Nieuw beeldscherm traag beeld

Pagina: 1
Acties:

• Tengri
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-11-2025
Hallo iedereen,

Ik heb net mijn nieuwe Samsung U28D590D 28inch 4k monitor geïnstalleerd. De drivers enzovoort geïnstalleerd maar ik heb een probleem. Het beeld is erg traag. Ik heb het in Nvidia panel gecheckt en hij staat op 30 ghz. Ik kan hem ook niet hogerzetten. Nog andere informatie: HMDI kabel die ik gebruikt heb is van Samsung. Ik heb mijn videokaart driver al gecheckt. Etc etc.

Mijn pc:
GTX 970
i5 4660
8gb RAM
etc etc

Ligt het aan mijn PC of beeldscherm?

[ Voor 14% gewijzigd door Tengri op 14-07-2015 20:50 ]

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-01 14:31
Je bedoeld waarschijnlijk 30Hz, niet 30GHz ;) Verder, de GTX970 ondersteund officieel HDMI2.0, doet je scherm dit ook? Anders zou je kunnen proberen of een DisplayPort kabel verschil maakt. Dit gaat er wel vanuit dat zowel je scherm als je kaart een DisplayPort aansluiting hebben.

Kun je anders ergens in het nVidia control panel of op je scherm achterhalen welke HDMI standaard je momenteel gebruikt?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:29

D4NG3R

kiwi

:)

Wat voor HDMI kabel gebruik je? Is dit wel een 'High-Speed' HDMI kabel?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Tengri
D4NG3R schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:59:
Wat voor HDMI kabel gebruik je? Is dit wel een 'High-Speed' HDMI kabel?
Ik heb twee kabels meegekregen. Een normale HDMI kabel en een die ik nooit gezien heb. Volgens mij heb ik de verkeerde kabel gebruikt.

Edit: moet ik de DP kabel gebruiken? Ik gebruik nu de HDMI kabel.
Xudonax schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:56:
Je bedoeld waarschijnlijk 30Hz, niet 30GHz ;) Verder, de GTX970 ondersteund officieel HDMI2.0, doet je scherm dit ook? Anders zou je kunnen proberen of een DisplayPort kabel verschil maakt. Dit gaat er wel vanuit dat zowel je scherm als je kaart een DisplayPort aansluiting hebben.

Kun je anders ergens in het nVidia control panel of op je scherm achterhalen welke HDMI standaard je momenteel gebruikt?
Ik heb maar een HDMI output on mijn videokaart. En ja ik bedoelde 30Hz. :)

[ Voor 51% gewijzigd door Tengri op 14-07-2015 21:02 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Euh, ik lees op de site van Samsung dat dat ding een HDMI 1.4 aansluiting heeft, officieel dus maar 30Hz.

Dat scherm heeft echter ook een Displayport 1.2 aansluiting, en die doet vrolijk aan 4K/60Hz. :)

• Tengri
D4NG3R schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:06:
Euh, ik lees op de site van Samsung dat dat ding een HDMI 1.4 aansluiting heeft, officieel dus maar 30Hz.

Dat scherm heeft echter ook een Displayport 1.2 aansluiting, en die doet vrolijk aan 4K/60Hz. :)
Excuseer mijn noobiness. Ik wist nog geen eens was een DP was. Ik heb de HDMI kabel verwisselt met de DP kabel en het is nu opgelost. Geen trage beelden meer. :) Thanks iedereen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Geen probleem, je zou als consument ook gewoon moeten kunnen verwachten dat het op elke poort werkt. Veel plezier met dat ding!

• Tengri
D4NG3R schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:13:
Geen probleem, je zou als consument ook gewoon moeten kunnen verwachten dat het op elke poort werkt. Veel plezier met dat ding!
Ik heb nu al spijt dat ik 4k ben gegaan. In GTA V kan ik niet meer alles op hoog zetten. :(

Ik kan hem trouwens ook niet op de hoogste resolutie zetten. Ik heb daar geen genoeg videomemory voor zegt die. Als ik dan eentje lager ga is de resolutie ****ed up.

