Hoe niet een athlon open te breken :(

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vandaag kwam mijn lieve vos32 binnen, helemaal blij samen met mijn neef athlon gepakt, en eens effe kijken hoe we dat ding het besten open rukken....

Nou, de eerste 2 pinnetjes gingen nog wel, maar bij het derde pinnetje, ging wat minder, en na een zeer luide krak.....

Bleek er een coldplate ophangijzer gedoe af te zijn :(

Na veel denk werk ( 5 min.) besloten we om hem dan maar helemaal te strippen.

Met de gedachte, kom we zullen dan maar voorzichtig verder gaan......

Netjes papiertje eronder gelegd enz. Voorzichtig met een tangetje het 2de beugeltje open proberen te buigen, ging mijn lieve neef dat "even" doen.

Het was na ong. 1 sec. voorbei, nadat het tangetje de verkeerde kant opschoot, richting de core....

Met het effect, dat van het begin tot het einde er een heeeeele mooie kras opzat.

Helaas stonder er ook nog wat condensatoren in de weg, maar dit bleek al verholpen te zijn :)

Nadat ik bukte om de condensatoren te ontwijken, en effe van de schrik van mijn stokje ( lees stoeltje) viel, gingen wij droogjes verder.

Na de schade opgemeten te hebben, wat erg groot bleek. Dachten we, kom nu toch alles fout is gegaan, laten we nu die tering cooler er maar opzetten :(

Dan lijkt het nog wat.

Alla, teon bleek de cooler ook nog wat scherp te zijn, en heb ik helaas mijn neef naar de intensive care moeten brengen :)
( ongeveer, intensive wasbak dan)

Nu het allemaal wat paste( lees: verbogen)

Kwam ik op het fantastische idee om hem eens te testen.

Kans op ontploffing leek mij klein, en booten nog veel kleiner, probeerde ik het toch...

En zie hier!

Alive, AMD thank you!!!! Zelfs zonder van die tering kleine condensatoren werkt ie!

Maar 1 vraag, voor hoelang???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet lang........hij zal wel heeeeel warm gaan worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
hmmm, fuck, hij is nu 21 graden....., zal ik aan de achterkant van de cpu nog meer coolers laten blazen?

En zal ik fsb dan ook maar wat lager zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 19:54

PanMan

Spun!

21 graden?? Daz minder dan de buitenlucht, nu! :)
Groeten,
PanMan.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:17

admiral866

The King Personality Disorder

21 graden??

hmm, welke condensatoren waren het?
Wil ik er dan ook wel af halen.

Mijne wordt 48 graden (bij de core)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
mijn cooler doet goed werk, echt waar.

Helaas heb ik mijn temp. meterke niet bij de core, maar daarvoor.

owjah, euh, je kent de achterkant van je core?

Nou, zie je al die kleine condensatoortjes? die zijn er euh, stuk of 6 ofzow afgeschraapt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij is een zoeen ook beschadigd, weet niet of ie stuk is, boeit verder niet, hij doet 't nog :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
SUKKEL ! :) (moest ik ff kwijt)

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Ik vind dat je echt sukkel mag zeggen hoor :)

het is dom, maar als bij rembo dat ding het ook nog doe, hoop ik dat die van mij het ook blijft doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-08 15:37
Heb hier een PI 166 met ook wat minder condensators en die doet het ook nog prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
die condensators zullen er toch wel ergens voor opzitten?? is er helemaal niks veranderd, hij gaat niet langzamer/instabieler (of sneller en stabieler :) :) )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt gepruts btw....

het is echt onwijs makkelijk.
Eerst de twee punten bij het klemmechanisme.
Platkop schroevendraaier ertussen en voila.
Vaak komt de andere kant gelijk mee.
Laatste gewoon buigen, breekt vanzelf het zwarte tonnetje om het stalenmpinnetje.
Werkt altijd en weinig zweet.
De klemmen op de pcb zijn nog veel makkelijker. Antistatisch zakje om pcb te beschermen en een priem of dartpijl parallel aan de pcb tussen pieletje en pin en langzaam wrikken, herhaal dit nog drie maal en helemaal no sweat en getstript

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-09 20:46
zijn waarschijnlijk alleen maar "antistorings" condensators. het ding kan dan hooguit wat minder stabiel worden. condensators mollen is meestel minder erg dan weerstanden want meestal onderbreek je bij het mollen van een weerstand ook een signaaltje en dat doet je bij condensatortjes meestal niet. oftewel -> dit was meer geluk dan wijsheid >:)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Dat het niet slim is snap ik, het probleem was ook niet de kap, dat ging ok.

Maar mijn neef moest en zou even die andere pinnetjes ook los krijgen.

Nouja, hij gaat als een trein...

Maar het was wel al zao dat er een pinnetje van de houders van de coldplate wel al los zat...vaag was dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:32
Condensatortjes zitten er meestal op om spanningspiekjes/dalletjes op te vangen. Zonder een condensator zou de processor een spanningspiekje wellicht niet overleven..
Pagina: 1