[Reviews] Actieve kop in singlepage-weergave

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-10 22:08

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Topicstarter
Fijn dat jullie in de laatste iteratie een singlepage-weergave voor reviews hebben toegevoegd! Daar zat ik al langer op te wachten.

Als je nu een review in singlepage-weergave bekijkt is rechts een fixed inhoudsopgave zichtbaar. Het lijkt mij prettig als hierin wordt aangegeven bij welke kop je momenteel bent, zeker omdat dit vaak lange pagina’s zijn.

Een prettig voorbeeld hiervan vind ik de navigatiebalk aan de rechterkant op de Bootstrap-site.

En zie hier een heel simpel voorbeeld hoe het er op Tweakers uit zou kunnen zien (d.m.v. vette tekst):
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/2t1z471m0h0E/Schermafbeelding%202015-07-14%20om%2022.22.12.png
Verder ben ik van mening dat de koppen in de singlepage-weergave onvoldoende opvallen. Ik moest een aantal maal kijken (en met de inhoudsopgave vergelijken) om erachter te komen dat de iets grotere zwarte teksten toch echt de hoofdkoppen in de review zijn. Kan de tekst groter? Of kan dit d.m.v. extra witruimte of een lijntje erboven duidelijker gemaakt worden?

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-10 09:54
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:29:
[...]

We hadden ook deze wens gedacht, maar hebben nu wel keuze gemaakt om niet te doen.
Er gaat veel "berekeningen" op deze pagina als we dit gaan doen.
Verder hebben we ook geleerd dat voor sommige users is het niet een goede ervaring: "Ik heb niet geklikt, waarom is de link vet?" (Tja, omdat je scroll-t) Zeker begrijp ik dat hier ervaring je iets anders.
Kortom, deze functie gaan we nu dus niet doen :)
Nu raken je gebruikers ook al in de war omdat die linkjes bij het scrollen niet vet worden.
Ulster Seedling schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:28:
Als je nu een review in singlepage-weergave bekijkt is rechts een fixed inhoudsopgave zichtbaar. Het lijkt mij prettig als hierin wordt aangegeven bij welke kop je momenteel bent, zeker omdat dit vaak lange pagina’s zijn.

Een prettig voorbeeld hiervan vind ik de navigatiebalk aan de rechterkant op de Bootstrap-site.

En zie hier een heel simpel voorbeeld hoe het er op Tweakers uit zou kunnen zien (d.m.v. vette tekst):
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de melding.
Het is niet helemaal perfect omdat die linkjes bij het scrollen niet vet worden - eens.
De koppen in de singlepage-weergave onvoldoende opvallen - eens (aka het is niet duidelijk waar een sub-pagina echt start).

We zijn nu bezig met het onderzoek en voorbereiding om te kijken als we de styling en layout van de reviews kunnen vernieuwen (Ja, helemaal vernieuwen). Uit een survey hebben we veel geleerd van jullie over hoe we leeservaring van reviews kunnen verbeteren. Om alles op 1 pagina te kunnen lezen (Singlepage-weergave) was een van de grootste wensen maar er zijn toch veel meer andere suggesties. We zijn dus nu bezig om te denken hoe we rond dit "leeservaring" gebied echt kunnen innoveren.

Actiepunten van mij:
- Ik ga even kijken om de koppen te kunnen duidelijker maken (quick fixes)
- Ik zal even onderzoeken hoe veel werk dat is om de linkjes bij het scrollen vet te maken, maar ik heb wel de voorkeur om het niet te implementeren, waarom? >>
- Als we toch de framework van de huidige reviews gaan vernieuwen, dan krijgen jullie echt een andere "review layout" en gaat de inhoudsopgave ook veranderen.
- En nu wil ik graag focus op de nieuw "review layout" doen! :)

Als jullie suggesties hebben over hoe we review layout (dus niet alleen singlepage-weergave) kunnen verbeteren, zeker let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-10 09:54
d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:56

breinonline

Are you afraid to be known?

Nog een puntje voor de singlepage-weergave: het zou fijn zijn om in je instellingen te kunnen opgeven dat je reviews altijd in singlepage- dan wel multipage-weergave wilt laten zien. Misschien dat dat ook nog meegenomen kan worden? :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 20:35:
Nog een puntje voor de singlepage-weergave: het zou fijn zijn om in je instellingen te kunnen opgeven dat je reviews altijd in singlepage- dan wel multipage-weergave wilt laten zien. Misschien dat dat ook nog meegenomen kan worden? :)
Dank voor je suggestie en love voor de singlepage-weergave ^^
Ik vind je suggestie helemaal niet gek, en feitelijk hadden we dat wel gedacht voordat we singlepage-wergave hebben gemaakt.. Op dit moment lijkt me dat de singlepage-weergave niet zo populair is qua pageviews :-/ Dus ik zet eerste je punt in mijn "backlog" en ga verder kijken of dat wel een populaire wens is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:56

breinonline

Are you afraid to be known?

:) Dank.

De populariteit zou ook af kunnen hangen van de plaatsing van de knop. Ik heb hem pas laat ontdekt, omdat hij onderaan de eerste pagina van de review staat. De knop bovenaan het begin van het artikel valt denk ik beter op. Is ook handiger ook; nu heb je de eerste pagina al gelezen, switcht naar singlepage en die start vervolgens gewoon weer bovenaan waardoor je toch weer extra moet scrollen voor je verder kan lezen.

[ Voor 29% gewijzigd door breinonline op 05-09-2015 07:33 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Pagina: 1