• dabor
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:43
Je kan altijd binnen 14 dagen na aankoop je scherm terugsturen als het echt zo erg tegenvalt.

[ Voor 5% gewijzigd door dabor op 14-07-2015 21:52 ]

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb een r9 290 en hetzelfde scherm, en kan GTA 5 gewoon spelen, wel met 35 frames op de settings die ik fijn vind maar hoge settings kan je vergeten. 4k resolutie zou gewoon moeten lukken btw.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:21

OMD

Goed voorwerk gedaan dus :+

Met een gtx970 ga je niet veel beginnen met een 4k scherm en zeker niet op high/ultra. Ik zou dan eerder opteren voor een 1440p scherm alhoewel je dasr ook rekening moet houden dat je niet alles op high/ultra kan zetten.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Tengri
dabor schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:52:
Je kan altijd binnen 14 dagen na aankoop je scherm terugsturen als het echt zo erg tegenvalt.
Maar ik heb alles uit de folie gehaald.
OMD schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:06:
Goed voorwerk gedaan dus :+

Met een gtx970 ga je niet veel beginnen met een 4k scherm en zeker niet op high/ultra. Ik zou dan eerder opteren voor een 1440p scherm alhoewel je dasr ook rekening moet houden dat je niet alles op high/ultra kan zetten.
Zou jij hem terugbrengen als je in mijn positie zou zijn? Ik heb mijn research/voorwerk gedaan maar ik had het niet zo erg verwacht. Zelfs met inzoomen op HQ pics hapert die.
rikadoo schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:55:
Ik heb een r9 290 en hetzelfde scherm, en kan GTA 5 gewoon spelen, wel met 35 frames op de settings die ik fijn vind maar hoge settings kan je vergeten. 4k resolutie zou gewoon moeten lukken btw.
Bij mijn draait die 50 fps op 1920x1080, als ik hem op 4k zet dan krijg ik maar 20 fps.

[ Voor 74% gewijzigd door Tengri op 14-07-2015 22:43 ]

• Tengri
Zelfs met video's en foto's in windows lijkt het of de frame rates off zijn. Volgens mij is er iets mis met mijn beeldscherm of PC. Ik zat net een stukje van World War Z te kijken en de beelden zijn vloeiend maar niet zo vloeiend als bij mijn oude beeldscherm.

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-10-2025
50 FPS op 1920x1080 lijkt me niet te kloppen voor een GTX 970. Heb je ook de advanced graphics settings allemaal aangezet? Zo ja, zet die uit, want er is nog geen enkele single GPU kaart die dat aan kan. Waarom films niet soepel draaien is me een raadsel, zo zwaar is dat niet. Je hebt ook reviews over het scherm gelezen neem ik aan, niet toevallig wat geks tegen gekomen?

EDIT: Grass quality en Post FX op ultra is ook bijna niet te doen, terwijl de visuele verbetering tegen valt dus misschien dat je die op high/very high kan zetten ook.

[ Voor 18% gewijzigd door DonnyL op 14-07-2015 23:16 ]

• dabor
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:43
Tengri schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:40:
[...]

Maar ik heb alles uit de folie gehaald.
Voor zover ik het weet kan je hem dan gewoon nog terug sturen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

dabor schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 23:47:
[...]

Ja, maar niet zonder dat er een deel van de aankoopprijs word afgehaald. WKoA laat je toe een product te testen, om hem te testen hoef je niet overal het folie van af te halen. Dat ding moet opnieuw worden verpakt en het folie moet overal weer worden aangebracht.

http://blog.iusmentis.com...ijn-en-geen-zichttermijn/
Je moet zorgen dat de verpakking en het product niet nodeloos beschadigd raken, want daarvoor moet je een schadevergoeding betalen.
Tengri schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:48:
Zelfs met video's en foto's in windows lijkt het of de frame rates off zijn. Volgens mij is er iets mis met mijn beeldscherm of PC. Ik zat net een stukje van World War Z te kijken en de beelden zijn vloeiend maar niet zo vloeiend als bij mijn oude beeldscherm.
Waar kijk je het mee? Zijn je drivers up-to-date?

