Videokaart upgrade.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers. :)

Ik wil een van mijn C2D systemen wat upgraden. RAM upgrade is al onderweg, maar ik twijfel een beetje over de GPU aangezien ik daar (buiten gewoon de BBG kopen :+ ) nog nooit mee bezig ben geweest.

Dit specifieke systeem is een prebuild Dell bak (een Inspiron 530 Mid 2007 om precies te zijn) waar momenteel een HD2400 pro 128MB in zit die er al af fabriek in zat. (deze: http://www.cnet.com/produ...00-pro-pci-e-128mb/specs/ )

Verdere specs:

4GB ram (vanaf morgen :P, momenteel zit er 2GB in maar een tweede 2GB latje is onderweg), C2D E4500 2.2GHZ, 300W PSU, en een onbekend mobo (standaard Dell bordje, kan er niet echt achter komen waar het een rebrand van is)

Nou heb ik de volgende videokaarten uit de V&A op het oog:

V&A aangeboden: MSI Radeon HD5450 1GB

V&A aangeboden: XFX Geforce 9800 GTX Standard

V&A aangeboden: Club 3D Radeon HD 7750 1GB GDDR5

Nou kan ik er qua specificaties wel achter komen welke het beste is, en voor zover ik kan achterhalen werkt het qua wattage ook allemaal samen met de PSU. Maar nou moet ik eerlijk bekennen, ik heb geen idee of ik het aangesloten krijg en of het in mijn case past. :'( :D

(foto van de bak: http://i236.photobucket.c.../thevagraunt/IMG_0496.jpg plaatje gejat van internet, mijn cable management heb ik iets beter voor elkaar :+ )

Edit: met wat extra zoeken op de dell community site ben ik er achter gekomen wat voor mobo er in mijn PC zit, dit is een Foxconn G33m02.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2015 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
voor wat moet het dienen?
want die HD5450 is enkel interessant voor HEEL lichte games (en dat kan de huidige HD2400 misschien ook wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
catfish schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:56:
voor wat moet het dienen?
want die HD5450 is enkel interessant voor HEEL lichte games (en dat kan de huidige HD2400 misschien ook wel)
De 7750 is in principe de beste volgens mij, dat is bekend. :P maar twijfel dus of die gaat passen in zowel case als aan PSU.

Grootste doel: Euro truck simulator 2. Mag allemaal wel op de laagste graphics, maar zelfs dan lagged de 2400 de pan uit. :'( voor de rest word deze desktop vooral als office en webbrowse machine gebruikt wat natuurlijk 0,0 kracht nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"standaard Dell bordje, kan er niet echt achter komen waar het een rebrand van is"

Een korte Google zoektocht komt uit bij Foxconn, zie her en der een link naar https://web.archive.org/w...view.aspx?ID=en-us0000319 voorbij komen. Al zitten de PCIe slots daar andersom.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:33
Mwah, kijk dan richting een GTX560, zijn lekker goedkoop maar nogsteeds redelijk snel. Worden ook veel aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Raven schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:00:
"standaard Dell bordje, kan er niet echt achter komen waar het een rebrand van is"

Een korte Google zoektocht komt uit bij Foxconn, zie her en der een link naar https://web.archive.org/w...view.aspx?ID=en-us0000319 voorbij komen. Al zitten de PCIe slots daar andersom.
Die zitten dus andersom, dus dat leek mij niet de juiste. :P fabrikant lijkt wel kloppend, maar daar heb je opzich zelfstaand niet zoveel aan natuurlijk. :) daarnaast ondersteund mijn bordje volgens Dell geen C2Q alleen C2D. De nieuwere versies ondersteunen ook C2Q.
3L3ktr1k schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:00:
Mwah, kijk dan richting een GTX560, zijn lekker goedkoop maar nogsteeds redelijk snel. Worden ook veel aangeboden.
Dat is eigenlijk buiten budget, wil het bij voorkeur onder de 50 euro totaal houden, dus budget voor de GPU is maximaal 40 euro. :P kan eventueel als er niks anders fatsoenlijks te vinden is binnen het budget. Overigens, die ga ik dus wel aangesloten en passend in de case krijgen? Of heb je daar geen idee van?

Overigens zijn de HD7750 en de GTX560 toch best vergelijkbaar? Op basis van een korte google zoektocht. Daarnaast kan de HD7750 geheel vanuit het Mobo gevoed worden volgens oudere topics, de GTX560 heeft eigen voeding nodig en dat lijkt mij niet zo slim met zo'n goedkoop OEM voedingkje wat waarschijnlijk al redelijk tegen zijn limiet aanzit en ook niet de beste kwaliteit zal zijn. :P

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2015 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Hoe dan ook, Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!). Een veelposter als jij zou toch moeten weten hoe het forum werkt :p.

Schopje naar CAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:26:
Hoe dan ook, Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!). Een veelposter als jij zou toch moeten weten hoe het forum werkt :p.

Schopje naar CAA.
Crap! My bad. :'( bedankt voor de move. :D :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben er achter gekomen dat er fysiek gezien waarschijnlijk alleen maar low profile GPU's inpassen. Dan blijft er niet zoveel meer over volgens mij.... :'(

Edit: oops dat had een edit moeten zijn. :(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2015 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
hoezo low profile?
op de foto heb je ruimte zat voor een normale kaart.
misschien een 6850/6870 of zelfs een 6950/70 zijn ook al in die prijsklasse te vinden.

edit: weet niet of je voeding daar de aansluitingen voor heeft

[ Voor 17% gewijzigd door Elmo_b op 14-07-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Elmo_b schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:55:
hoezo low profile?
op de foto heb je ruimte zat voor een normale kaart.
misschien een 6850/6870 of zelfs een 6950/70 zijn ook al in die prijsklasse te vinden.

edit: weet niet of je voeding daar de aansluitingen voor heeft
Wel? Dat dacht ik ook al, dan klopt mij informatie bron dus niet en mijn gut feeling wel. Qua aansluitingen wel beperkt, er zijn geen aparte videokaart aansluitingen op de voeding. Dus de GPU moet zijn power vanaf het Mobo halen. (zoals bijvoorbeeld de HD7750 doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

De 7750 heb ik een ruim een jaar gebruikt (in combinatie met een C2D E8400) en is een prima kaart. Ik speelde Euro Truck Simulator er op FullHD op met behoorlijk hoge settings. Ook heeft deze een heel laag verbruik en geen aparte voedingstekkers nodig.

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de HD7750 gekocht. :Y kan nu alles op ultra zetten in ETS2 zonder lagg dus ik ben blij. :D

Hier kan dus een slotje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Slotjes delen we hier alleen uit als de boel uit de hand loopt. Het topic zal vanzelf naar beneden verdwijnen :).
Pagina: 1