Non-microsoft mail op Mail app

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-10 15:48
Een kennis van mij heeft zijn laptop (Windows 8.1) bij mij afgeleverd met de boodschap dat zijn mails plots verdwenen zijn.

Hij had naar eigen zeggen een email account op de ingebakken Mail app staan. Nu zit ik al uren te zoeken, heb zitten knutselen met group policies, bepaalde keys toegevoegd in het register, maar iedere keer verplicht hij mij om een Microsoft mail adres aan te maken.

Is het uberhaupt mogelijk om een eigen domein (@skynet.be in dit geval) toe te voegen aan de Mail app?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

TheVMaster

Moderator WOS
SanderH_ schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:30:
Een kennis van mij heeft zijn laptop (Windows 8.1) bij mij afgeleverd met de boodschap dat zijn mails plots verdwenen zijn.

Hij had naar eigen zeggen een email account op de ingebakken Mail app staan. Nu zit ik al uren te zoeken, heb zitten knutselen met group policies, bepaalde keys toegevoegd in het register, maar iedere keer verplicht hij mij om een Microsoft mail adres aan te maken.

Is het uberhaupt mogelijk om een eigen domein (@skynet.be in dit geval) toe te voegen aan de Mail app?

Alvast bedankt.
Natuurlijk is dit mogelijk, maar volgens mij was er wel iets met POP3 mailboxen, maar dat staat complees los van het gebruik van een eigen domeinnaam. Ik heb namelijk zowel een Microsoft Account met mijn eigen domeinnaam (incl. Outlook.com mailbox) en een Office 365 domein met eigen domeinnamen....en die doen het allemaal in de ingebakken Windows (8.1 en 10) Mail Apps.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
TheVMaster schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:18:
[...]

Natuurlijk is dit mogelijk, maar volgens mij was er wel iets met POP3 mailboxen, maar dat staat complees los van het gebruik van een eigen domeinnaam. Ik heb namelijk zowel een Microsoft Account met mijn eigen domeinnaam (incl. Outlook.com mailbox) en een Office 365 domein met eigen domeinnamen....en die doen het allemaal in de ingebakken Windows (8.1 en 10) Mail Apps.....
Ik bedoel eigen domein naam als in non-Microsoft (hotmail, live, en consoorten). Zo is @skynet.be een domein die afkomstig is van Proximus (Belgische Telecom maatschappij). Ik geraak niet voorbij een scherm die op onderstaande afbeelding lijkt:

Afbeeldingslocatie: http://media.askvg.com/articles/images5/Add_Microsoft_Account_Windows_Mail_App.png

Hetgeen hier wordt uitgelegd maw. Dat trucje met die group policies lukt trouwens niet aangezien ik geen App Runtimefolder heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcman007
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-09 01:21
Weet niet of je dit bedoeld maar ik heb op mijn microsoft account als mail ook @home geen idee hoe ik dit destijds voor elkaar heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-07 16:05

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Geloof dat je eerst een MS account moet hebben en dan kun je daarnaast andere accounts toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
JustFogMaxi schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:37:
Geloof dat je eerst een MS account moet hebben en dan kun je daarnaast andere accounts toevoegen.
Neuh...je kunt gewoon via https://signup.live.com een Microsoft Account aanmaken, default kun je dus je eigen bestaande mailadres kiezen, maar optioneel kun je ook een @hotmail.com, @live.com of @outlook.com (of een andere variant, kijk hier voor de mogelijkheden) aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-07 16:05

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

TheVMaster schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:44:
[...]

Neuh...je kunt gewoon via https://signup.live.com een Microsoft Account aanmaken, default kun je dus je eigen bestaande mailadres kiezen, maar optioneel kun je ook een @hotmail.com, @live.com of @outlook.com (of een andere variant, kijk hier voor de mogelijkheden) aanmaken.
Is dat niet iets anders dan gewoon een losse IMAP/POP3 account toevoegen aan de mail app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
JustFogMaxi schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:45:
[...]

Is dat niet iets anders dan gewoon een losse IMAP/POP3 account toevoegen aan de mail app?
Dat is inderdaad iets heel anders. In mijn eerste reactie heb ik een linkje gegeven naar een Microsoft pagina waar dat keurig staat uitgelegd....het IMAP/POP3 issue van de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook via je browser inloggen om te kijken of de mails nog op de server staan?
Bewaarde hij binnengehaalde mails op de server of niet? Meestal zijn de instellingen standaard dat de mails op een server worden verwijderd zodra je ze binnenhaalt met een e-mail app.
De kans is overigens dus klein dat ze nog op de server staan, maar je weet maar nooit.
Soms kan je ook instellen hoe lang mails op de server bewaard moeten worden, bijvoorbeeld 14 dagen, wat voor instellingen heb je in die e-mail app en hoe is dat ingesteld?
Anders kan je ook nog komen bij de vraag hoe deze Windows is beveiligd.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
TheVMaster schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:47:
[...]

Dat is inderdaad iets heel anders. In mijn eerste reactie heb ik een linkje gegeven naar een Microsoft pagina waar dat keurig staat uitgelegd....het IMAP/POP3 issue van de TS.
Welk IMAP/POP3 issue? Ik maak trouwens gebruik van IMAP, dus ik zie niet in wat ik met die link moet?
Pagina: 1