Videokaart voor Fifa

Pagina: 1
Acties:

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:47
Ik zoek een?

Ik wil graag aankoop advies over een videokaart om Fifa te kunnen spelen. Belangrijk is dat Fifa 16 er goed op kan draaien alles op minstens medium en op minimaal 1920x1080p. Het zou fijn zijn dat als fifa's hierna ook goed op draaien. Ik snap echter dat hier nog niet helemaal zicht op is. Ik zag wel dat Fifa 16's eisen niet hoger gaan zijn dan van Fifa 15, dus de engine is hetzelfde gebleven? Ik weet dat bij Fifa 15 de eisen zijn opgeschroefd vanwege het NEXT-GEN gebeuren.

Wat is je budget?

Niet te veel als het niet perse hoeft, aangezien Fifa het enige spel is wat ik speel. Maar zou wel fijn zijn als Fifa kan spelen zonder haperingen en in goede kwaliteit. (hoeft niet noodzakelijk op high) Dus laten we zeggen tussen de 50 en 150 euro? Ik zou hem graag bij CD-ROM-LAND kopen. (dichtbij, offline aankoop, goede ervaringen. Maar andere winkel is ook wel een optie indien nodig.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Ik heb geen flauw benul wat benodigd is, zijn zoveel videokaarten. Heb nu een nvidia kaart en hoorde van iemand dat dit beter is om weer te nemen. Als je dit niet doet, als je bijvoorbeeld AMD neemt, heb je kans dat er NVIDIA resten botsen. (waardoor je een clean install van Windows moet doen)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Voeding: Coolermaster 600 W GX Lite
Moederbord: Asus M5A78L-M/USB3
Kast: Rasurbo (BC-10, dacht ik, kan ik nakijken als ik thuis ben indien nodig)
Processor: AMD FX6100
RAM: 8GB (1333mhz), in dual channel

Wordt aangesloten op een 24 inch Acer monitor(1920x1080)

[ Voor 3% gewijzigd door dennis_rsb op 14-07-2015 15:18 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:04
Wat heb je zelf al gevonden? AA begint met eigen inzet. Dus ik zou zeggen kijk wat er geadviseerd in de BBG en CAA en DAA. En dan kan je altijd nog een review/benchmarks vinden van fifa15/16 op Internet.

• dennis_rsb
loki504 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:59:
Wat heb je zelf al gevonden? AA begint met eigen inzet. Dus ik zou zeggen kijk wat er geadviseerd in de BBG en CAA en DAA. En dan kan je altijd nog een review/benchmarks vinden van fifa15/16 op Internet.
https://www.cdromland.nl/...a/MSI-GeForce-GTX-750-2GB en deze https://www.cdromland.nl/...MSI-RADEON-R7-250-2GD3-OC heb ik gevonden vanmiddag. Is dat wat? En is het waar wat ik vroeg in topicstart? Als je nu een nvidia kaart hebt en je gaat over naar amd dat er resten achter blijven van nvidia waardoor de amd kaart slecht werkt? Ik zal BBG, CAA en DAA ook nog idd doorspitten.

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-02 11:20
dennis_rsb schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:46:
[...]

En is het waar wat ik vroeg in topicstart? Als je nu een nvidia kaart hebt en je gaat over naar amd dat er resten achter blijven van nvidia waardoor de amd kaart slecht werkt? Ik zal BBG, CAA en DAA ook nog idd doorspitten.
Je kan DDU gebruiken om driverresten te verwijderen. *klik*

• dennis_rsb
ter afsluiting: Ben gisteren naar CD-ROM-LAND gegaan even wat overlegd en bekeken enzo ik heb uiteindelijk deze genomen https://www.cdromland.nl/...I-GeForce-GTX750Ti-OC-2GB . Ze hadden het ook over kaarten die nog duurder waren maar dat wou ik niet, is ook uit verhouding met de rest van het systeem (cpu) maar goed ik ben er blij mee kan weer gamen!

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-02 20:06
dennis_rsb schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 08:59:
ter afsluiting: Ben gisteren naar CD-ROM-LAND gegaan even wat overlegd en bekeken enzo ik heb uiteindelijk deze genomen https://www.cdromland.nl/...I-GeForce-GTX750Ti-OC-2GB . Ze hadden het ook over kaarten die nog duurder waren maar dat wou ik niet, is ook uit verhouding met de rest van het systeem (cpu) maar goed ik ben er blij mee kan weer gamen!
Had je niet misschien naar een tweedehands 7950 kunnen kijken? Voor 100 euro heb je dan een kart die de 750 alle hoeken van de kast laat zien. En dit daarna nog eens 3 keer kan doen.

Had je zelf de recommended specs bekeken van fifa 16, zo niet 15?

-

• pcman007
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-01 16:07
Je had ook voor een 2e hands 280x kunnen kijken die is 150 euro en is een heel stuk sneller dan de gtx 750.

• dennis_rsb
Ik heb de recommended specs gekeken idd. En ik wil liever geen tweedehands kaart, vind ik 100-150 euro nogal veel voor als ie na een maand kapot zou gaan.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:33
dennis_rsb schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 10:55:
Ik heb de recommended specs gekeken idd. En ik wil liever geen tweedehands kaart, vind ik 100-150 euro nogal veel voor als ie na een maand kapot zou gaan.
Ook op een 2e hands kaart zit garantie hoor!

Je moet gewoon iemand zoeken op Tweakers die goede feedback heeft, dan valt het allemaal wel mee. Gewoon zorgen dat je de bon er bij krijgt.

• dennis_rsb
White Feather schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 13:11:
[...]

Ook op een 2e hands kaart zit garantie hoor!

Je moet gewoon iemand zoeken op Tweakers die goede feedback heeft, dan valt het allemaal wel mee. Gewoon zorgen dat je de bon er bij krijgt.
Ja als het nog niet zo'n oude kaart is heb je gelijk inderdaad. Maar goed ik heb nu deze, en draait goed! Ik snap alleen niet goed waarom in Fifa 15 geen optie van medium renderingskwaliteit zit. En ik meen mij te herinneren dat de de xbox 360 standaard op 30 fps draait, daar draaide fifa vloeiend op. Op de pc gaat ie dat slecht, weinig frames, dus heb hem nu gelockt op 60 frames en dat gaat wel goed. No limit for FPS bedoelen ze mee dat hij zoveel FPS pakt als dat de kaart aankan?

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-02 16:06
dat klopt, als je vertical sync aan zet word deze alsnog gecapt op de displayrate van je monitor (60hz waarschijnlijk)

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:09

Thomg

Aww yiss

Met een tool, afterburner, fraps, precisionx, etc. kan je dit makkelijk laten zien.
Pagina: 1