Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

usb wifi adapter aansluiten op wifi router

Pagina: 1
Acties:

• Jaco69
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:53
Dag,

Ik zoek een wifi router waar dan weer via USB een adapters aangesloten kunnen worden zoals een wifi adapter met paneel antenne en een 3G/4G adapter.
Dit is voor een wifi netwerk op een boot.
De wifi router moet dan z'n internet via de wifi adapter van de wifi van de haven afhalen of via 3G/4G als dat niet beschikbaar is.

3G/4G adapter/router combinaties heb ik wel kunnen vinden, dus het gaat vooral om wifi adapter/wifi router combinaties.

Heeft iemand ervaring met een router adapter combinatie die dit kan?

Groet,
Jaco

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je hebt een femtocel nodig, niet een wifi router.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

johnkeates schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:57:
Je hebt een femtocel nodig, niet een wifi router.
Zoals ik het lees wil 'ie "gewoon" een 3/4G router met WiFi waarbij de devices op z'n "boot" via WiFi verbinden met zijn router (soort van hotspot) en de router middels 3/4G verbinding maakt met een @Random provider (KPN/Vodafone/T-Mobile i.e.) op het moment dat de verbinding met het WiFi van de haven weg valt (en de "router" dus geen verbinding meer heeft met het WiFi van de haven).

Iets wat iedere 3/4G WiFi router in principe kan, alleen niet gecombineerd doordat het ding in eerste instantie alleen maar als Repeater / AccesPoint moet werken maar bij het wegvallen van de WiFi verbinding met de haven ook ineens als modem/router moet gaan opereren.

Een FemtoCell is zuiver een "eigen" 3/4G versterker waarbij alle clients alsnog over d'r eigen 3/4G verbinding connecten (en waarbij je pér provider dus zo'n ding nodig hebt).

[ Voor 36% gewijzigd door Will_M op 14-07-2015 22:32 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik dacht dat ie juist bedoelde dat ie niet MiFi naar de andere kant op zoekt.

Als ie MiFi wil: dat kan met elke router. Qua software meestal pas in het hogere segment, maar alles met een USB poort en met OpenWRT of DD-WRT ondersteuning gaat het ook kunnen.

• Jaco69
Ter verduidelijking. Ik bedoel wat wimmel_1 zegt. Een femtocell geeft geen wifi netwerk maar betere 3G netwerk dekking.
Zoals gezegd kan ik wel mifi en soortgelijke (router met adapter) 3G/4G internet oplossingen vinden.

Maar gebruik maken van 3G/4G is een beetje zonde als er een gratis of goedkope wifi internet verbinding beschikbaar is, al is die vaak binnen gebrekkig te ontvangen.
Daarom zoek ik een oplossing waar er ook een WiFi adapter (met richting gevoelige antenne) op de WiFi router aangesloten kan worden. De adapters zelf zijn ook makkelijk te vinden, er zijn genoeg paneel WiFi antennes met lange USB kabel, dus het gaat er vooral om of de haven WiFi ingesteld kan worden op de router zodat daar het internet vandaan word gehaald.

De WiFI router moet niet als een WiFi repeater werken maar als accesspoint zodat alle devices op de boot dezelfde instellingen houden onafhankelijk van de gebruikte externe WiFi (of 3G/4G).

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-11 18:55

donny007

Try the Nether!

De meeste high-end routers hebben een USB-poort met ondersteuning voor 3G/4G sticks, dat is het probleem niet.

Het wordt pas moeilijk bij het repeteren van het signaal van de haven, en het automatisch schakelen tussen de twee verbindingen.

Je kunt dit wel bereiken met twee verschillende apparaten:
- Gebruik een wireless client voor de verbinding met het havennetwerk.
- Sluit de wireless client aan op de WAN (internet) poort van bijvoorbeeld een pricewatch: Asus RT-N66U*
- Steek een 4G modem in de USB poort.
- Configureer het 4G modem als fallback
- Zodra de hoofdverbinding wegvalt schakelt de router over op 4G, als het havennetwerk weer beschikbaar is zal hij terugschakelen.

Dit vereist wel een beetje netwerkkennis (IP conflicten moeten worden voorkomen in een router-achter-router setup).

Als het netwerk van de haven een web-portal of andere exotische methode van authenticatie gebruikt gaat het wellicht niet werken.

* Ik weet van dit model dat hij 3G/4G fallback heeft, er zijn ongetwijfeld goedkopere alternatieven die dit ook kunnen.

/dev/null

• Jaco69
Bedankt
"De EZ Hotspot repeater creëert tevens een eigen netwerk en gebruikt de hotspot als een bronsignaal. Het draadloze netwerk die de EZ Hotspot Extender uitstraalt is beveiligd waardoor alleen u gebruik kunt maken van het versterkte signaal."
Klikt goed

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:12
JE wilt dus een combinatie van WISP (hotspot versterken onder eigen netwerk) en MiFi.
De EZ Hotspot is een briljant apparaat voor op de boot. Ding is waterdicht en kan je mooi in de mast hangen voor een WiFi verbinding. Het enige nadeel is dat die geen MiFi doet.

Hiervoor kan je beter voor iets als de TL-MR3040 http://www.tp-link.com/en...s/cat-4691_TL-MR3040.html. Nadeel daarbij is alleen dat die niet waterdicht is en je hem minder handig vast in de mast kunt hangen. Ook de antennes (en versterker) van de EZ hotspot zijn stukken beter.

D-Link heeft ook van die apparaten, zoals de: http://www.pcworld.com/ar...-a-winner-all-around.html

Op deze site kan je denk ik genoeg vinden :)
http://www.wifiaanboord.nl/3G-4G-LTE/3G-tiny-bundel

[ Voor 19% gewijzigd door laurens0619 op 15-07-2015 22:26 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1