Toon posts:

Foto's op externe schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs is iPhoto vervangen door Foto's. Omdat ik niet precies wist hoe ik met de libraries moest werken, had ik op een gegeven ogenblik drie vrijwel gelijke libraries. Vorige week heb ik een 1 terabyte WD Elements schijfje gekocht en heb ik mijn partitie waarop die libraries staan daarnaartoe gekopieerd. Op dat schijfje heb ik twee van de drie libraries verwijderd, maar tot mijn verbijstering waren die ook verdwenen van mijn originele partitie. Omdat ik het toch anders wilde doen, heb ik vanuit Foto's al mijn foto's naar die WD-schijf geëxporteerd. Nu wil ik die overgebleven library ook van die WD-schijf verwijderen, maar ben ik bang dat ik die dan ook verdwijnt van de originele partitie, die overigens op een andere externe schijf staat. Mijn vraag is: hoe kan ik dat voorkomen? Zelf denk ik bijvoorbeeld aan het loskoppelen van de externe schijf van mijn Mac Mini. Ook heb ik de optie om de partitie te verwijderen (erop gaan staan en rechtsklikken, of hem naar de prullenbak slepen), maar dan ben ik bang dat ik die partitie letterlijk verwijder. Iemand opperde de mogelijkheid om de library te hernoemen alvorens van de WD-schijf te verwijderen. Is dat ook een optie? Graag advies. Het liefste zou ik de WD-schijf opnieuw willen formatteren om de foto's uit Foto's helemaal opnieuw te exporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Back-up draaien in Time-Machine van zowel je Mac Mini als je externe schijf en daarna kijken wat er gebeurd.