Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alternatief voor Flash player

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-11 20:41
Sinds kort geeft Firefox constant de melding dat Flash niet meer veilig is. Dit heeft ongetwijfeld te maken met de recente veiligheidslekken die in Flash zijn gevonden.

Sommige sites gebruiken Flash en kunnen zonder niet eens werken. Zo speel ik bv. nog steeds de webbrowse game "Ogame" en dat draait (deels) op Flash. Ook diverse andere sites werken niet zonder flash.

Wat dus te doen? Gewoon negeren en wachten totdat Adobe met een patch komt, of zijn er alternatieven?

Mijn YouTube Channel

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:08

Koenvh

Hier tekenen: ______

🠕 This side up

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-11 15:33
Snowwie schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 19:20:
Sinds kort geeft Firefox constant de melding dat Flash niet meer veilig is. Dit heeft ongetwijfeld te maken met de recente veiligheidslekken die in Flash zijn gevonden.

Sommige sites gebruiken Flash en kunnen zonder niet eens werken. Zo speel ik bv. nog steeds de webbrowse game "Ogame" en dat draait (deels) op Flash. Ook diverse andere sites werken niet zonder flash.

Wat dus te doen? Gewoon negeren en wachten totdat Adobe met een patch komt, of zijn er alternatieven?
Ik zou elke eigenaar welke een website met Flash content host een mail sturen of hij zijn site even om kan schrijven. ;-) Tot die tijd heb je echter geen alternatief.

Het is de keuze aan jezelf om het toch te gebruiken in de weet dat je kwetsbaar bent, of het niet gebruiken waardoor de flash content niet tot je beschikking hebt.

Wilde altijd al iets over computers weten

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Niet, wachten tot er een patch komt. En hopen dat sites z.s.m. afstappen van Flash- en vooral Javameuk.

Inderdaad kan misschien iets als LightSpark al zou het me verbazen als (complexere) spelletjes er werken.

De waarschuwing negeren en het toch activeren zou ik ook niet proberen. Hooguit op een zelfbeheerd intranet. Of als je echt heel graag wilt spelen, op een weggoooimachine waarop je verder niets doet en die tzt naar de milieustraat mag :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

F_J_K schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 19:30:
Niet, wachten tot er een patch komt. En hopen dat sites z.s.m. afstappen van Flash- en vooral Javameuk.

Inderdaad kan misschien iets als LightSpark al zou het me verbazen als (complexere) spelletjes er werken.

De waarschuwing negeren en het toch activeren zou ik ook niet proberen. Hooguit op een zelfbeheerd intranet. Of als je echt heel graag wilt spelen, op een weggoooimachine waarop je verder niets doet en die tzt naar de milieustraat mag :P
Vorige week nog een paar VM's naar de milieustraat gebracht vanwege een verouderde Flashplayer versie waarmee ik aan het browsen was geweest :P

Wel grappig overigens (eigenlijk helemaal NIET!!): Als je op de site van Adobe de download van Flashplayer zoekt met een Windows 8 / 8.1 machine dan krijg je een keurige melding dat dat niet noodzakelijk is doordat Flashplayer al geïntegreerd zit in de browser.

Onder die melding zit vervolgens nog wel een downloadlink naar een pakket zodat je het spul zou kunnen her installeren als je dat zou willen, echter die link verwijst naar een .msu van 22 Juni 2015 KB3074219 terwijl vorige week Dinsdag KB3065823 al is uitgebracht naar aanleiding van een "zero day".

Het lijkt wel of het Adobe niet echt veel interesseert :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik overdreef misschien een beetje ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Wat dacht men er van om gewoon Adobe flash (alle adobe browser software) volledig van je systeem te verwijderen. (verwijder IE dan ook maar als je Windows gebruikt)
En vervolgens Google Chrome als 2e alternatieve browser te gebruiken.
Daar zit default Pepperflashplayer in, ontwikkeld door Google.(heel wat beter dan die meuk van Adobe)

Ikzelf gebruik bijvoorbeeld Firefox 64bit (ivm vele plugin opties), en zodra ik op een site kom die flash of proprietary drm meuk nodig heeft, open ik de url in Google chrome.
Zo heb ik dus Chrome voor Flash en netflix. Firefox voor de rest (omdat firefox meer pluginkeuze heeft dan Chrome)
Indien je Chromium browser gebruikt (ontwikkelversie van Chrome), dan van externe bronnen pepperflashplayer installeren. (pepperflash link geeft tevens aan hoe je GPU hardware acceleratie aanzet in chrome/chromium)

Verder heb ik Firefox de 'HTML5 video everywhere!' plugin geinstalleerd, zodat bv youtube in Firefox automatisch html5 video gebruikt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2015 20:46 . Reden: grammatica / links ]

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-11 20:41
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:18:
Wat dacht men er van om gewoon Adobe flash (alle adobe browser software) volledig van je systeem te verwijderen.
Ik heb flash nu verwijderd.
Verder heb ik Firefox de 'HTML5 video everywhere!' plugin geinstalleerd, zodat bv youtube in Firefox automatisch html5 video gebruikt.
Handige tip, dank je. :)

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Snowwie schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 01:01:
[...]

Ik heb flash nu verwijderd.

[...]

Handige tip, dank je. :)
Eventueel nog NO-Flash plugin toevoegen.
Pagina: 1