen pas had ik door dat de URL naar /id/ verwees en dus mijn custom url nodig had. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

D4NG3R schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 00:31:

[afbeelding]

Alles is mogelijk maar het integreren van api's kost veel meer tijd dan een simpel formulier bouwen waarin je je gebruikersnaam op het sociale netwerk kunt invullen. Het koppelen van accounts op sociale netwerken is nu eenmaal niet onze corefunctionaliteit.

De makkelijkste oplossing voor ons is wat extra uitleg toevoegen en eventueel overschakelen op het Steam userId ipv vanityUrl. Ik heb een ticket gemaakt om uitleg toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

CptChaos schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 00:34:
[...]
Dan vul je iD4NG3Rs in bij je Tweakers profiel en dan is je URL in orde?
[...]
Misschien wat kort door de bocht, maar wat is het probleem om een custom naam in te vullen waarop je Steam profile te bereiken is? :? Om dat profiel nummer te achterhalen is veel meer werk.
Nee hoor, dat is 1 klikje op je username op de steamwebsite en je ziet het profilenummer. Iedereen helemaal een custom URL laten instellen ergens in settings lijkt me hoogst ongebruiksvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
MsG schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:44:
Nee hoor, dat is 1 klikje op je username op de steamwebsite en je ziet het profilenummer. Iedereen helemaal een custom URL laten instellen ergens in settings lijkt me hoogst ongebruiksvriendelijk.
Tja, het is ook maar 1 klikje en wat intypen en je hebt een custom steamcommunity ID url? :? Ik zie het probleem niet zo en men gaat kijken wat de beste optie is. Zie ook Steam URL op profielpagina #2. Wel vind ik het raar, dat ik niet zie wat het eindresultaat is, na het invullen van mijn Steamcommunity ID (om hem nu even zo te noemen). ;)

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 15-07-2015 12:08 ]

Pagina: 1