-The_Mask- schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:06:
Simpele dingen die gewoon kunnen worden gedaan als meer games, gemiddelde van alle games, stroomverbruik videokaart meten, betere geluidsmetingen, infrarood foto's en frametimes zijn allemaal prima mogelijk zonder dat Tweakers een dikke investering hoeft te doen. Andere site's hebben zulke dingen de laatste vijf jaar allemaal toegevoegd. Tweakers heeft dit niet of hooguit een enkele keer gedaan.
Het zal wel een gebrek aan concurrentie zijn.
Als er sites zijn die dit wel hebben gedaan, dan kun je moeilijk zeggen dat er gebrek aan concurrentie is. We hebben concurrentie zat. Sterker nog, wat enkele jaren geleden onze grootste kracht was (heel veel op 1 site), werkt nu soms tegen ons. Verhoudingsgewijs is Tweakers met zijn redactie van 15 personen klein te noemen. We schrijven over veel onderwerpen en geloof mij als ik zeg dat we echt ons best doen dat zo goed mogelijk te doen.
Wat ik jammer vind is dat je het doet overkomen alsof Tweakers iets fout doet. Wat we doen is keuzes maken. Je hoeft het met die keuzes niet eens te zijn, maar die keuzes moeten we maken omdat Tweakers nu eenmaal veel breder is dan enkel bijvoorbeeld grafische kaartreviews. De zaken die jij aanhaalt zijn technisch mogelijk, maar kosten nu eenmaal tijd. We hebben zat redacteuren die het prima vinden om twee weken aan een review te besteden qua testwerk. Ik denk daar anders over, simpelweg omdat we anders andere dingen niet meer zouden kunnen doen. Het draaien van gamebenchmarks is gewoon tijdrovend en we kunnen het ons niet veroorloven niet naar het totaalplaatje te kijken. We maken dus bij elke review opnieuw keuzes met betrekking tot de insteek, wat willen we testen en waarom - en uiteraard of we het bewuste product willen testen.
Vind ik dit jammer en had ik het graag anders gezien? Uiteraard, maar de realiteit is dat we niet zomaar even een handjevol redacteuren, testers of stagiairs kunnen toevoegen. Elke vorm van uitbreiding kost geld, danwel in loon dan wel in tijd (begeleiding etc). Praat ik hiermee goed dat we bepaalde zaken niet beter zouden kunnen doen? Wellicht een beetje, maar ik probeer ook aan te geven dat we in mijn ogen zeker niet stil staan.
We hebben misschien minder grote stappen gemaakt op de gebieden die jou aan het hart gaan, maar als ik zo eens terugblik op de afgelopen jaren dan zie ik een club mensen die met evenveel passie als voorheen artikelen publiceert voor een enorm brede doelgroep over diverse onderwerpen. Dat doen we niet alleen op nieuwsgebied, maar ook steeds vaker met achtergronden, previews en reviews en een videoteam dat er nog immer zin in heeft.
We doen ons best te luisteren naar alle feedback die we krijgen. Ben je bijvoorbeeld zelf bij onze
feedbacksessie met users geweest? Die was voor ons erg waardevol en we hopen dat wat we daar in hoofdlijnen onder andere hebben opgepikt, we vanzelf in de praktijk kunnen gaan brengen.
Als je echt van mening bent dat Tweakers ruk is en dat het ons toch niet interesseert, dan wil ik je van harte uitnodigen om eens lamngs te komen voor een persoonlijke rondleiding met toelichting. We willen je graag op diverse fronten te woord staan, maar ik denk dat je op een andere manier zou oordelen als je onze kant van het verhaal eens gehoord hebt en bereid zou zijn ernaar te luisteren. Als ik je reactie zo scan en de manier waarop je wel eens vaker reageert, dan merk ik dat Tweakers je aan het hart gaat. Ik geef je liever het gevoel dat we het hier echt allemaal voor jullie doen (en ja, we hebben een doelgroep die groter is dan jij alleen), dan dat we hier er met de pet naar gooien en het enkel voor het salaris zouden doen.