Ik ben ook verbaasd. Clean install Win8 pro was 14GB, na updates 38...
MAX3400 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:40:
Neem aan dat je de WindowsUpdate cleanup allemaal al hebt gedraaid incl het verwijderen van System Restore Points? Zonder kennis hiervan krijgen we over 3 maanden een topic dat je 80GB vol is en je niets meer kan bij-partitionen.
Windows Update is maar 1,7GB. Is ook opgeschoond.
Als je wijs wilt doen ga je je moeder maar vervelen.
Als je me goed gescreend had had je ook gevonden dat die 500gig SSD nog steeds niet geleverd is... Maar inderdaad, het gaat om een (andere) SSD.
edit: Lees net een mail dat afuture actie ondernomen heeft en na een maand in spanning afwachten krijg ik deze week de 500GB opgestuurd
Dat partitioneren niet nodig is anno 2015... Tsja... Old habits die hard. En met een niewe OS install lijkt het me nog altijd makkelijker. Ik ben nooit zo consequent met back-ups

Maar goed, als ik me wat meer in betere oplossingen had verdiept zou ik nu misschien een andere weg ingeslagen zijn....
Sorry. Iets meer uitleg wellicht handig geweest. De totale schijf was in 2 delen gehakt. Van het grootste deel heb ik die 35 weer afgehaald met behulp van EaseUS Partition Master met als idee (en volgens mij had ik dat ooit al eens gedaan in het verleden) om die extra ruimte dan aan de C:/ partitie te lijmen. Maar dat wil 'ie dus niet doen,
Die laat me de C partitie niet vergroten; alleen verkleinen. Waarschijnlijk door wat hieronderstaat....
Hier zit 'm denk ik de crux... Moet de beschikbare ruimte recht achter de te vergroten partitie zitten!? Want dan snap ik ook in 1 keer waar het niet wilde lukken

Ik ga er vanuit dat als er
ergenss op de schijf ruimte beschikbaar is, dat, no matter waar het staat, aan andere partities toegevoegd kan worden.
Lang verhaal kort.... Het is nu gelukt... De D partitie tussen mijn C en unallocated space gegehaald en opnieuw opgebouwd.
Ja dus
Probleem nu.... 8 Pro wilt niet updaten naar 8.1
"Er is iets gebeurd waardoor de installatie van Windows 8.1 niet kan worden uitgevoerd"
Goddomme. What is wrong here
man man man.... half uur zoeken, bang dat ik via mn paps een Volume lcense had gekregen of een build die niet ondersteund werd maar het bleek veel makkelijker... De laptop hing niet aan netstroom

Plug er in hij is ana het dwnloaden.
Had toch makkelijk geweest als dat even aangegeven werd in de foutmelding.
Bedankt iedereen voor de input, ik ga mn Box-o-Shame opzetten en daar bivakkeren.
[
Voor 17% gewijzigd door
Ducksy88 op 15-07-2015 04:52
. Reden: leuk mailtje binnen gekregen ]