Techwaardig "Vogelschieten"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 23:10

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Vogelschieten of Koningschieten, we hebben het allemaal wel eens gedaan. Ik mag me met de andere kant bezig houden. De organisatie. Vele jaren gaat het in vele gemeenten nog met pen en papier en omroepers. De helft hoort je niet en de andere helft is al te dronken. Lezen kan vaak nog wel. Verleden jaar maakt we gebruik van een TV scherm en een Powerpoint presentatie waarop we namen toonden van de deelnemers die mochten schieten. De schutters werden wel met pen en papier genoteerd en daarna als men aan de beurt was in de Powerpoint presentatie op TV getoond. Liep best ok maar lang niet optimaal.

Nu zoek ik naar manieren, webbased of met software of zelfs op andere wijze om dit proces voor de oganisatie sneller en makkelijker te maken. Vele website handelen over andere type competitie systemen. Kortom: Ik heb tips nodig, hoe doen jullie het?

Het proces is een inschrijving waarbij een ieder op volgorde wordt afgeroepen om 1 maal met een gemonteerde bugs op een houten vogel mag schieten die op hoogte hang. Diegene die de vogel eraf schiet is Koning.

Ik had niet echt een duidelijk idee waarin ik dit het beste kon plaatsen, verwijs me indien nodig maar naar iets anders :)

[ Voor 10% gewijzigd door Arethusa op 14-07-2015 18:18 . Reden: Vraag van rmg ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:01

Rmg

Welk proces? :? wat voor een wedstrijd is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Rmg schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:50:
Welk proces? :? wat voor een wedstrijd is het?
Ik heb mijn TS aangepast :)

Het proces is een inschrijving waarbij een ieder op volgorde wordt afgeroepen om 1 maal met een gemonteerde bugs op een houten vogel mag schieten die op hoogte hang. Diegene die de vogel eraf schiet is Koning.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Aha.... Uwes bedoeld de Gildeactiviteit "Koningschieten" met een "Buks" :P

In het dorpje waar ik opgegroeid ben als kind werd én wordt dat ook jaarlijks georganiseerd door het lokale gilde en persoonlijk vind ik juist het volledig analoge karakter van zo'n dag wel wat hebben. Bier zuipen en "K*T" roepen om het hardst en vervolgens je beurt missen..... Wéér "Ködt" :)

Maar: Je zou kunnen overwegen om een lichtkrant te huren of aan te schaffen. Dat soort spullen zijn er met "tig" regels tekst als je dat wil en die tekst is snel aan te passen.

Wil je het "groots" dan is een Tekst Kar misschien een ideetje?

[ Voor 80% gewijzigd door Will_M op 14-07-2015 21:27 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Arethusa schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:43:
we hebben het allemaal wel eens gedaan.
nee hoor... (helaas) niet...

Je vraagt om mogelijkheden... een soort van websiteje hiervoor bouwen en displayen op diezelfde TV lijkt me ultiem simpel.... maar blijkbaar kun je dat zelf niet, anders had je hier niet om gevraagd... eigenlijk komen alle oplossingen neer op zelf een display module programmeren volgens mij...
er is vast wel iemand in het organisatieteam die een neefje heeft die zogenaamd kan programmeren... zelfs zo'n neefje moet zoiets kunnen :) (test het wel vooraf ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:38

allure

Titaan fase 2/3

Je zou eens kunnen kijken naar de open source-sign software van xibo kunnen kijken.
Dit doet precies wat jij wilt zelfs over meerdere schermen eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik verplaats 'm even naar Algemene Zaken, aangezien ik geen enkele reden zie om dit in een besloten forumdeel zoals TL te bespreken. Eigenlijk zou een van de techfora beter zijn, maar gezien de nogal brede en onduidelijke insteek is het wat lastig om hem daar direct in een hokje te plaatsen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
P.O. Box schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 18:25:
[...]

nee hoor... (helaas) niet...

Je vraagt om mogelijkheden... een soort van websiteje hiervoor bouwen en displayen op diezelfde TV lijkt me ultiem simpel.... maar blijkbaar kun je dat zelf niet, anders had je hier niet om gevraagd... eigenlijk komen alle oplossingen neer op zelf een display module programmeren volgens mij...
er is vast wel iemand in het organisatieteam die een neefje heeft die zogenaamd kan programmeren... zelfs zo'n neefje moet zoiets kunnen :) (test het wel vooraf ;))
Het ontbreekt mij de tijd om iets goeds op te zetten en ikzelf ben dat "neefje" in dit geval. Men vroeg mij eens te kijken naar mogelijkheden omtrent het technologische middelen op te zetten systeem. De buurtschappen en gemeenten in de buurt doen het nog op een analoge manier.