Dat je graphics flink omlaag moeten in GTA V is logisch, het is dan ook een ontzettend domme aanname dat dit niet ging gebeuren.

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 15-07-2015 00:21 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

4k is gewoon 16:9 aspect ratio. Je kunt dus prima lagere 16:9 reso instellen in games zonder vervorming. Gewoon 1920x1080 zou er prima uit moeten zien. Laat de volle 4k lekker voor je desktop.

Oslik blyat! Oslik!

• Tengri
D4NG3R schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 00:18:
[...]

Ja, maar niet zonder dat er een deel van de aankoopprijs word afgehaald. WKoA laat je toe een product te testen, om hem te testen hoef je niet overal het folie van af te halen. Dat ding moet opnieuw worden verpakt en het folie moet overal weer worden aangebracht.

http://blog.iusmentis.com...ijn-en-geen-zichttermijn/

[...]

[...]

Waar kijk je het mee? Zijn je drivers up-to-date?
De folie op de zijkant van het scherm zit er nog op. Ik heb alleen de kabels uit de plastic gehaald. De drivers zijn up-to-date.
Dat je graphics flink omlaag moeten in GTA V is logisch, het is dan ook een ontzettend domme aanname dat dit niet ging gebeuren.
Heb ik het tegendeel beweert dan? Ik wist dat de frames omlaag zouden gaan maar niet zo erg. Ik heb advanced graphics uitgezet en hij draait nu op 50 fps op 1920x1080 maar op 4k is alles bagger.
dabor schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 23:47:
[...]

Ik denk dat ik zo even ga bellen om mijn situatie uit te leggen. Ik hoop dat ze hem terugnemen anders ben ik zwaar genaaid.
DonnyL schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 23:14:
50 FPS op 1920x1080 lijkt me niet te kloppen voor een GTX 970. Heb je ook de advanced graphics settings allemaal aangezet? Zo ja, zet die uit, want er is nog geen enkele single GPU kaart die dat aan kan. Waarom films niet soepel draaien is me een raadsel, zo zwaar is dat niet. Je hebt ook reviews over het scherm gelezen neem ik aan, niet toevallig wat geks tegen gekomen?

EDIT: Grass quality en Post FX op ultra is ook bijna niet te doen, terwijl de visuele verbetering tegen valt dus misschien dat je die op high/very high kan zetten ook.
Ik heb de dingen gedaan die je me verteld hebt en het is nu een stuk beter maar 4k is te hoog gegrepen voor mijn PC. Betaal ik zo veel kan ik nog geen eens 4k afspelen.

[ Voor 36% gewijzigd door Tengri op 15-07-2015 11:23 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Tengri schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:17:
[...]

Ik denk dat ik zo even ga bellen om mijn situatie uit te leggen. Ik hoop dat ze hem terugnemen anders ben ik zwaar genaaid.

[...]

Ik heb de dingen gedaan die je me verteld hebt en het is nu een stuk beter maar 4k is te hoog gegrepen voor mijn PC. Betaal ik zo veel kan ik nog geen eens 4k afspelen.
Ik weet niet waarom je 'zwaar genaaid' zou zijn, je hebt immers zelf de monitor aangeschaft. Het is helaas naïef om te denken dat een single 970 GTX geschikt is voor 4K gaming'; wellicht op zeer low settings wel. Als je daadwerkelijk onderzoek hebt gedaan dan had je dit kunnen weten natuurlijk!

Met de 970 GTX is 1920 x 1080px gaming perfect en ook 2560 x 1440px is nog prima te doen, maar 4K helaas niet zoals je al hebt ondervonden :+

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• rikadoo
  • Niet online
4k is ook prima te doen, ik vind met gta 5 de fps van 35 prima te doen. Je moet alleen niet verwachten dat je alles high kan doen. Je moet Post-FX Quality en Grass Quality uitzetten die vreten veel fps. Kan je wel mijn settings doorsturen zodra ik thuis ben?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• Tengri
stin00 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:46:
[...]

Ik weet niet waarom je 'zwaar genaaid' zou zijn, je hebt immers zelf de monitor aangeschaft. Het is helaas naïef om te denken dat een single 970 GTX geschikt is voor 4K gaming'; wellicht op zeer low settings wel. Als je daadwerkelijk onderzoek hebt gedaan dan had je dit kunnen weten natuurlijk!
Genaaid in de zin van dat de monitor een overkill is voor mijn PC. Ik zeg niet dat het niet mijn schuld is. Het is mijn eigen schuld. Zou jij hem terugbrengen als je in mijn positie zou zijn?

• Tengri
rikadoo schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:34:
4k is ook prima te doen, ik vind met gta 5 de fps van 35 prima te doen. Je moet alleen niet verwachten dat je alles high kan doen. Je moet Post-FX Quality en Grass Quality uitzetten die vreten veel fps. Kan je wel mijn settings doorsturen zodra ik thuis ben?
OK, als jij dat zou kunnen doen. :)

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:02
Tengri schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:18:
[...]

Genaaid in de zin van dat de monitor een overkill is voor mijn PC. Ik zeg niet dat het niet mijn schuld is. Het is mijn eigen schuld. Zou jij hem terugbrengen als je in mijn positie zou zijn?
Zoals eerder gezegd, je kunt altijd downscalen in games en voor je desktop lekker dit houden. Draai de vraag om: welk beeldscherm zou je dan nemen?

Het is geen straf om op je 4K scherm op 2560x1440 te spelen en wanneer je toe bent aan een nieuwe videokaart en er kaarten zijn die beter op 4K draaien, heb je in ieder geval het scherm.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Heb ik het tegendeel beweert dan? Ik wist dat de frames omlaag zouden gaan maar niet zo erg. Ik heb advanced graphics uitgezet en hij draait nu op 50 fps op 1920x1080 maar op 4k is alles bagger.
Tengri schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:28:
[...]

Ik heb nu al spijt dat ik 4k ben gegaan. In GTA V kan ik niet meer alles op hoog zetten. :(
Je post leek dat wel te impliceren. ;)
[...]

Nope, het mooie van die resolutie is dat je hem gerust op 1920x1080 kan zetten zonder dat er iets wazig word of vervormd, 1 pixel word namelijk netjes geschaald naar 4 pixels. Daar komt bij dat het een geweldige resolutie is die je heel erg veel werkruimte geeft.
Ze moeten hem terugnemen in het geval van WKoA.
4K is prima voor dit systeem, maar niet in de allernieuwste games. Als het afspelen van Media ook traag gaat kom ik terug op mijn nog steeds onbeantwoorde vraag: Waarmee speel je het af en zijn alle drivers up-to-date?

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 15-07-2015 13:43 ]

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-01 14:31
Je kunt eventueel nog proberen om met url=http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html]Display Driver Uninstaller[/url] je videodrivers volledig te verwijderen, en deze vervolgens opnieuw te downloaden van de nVidia site. Zeker als video's ook slecht spelen dan kan dit helpen. De juiste driver is volgens mij deze, mits je een 64 bit versie van Windows hebt. Anders even hier de juiste gegevens invullen :)

• Tengri
Hafermaut schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:30:
[...]

Zoals eerder gezegd, je kunt altijd downscalen in games en voor je desktop lekker dit houden. Draai de vraag om: welk beeldscherm zou je dan nemen?

Het is geen straf om op je 4K scherm op 2560x1440 te spelen en wanneer je toe bent aan een nieuwe videokaart en er kaarten zijn die beter op 4K draaien, heb je in ieder geval het scherm.
Als ik hem kan terugsturen dan ga ik terug naar mijn 24 inch 1920x1080 scherm. Als dat niet lukt dan ga ik hem houden en wachten tot de GTX970 goedkopen wordt om een tweede voor mijn PC te kopen.
D4NG3R schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:41:
[...]

[...]

Je post leek dat wel te impliceren. ;)

[...]

Nope, het mooie van die resolutie is dat je hem gerust op 1920x1080 kan zetten zonder dat er iets wazig word of vervormd, 1 pixel word namelijk netjes geschaald naar 4 pixels. Daar komt bij dat het een geweldige resolutie is die je heel erg veel werkruimte geeft.

[...]

Ze moeten hem terugnemen in het geval van WKoA.

[...]

4K is prima voor dit systeem, maar niet in de allernieuwste games. Als het afspelen van Media ook traag gaat kom ik terug op mijn nog steeds onbeantwoorde vraag: Waarmee speel je het af en zijn alle drivers up-to-date?
Traag afspelen van media heb ik niet meer als probleem. Ik weet niet hoe dat verholpen is. Het afspelen van video's gaat nu heel soepel.
Xudonax schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:50:
Je kunt eventueel nog proberen om met url=http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html]Display Driver Uninstaller[/url] je videodrivers volledig te verwijderen, en deze vervolgens opnieuw te downloaden van de nVidia site. Zeker als video's ook slecht spelen dan kan dit helpen. De juiste driver is volgens mij deze, mits je een 64 bit versie van Windows hebt. Anders even hier de juiste gegevens invullen :)

[ Voor 58% gewijzigd door Tengri op 15-07-2015 13:58 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dat zou ik dan juist weer niet gaan doen, de GTX970 heeft issues wanneer je veel VRAM gebruikt. Door SLI te draaien houd je effectief nog steeds maar 4GB (3.5) over.

Je scherm is bij een webshop gekocht? Dan kan je gewoon gebruik maken van WKoA en op de website een formulier invullen.

• Tengri
D4NG3R schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:55:
Dat zou ik dan juist weer niet gaan doen, de GTX970 heeft issues wanneer je veel VRAM gebruikt. Door SLI te draaien houd je effectief nog steeds maar 4GB (3.5) over.

Je scherm is bij een webshop gekocht? Dan kan je gewoon gebruik maken van WKoA en op de website een formulier invullen.
Ik heb hem van een webshop gekocht.

• rikadoo
  • Niet online
970 verkopen en 2x 290 kopen met wat bijleggen. Maar het zou gewoon moeten werken met gta 5 bijv maar wel lagere settings, maar neem aan dat je dat wist?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

rikadoo schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:05:
...maar neem aan dat je dat wist?
Je zou aannemen van wel gezien het feit dat er in 3 maanden meerdere reviews van veel snellere/duurdere GPU's zijn verschenen die allemaal struikelen over eer hoge resoluties. Tja, dat iemand dan willens en wetens een 4K-monitor koopt en erachter komt dat e.e.a. niet goed werkt (spec-technisch gezien of defect-technisch gezien), is dan vervelend maar helaas mogelijk een kostbaar leermomentje.
reviews: AMD Radeon R9 Fury: meer bang-for-buck dan zijn grote broer
reviews: AMD Radeon R9 Fury X: nieuwe topkaart voor hoge resoluties
reviews: Nvidia GeForce GTX 980 Ti: Titan X junior
reviews: Grand Theft Auto V Benchmark: de pc-versie nader bekeken

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

[...]

Stuur hem terug zou ik zeggen of koop een betere videokaart. Gtx 980 ti, fury x of 295x2.

• rikadoo
  • Niet online
[...]

OK, als jij dat zou kunnen doen. :)
Bij deze mijn settings:

Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/efffq9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/348hq4p.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/mwvc4l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/2niuotf.jpg

Heb deze settings, heb niet echt gefinetuned, alleen een guide gelezen welke settings veel FPS verloren. En hiermee vind ik het fijn spelen, ben nu nog aan het rondkijken naar een 2e r9 290 voor Crossfire, heb er nu 1 tijdelijk en haal hiermee rond de 65/70/75FPS met dezelfde settings.

