Netwerk laptop pc

Pagina: 1
Acties:

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik wil men gegevens uitwisselen tusen men pc en laptop. Zelf denk ik er aan om het met usb te doen. Het moet niet te ingewikkeld worden. Ik heb geen netwerk kaart op men pc. Weet iemand een makkelijk manier om dat te doen?????

E-jey

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik heb ooit een Usn to Usb kitje gehad tussen mijn desktop en portable. Ben ik tevreden dat dat buiten is dat werkte dus op geen kanten zeven keer kunnen herstarten voordat ik een deftige verbinding had tussen die pc's en dan als je iets moest kopieren was het traaaag. Dus koop liever een simpel pcmia netwerkkaartje en steek ook een netwerkkaartje in je pc.
Ik heb zo'n sitecom pcmia kaartje koste weinig en werkt zeer goed onder alle os-sen. Als je echt USB wil gebruiken kun je zo'n usb netwerkkaartje kopen maar dat is trager dan 10 MBit die belasten uw systeem redelijk veel en zijn beperkt in snelheid door de USB bus.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Ik zou ook voor de goedkope pcmcia kaart gaan. Sneller dan usb en waarschijnlijk eenvoudiger aan de praat te krijgen.

Onder windows is het kaartje erin, driver installeren, booten en werken maar.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je het simpel en cheap wilt doen, pak je gewoon ff een null-modem kabeltje, is niet supersnel maar werkt wel.

• E-jey
  • Niet online
De laptop is niet van mij. Hij is van mij neef. En we wilden eigenlijk gewoon de mp3tjes uitwisselen.
Dus een netwerk kaart doe ik niet.
k wilde het gewoon een usb kabeltje kopen en de laptop en de pc aan elkaar verbinden. ik denk dat het wel kan. Alleen ik wist niet of er nog software voor nodig was. Weet iemand dat.

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:26
Op maandag 18 juni 2001 13:48 schreef NiPeng het volgende:
Ik zou ook voor de goedkope pcmcia kaart gaan. Sneller dan usb en waarschijnlijk eenvoudiger aan de praat te krijgen.

Onder windows is het kaartje erin, driver installeren, booten en werken maar.
Absolute onzin!!
Kennelijk geen ervaring mee... POST dan niet!!

Maar USB-kabel werkt gewoon goed !!
Apart programma moet je er wel voor installeren. Zowel op de laptop als op je PC, maar dan werkt het perfect....

Ik werk zelf al jaren met netwerken en voor simpele dingen als dit voldoet een USB kabeltje perfect. Kosten tussen de 69 en 100 Gulden, ligt een beetje aan merk en winkel.
Kun je later ook nog voor andere PC's gebruiken

Let WEL!!. Met USB bouw je geen netwerk. Je kunt op deze manier van van pc2 via pc1 het internet op!!

Als je USB netwerkkaarten koopt, moet je alsnog de hele boel configureren.

Succes!!

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• E-jey
  • Niet online
he Stiffener wat voor software gebruikte jij of zat er gewoon software bij het usb kabeltje dat je koopt in de winkel

E-jey

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:26
Op maandag 18 juni 2001 14:17 schreef E-jey het volgende:
he Stiffener wat voor software gebruikte jij of zat er gewoon software bij het usb kabeltje dat je koopt in de winkel

E-jey
Sorry voor de late reactie..

tijdje niet geweest hier :P
maar de software is gewon bijgeleverd.. WErkt goed.. 1 flop. Werkt net als verkenner maar met minder mogelijkheden.. MAarja das 1 flop he...
MS levert een hele cd ;)

Werkt trouwens goed... Een vrienden van gebruikt mijn laptop in Tanzania en ook de kabel erbij om met ander pc's alles uit te wisselen.. Werkt super!!

succes!

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Pagina: 1