Toon posts:

Stille pc €900,- voor foto en videobewerking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na veel topics te hebben bezocht, en met iemand veel over heb gesproken weet ik beter wat ik wil. Toch heb ik twijfels of ik bijvoorbeeld een videokaart wel nodig heb in mijn setup, ik hoor hier verschillende dingen over en wil graag meer meningen horen.
Ook vraag ik mij af of er nog valt te bezuinigen op elementen zoals de RAM en of een Koeler van Be quiet niet stiller/beter is.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Grafisch ontwerp staat hoog op de lijst. Ik werk veel met After effects, illustrator, photoshop, Indesign en premiere. 4k video bewerking is geen must, maar lijkt me leuk om in de toekomst mee te kunnen experimenteren. Zo nu en dan werk ik met Cinema 4d en sketchup, hier hoeft alleen niet super duur in geïnvesteerd te worden momenteel, dit is echt een hobby, wil het alleen wel kunnen doen.
Ik kijk ook dagelijks film en series op mijn tv (Samsung 40 inch Smart TV) die ik in mijn huidige computer op een displayport to HDMI heb aangesloten. Mijn computerscherm zit in de HDMI (Pavilion 23Xi)
Een andere hobby is FlStudio waar ik muziek mee produceer en mixen maak. En office 2013 en veel Youtube filmpjes kijken

Wat mag het systeem gaan kosten?
€900,- is ongeveer het bedrag wat ik er aan wil uitgeven, liefst inclusief assemblage. Echter mag het er wel iets boven zitten als dit grotere voordelen heeft.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Lexicon Alpha externe geluidskaart
Pavilion 23XI monitor
Samsung 40 Inch Smart TV
4TB externe Harde schijf (sluit ik om de zo veel tijd aan om belangrijke bestanden in mappen te plaatsen)
Yamaha Microfoon
Midi Alesis QX61 keyboard
Externe Dvd speler

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
aansluiting voor 2 beeldschermen naar hdmi
16GB RAM
I7 processor
Geluidskaart (inclusief microfoon aansluiting)
Minimaal 6x usb 3.0
Wifi en internetaansluiting
zo klein mogelijke behuizing
alles zo stil mogelijk
Eventueel videokaart (als dat echt nodig is)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, als het maar goed werkt en op elkaar afstemt

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kleine behuizing, belangrijk is dat het systeem zo stil mogelijk is. De bedoeling is dat de computer in mijn kamer komt te staan, en ik zelf met de computer aan niets tot vrij weinig hoor. Dus geen geblaas wat mijn vorige computer wel deed. uit de meeste reviews blijkt dat deze kast, videokaart en processor koeler relatief stil zijn. Ook wil ik er de komende jaren mee vooruit (6jaar zou mooi zijn)

Ga je overklokken?
Nee.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790 Boxed€ 312,50€ 312,50
1Asus Z87-PRO€ 104,-€ 104,-
1Asus GT720-SL-2GD3-BRK€ 58,95€ 58,95
1Fractal Design Define S€ 83,47€ 83,47
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 37,95€ 37,95
1NZXT Grid +€ 30,95€ 30,95
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/16€ 91,50€ 91,50
1Seasonic G-series 450 watt€ 79,95€ 79,95
1Crucial MX200 2,5" 250GB€ 95,95€ 95,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 895,22

Vragen:
Is een video kaart echt wel nodig in deze setup? En welke videokaart is dan het voordeligste en geschikt om te nemen? (en werkt ook samen met adobe aangezien sommige videokaarten niet blijken te werken met première en after effects)

Is er een mogelijkheid om mijn computer nog stiller te maken, met zeg de Be Quiet koeler of is deze al stil genoeg nu?

Is de NZXT Grid + echt nodig aangezien een aantal functies ook in het moederbord zitten?

• Ivar19
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:03
Die losse videokaart kan wel weg, voegt weinig toe t.o.v. de igpu.

Voor een stille pc is de Scythe Mugen 4 PCGH Edition een goede keuze. De casefans kan je als je wil nog stiller krijgen met Fan Xpert oid.

• Tonkowonko
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:48
Opzich een mooie lijst maar je zou het nog wat goedkoper kunnen maken terwijl je geen performance verliest. Je zegt dat je niet gaat overklokken maar toch een overklokkersbord? (voor de minimaal 6 usb3.0 poorten? waarvoor je die allemaal gaat gebruiken idk)
Je processor zou ik veranderen naar een 4790k ookal overklok je niet, hij is standaard 0,4ghz hoger geklokt en boost ook naar 4,4 wat het klein beetje extra geld het wel waard maakt.
Je ''GPU'' biedt niet veel extra ten opzichte van de iGpu dus zou ik deze eruit halen.

Een fan controller lijkt me niet nodig ten eerste is je pc nu al vrij stil met deze componenten en zolang het niet te heet wordt in je case blijven de fans ook stil draaien ;). Ik zou de mugen wel vervangen voor een True Spirit 140 maakt onder full load net iets meer geluid dan een mugen maar koelt stukken beter! overigens komt die koeler bijna nooit op full load en ook de reviews ervan zeggen dat hij zeer stil is!

Kwa voeding heb je een goede gekozen! Toch kan ik me de review van The Mask(voeding expert) nog goed herinneren over een be quiet voeding waarbij de fan niet of geen geluid maakte. Hier de review als je benieuwd bent: productreview: be quiet! Straight Power 10 400W review door -The_Mask- De SSD is goed maar kan goedkoper zonder op enigszins merkbare prestaties in te leveren.

De keuze voor een GPU laat ik open met CUDA of OPENCL gaat het renderen in Premiere inderdaad sneller. De vraag is of je die paar min(ligt aan de grootte van het project) wachten erg vind? zoals Br00ky altijd zegt zolang je je geld er niet mee verdiend zou ik het het niet waard vinden.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 348,70€ 348,70
1Asus Z87-PRO€ 104,-€ 104,-
1Fractal Design Define S€ 83,47€ 83,47
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 45,80€ 45,80
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/16€ 91,50€ 91,50
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 62,55€ 62,55
1Crucial BX100 250GB€ 81,95€ 81,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 817,97

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

Bedenk wel dat de Asus Z87-PRO een wat ouder moederbord is en de 4790k alleen ondersteunt met een recente BIOS update (2003). Als het goed is kan je dit bord ook updaten zonder CPU, maar dat kan misschien even lastig zijn.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats