Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

idee voor woonkamer, met wat uittekenen?

Pagina: 1
Acties:

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Hoi,

Ik hoop dat ik het juiste forum te pakken heb.

Binnenkort wil ik dingen gaan veranderen aan mijn woonkamer en het zou leuk zijn als ik dit redelijk makkelijk uit kan teken en dan vlakken selecteren en deze inkleuren dmv een klik.

Bijvoorbeeld het idee van lang wandmeubel met deels glazen deuren deels hout en dat dan in donker, blank of bijvoorbeeld eiken.

Vroeger ging dat wel met corel draw, maar dat ben ik een beetje verleerd en voor zover ik weet bestaat het ook niet meer, de corel suites etc.

Het is gewoon simpel en voor thuisgebruik voor een paar keer om wat ideeën op te doen.

Hopelijk hebben mensen hier meer ideeën.

Ja er bestaat zoiets als een potlood en bijvoorbeeld lineaal of geodriehoek, maar met mijn zeer fijne motoriek is dat niet echt een optie.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Volgens mij kan dit tegenwordig gemakkelijk in paint of zelfs met tekst verwerkers bijvoorbeeld met Microsoft Word.

[ Voor 9% gewijzigd door Zeehond op 14-07-2015 22:51 ]

200 fish found!

• cflink
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-11 23:30
Ik heb voor het ontwerpen van een maatwerk wandkast SketchUp gebruikt: http://www.sketchup.com/
Niet gratis, maar wel 30 dagen gratis uitproberen. Meer tijd had ik niet nodig en was goed om een deadline te hebben. (bekijken kan daarna nog wel met de gratis viewer)

Leuk om in 3d door je huis te kunnen 'lopen' en verschillende viewpoints te zien.

Je kan ook kijken naar de online software van IKEA en diverse keukenwinkels, daar kan je redelijk eenvoudig een woonkamer in maken en wat meubels plaatsen om een indruk te krijgen.
Succes!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
2D plattegrond: http://www.floorplanner.com/
Dit werkt wel geinig: http://www.homestyler.com/designer kan van 2D plattegrond ook 3D maken geloof ik.

Voor 3D kun je ook Google SketchUp gebruiken, gaat wel een hoop tijd in zitten overigens. Voordeel van SketchUp is wel dat je ook items uit bibliotheken kan inladen, zo zijn er ook heel veel IKEA artikelen die je dan zo in je 'woonkamer' kunt zetten.

[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 14-07-2015 22:59 ]

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Erg bedankt. Ik zal vanavond eens kijken wat voor mij het makkelijkst werkt.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 08:48
Laatst toevallig ook wat meubilair verplaatst. Eerst gekeken of het allemaal wel zou gaan passen met sweet home 3d. Het ging mij met name om de afmetingen en dus 2D was genoeg, maar kan ook een 3d model laten zien wat een beetje een indruk geeft. Werkt erg makkelijk, in een half uurtje had ik de meubels in het virtuele huis staan.

Whatever

Pagina: 1