@Orion mijn excuses voor het onduidelijke verhaal maar ik wilde het in eerste instantie niet al te technisch maken maar toch bespreekbaar maken binnen een informele sfeer. Het gaat immers om een volksfeest gebeurtenis ;)

@allure, bedankt voor de tip ik denk dat je mij hiermee wel op ideeën kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zoiets altijd al eens willen doen. Nooit van gekomen.
Qua omroepen: een SMS dienst zou kunnen helpen. Al vraag ik me af of je je telefoon voelt als je in de drukte kachel staat te worden :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:58
Zijn er meer mensen die geen idee hebben waar dit over gaat? Is dit iets Brabants/Limburgs?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Señor Sjon schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:19:
Zijn er meer mensen die geen idee hebben waar dit over gaat? Is dit iets Brabants/Limburgs?
Wiki to the rescue voor Uwes: Wikipedia: Schuttersfeest :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik snap het niet? Het duurt langer om in te schrijven, analoog of digitaal, dan dat je mikt en een schot mag lossen.

Ben ik heel simpel dat organiseren van een traditie zo spontaan en "dus" zou oderwets mogelijk kan? Papier & pen inschrijven, desnoods een scheurstrookje met de tijd als je mag/moet schieten op een andere dag, klaar?

/edit: zou voor geen goud de organisatie in handen willen hebben waar munitie & alcohol in 1 zin worden genoemd.

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 14-07-2015 21:38 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Señor Sjon schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:19:
Zou zomaar eens kunnen. Heb het iig boven het riool nog nooit gezien eigenlijk :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
The Eagle schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:30:
[...]

Zou zomaar eens kunnen. Heb het iig boven het riool nog nooit gezien eigenlijk :P
Het is in de Achterhoek/Gelderland. Het wapen is geheel vast gemonteerd aan een stalen frame en wijst maar 1 kant op en kan hoogstens een kleine marge in de hoogte of op zij wijzen. Volledig veilig. Het wapen wordt geladen door iemand van de schuttersvereniging. De kogels raken of de vogel of een bord waar de vogel op gemonteerd zit.

Ik dacht dat zoiets door heel Nederland gebeurde, vandaar mijn wat onduidelijke start post.

@Max3400, je hebt ergens wel gelijk maar de organisatie is van mening dat het slimmer kan en mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:14
Arethusa schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:50:
[...]

Ik dacht dat zoiets door heel Nederland gebeurde, vandaar mijn wat onduidelijke start post.
Alleen op het platteland :+

Ik denk dat men in Amsterdam niet eens weet wat een buks is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:05
offtopic:
Met yoghurtbuksen in vogeltjes schieten zal wel wat bekender zijn in de randstad dan dit. Daarnaast geeft men daar de voorkeur aan AK's en zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Arethusa schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:50:
[...]

Het is in de Achterhoek/Gelderland. Het wapen is geheel vast gemonteerd aan een stalen frame en wijst maar 1 kant op en kan hoogstens een kleine marge in de hoogte of op zij wijzen. Volledig veilig. Het wapen wordt geladen door iemand van de schuttersvereniging. De kogels raken of de vogel of een bord waar de vogel op gemonteerd zit.

@Max3400, je hebt ergens wel gelijk maar de organisatie is van mening dat het slimmer kan en mag.
Je komt te weinig uit je provincie. En assumption is the mother of all fuckups natuurlijk ;)

Maar goed, je zoekt simpelweg een manier om scores, namen en beurten wat makkelijker kenbaar te maken op een openbaar feest waar teveel gezopen wordt. Dat is de kern. Of het nou om koningsschieten of om kanoën of desnoods hockey gaat, is bijzaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
The Eagle schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:36:
[...]

Je komt te weinig uit je provincie. En assumption is the mother of all fuckups natuurlijk ;)

Maar goed, je zoekt simpelweg een manier om scores, namen en beurten wat makkelijker kenbaar te maken op een openbaar feest waar teveel gezopen wordt. Dat is de kern. Of het nou om koningsschieten of om kanoën of desnoods hockey gaat, is bijzaak :)
Ach, iedere provincie heeft toch buiten gebieden :+ maar dat is de kernzaak inderdaad. Bijzaak is het te weten komen of men zelf wel eens aan zoiets mee doet en hoe men dat dan verder in organiseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:46

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Arethusa schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:44:
[...]

Ach, iedere provincie heeft toch buiten gebieden :+ maar dat is de kernzaak inderdaad. Bijzaak is het te weten komen of men zelf wel eens aan zoiets mee doet en hoe men dat dan verder in organiseert.
een omroeper die roept, willen Kees Jan en Klaas zich naar Baan 2 begeven om over 5 minuten te schieten.. oooh nee wacht het gaat om Sjaak *hik* Piet en Jannes *Burp*

heeft toch veel meer charme?
Pagina: 1