• Tengri
rikadoo schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 19:41:
[...]

Bij deze mijn settings:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Heb deze settings, heb niet echt gefinetuned, alleen een guide gelezen welke settings veel FPS verloren. En hiermee vind ik het fijn spelen, ben nu nog aan het rondkijken naar een 2e r9 290 voor Crossfire, heb er nu 1 tijdelijk en haal hiermee rond de 65/70/75FPS met dezelfde settings.
Thanks. Ik heb het uitgeprobeerd. Zelf ben ik erachter gekomen dat ik 1920x1080 op ultra fijner vindt. 4k is natuurlijk fijn maar als ik dan alle effects laag moet zeggen neemt dat van de sfeer weg.

• Tengri
rikadoo schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:05:
970 verkopen en 2x 290 kopen met wat bijleggen. Maar het zou gewoon moeten werken met gta 5 bijv maar wel lagere settings, maar neem aan dat je dat wist?
Muah, ik ga gewoon op 1920x1080 spelen.
MAX3400 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 16:45:
[...]

Je zou aannemen van wel gezien het feit dat er in 3 maanden meerdere reviews van veel snellere/duurdere GPU's zijn verschenen die allemaal struikelen over eer hoge resoluties. Tja, dat iemand dan willens en wetens een 4K-monitor koopt en erachter komt dat e.e.a. niet goed werkt (spec-technisch gezien of defect-technisch gezien), is dan vervelend maar helaas mogelijk een kostbaar leermomentje.
reviews: AMD Radeon R9 Fury: meer bang-for-buck dan zijn grote broer
reviews: AMD Radeon R9 Fury X: nieuwe topkaart voor hoge resoluties
reviews: Nvidia GeForce GTX 980 Ti: Titan X junior
reviews: Grand Theft Auto V Benchmark: de pc-versie nader bekeken
LOL, dan had ik beter een PS3 kunnen kopen. Dan ben je voor veel minder klaar.

[ Voor 69% gewijzigd door Tengri op 16-07-2015 13:05 ]

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 08:17

FlyEragon

Alien Monkeys

Je hebt toch meer aan 4K dan alleen games? Superscherpe bureaublad, scherper tekst, fijner lezen, scherpere films, en een monitor gaat over het algemeen langer mee dan een game pc, dus over 2 jaar kan je op 4K gamen bijvoorbeeld. En voor nu doe je gewoon full hd gamen met zware games, en 4K alleen voor wat oudere games.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tengri schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:04:
[...]

Muah, ik ga gewoon op 1920x1080 spelen.

[...]

LOL, dan had ik beter een PS3 kunnen kopen. Dan ben je voor veel minder klaar.
Is het nou de bedoeling dat we in dit topic iets zeggen/helpen over hoe je je 4K-monitor wel optimaal kan gebruiken met de hardware die je al had staan of is het de bedoeling dat je de monitor toch gaat terugsturen op basis van argumenten die nergens over gaan?

Een PS3 kan ook 1080p aan, net zoals je zelf aangeeft liever te gamen op je PC. We zijn erachter dat jouw hardware op dit moment, en waarschijnlijk de komende jaren, niet voldoende is om vloeiend met minstens 60fps alle games op ultra te kunnen spelen.

De conclusie lijkt me dus dat je er grofweg nu nog eens 1000 Euro tegenaan moet gooien aan GPU en voeding om je 4K-monitor te kunnen aansturen op 2160p60 of dat je eenvoudigweg de beslissing neemt dat de monitor "stom" gekocht is en niet voldoet aan jouw gaming-vereisten.

Of je zou kunnen bedenken dat prijzen van GPU's mogelijk wel gaan dalen en tot die tijd wel op 4K gamen maar met iets minder heftige details; het is niet onze beslissing maar als je besluit om wel minder details te gaan gebruiken, zullen een aantal gamers hier op GoT zeker niet te beroerd zijn om tips te geven om dan wel zoveel mogelijk fps uit je huidige setup te persen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1