Nieuwe (game) workstation

Pagina: 1
Acties:

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-12 19:00
Ik zoek een?
Nieuwe PC ter vervanging van mijn oude trouwe Bloomfield i7 920.

Wat is je budget?
Zo Nederlands mogelijk maar uit mijn eigen onderzoek blijkt dat max €700 realistisch is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om.
Zwaarste gebruikt: gamen.
Overig gebruik: beetje AutoCAD, beetje 3D rendering, beetje photoshop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren maar aangezien Intel nu eenmaal de gewenste snelheid levert denk ik niet dat ik open sta voor een AMD (CPU) systeem.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Krachtig maar geluidsarm.

Ga je overklokken?
Aangezien het de levensduur van mijn i7 aanzienlijk heeft verlengd sta ik daar wel positief tegenover. Ik hoor heel graag hoe jullie hierover denken.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur + opslag+ videokaart + geluidskaart heb ik al. Dat resulteert in het volgende lijstje:
Toetsenbord: Irrelevant
Muis: Irrelevant
HDD: Irrelevant
Behuizing: pricewatch: Fractal Design Define XL USB 3.0 Black Pearl
SSD: pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB
Monitor: pricewatch: Asus VG278HE Zwart
Geluidskaart: pricewatch: Asus Xonar Essence STX
Videokaart: pricewatch: Asus HD7970-DC2-3GD5

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende lijstje opgesteld.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 239,89€ 239,89
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 82,95€ 82,95
1Scythe Ninja 4€ 36,95€ 36,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 91,95€ 91,95
1Seasonic Platinum Series 520 Watt Fanless€ 152,95€ 152,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 634,64

Zoals gezegd hoor ik graag wat jullie er van vinden. Ik heb nog even getwijfeld om ook de videokaart op te waarderen maar aangezien de 7970 +- een 280X is, ben ik van mening dat ik daar nog wel even mee door kan.

[15-07-2015] Geheugen aangepast naar 2x8GB

Prima.

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:17
Je kan met bovenstaande moederbord+CPU configuratie niet overklokken. Hier heb je een Z97 mobo voor nodig, iets wat de prijs flink opdrijft.

Zoek eens uit of je workstation werk vooral singlecore of multicore is. Als je renderdingen op één enkele core draaien: 4690K+Z97 moederbord. Schaalt je werk goed met meerdere cores/threads: pricewatch: Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed met het moederbord dat je momenteel hebt gekozen.
(Die Xeon is praktisch een I7 zonder iGPU.)

Ik neem aan dat je de koeler+voeding voor de geluidsopbrengst hebt gekozen? Wellicht is de combinatie pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition + pricewatch: Seasonic G-series 550 watt PCGH Edition ook een idee.
Een combinatie als deze is in de Define XL ook onhoorbaar stil.

Ten slotte: Waarom heb je voor 4x4GB geheugen gekozen en niet 2X8?

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

Vooral een CPU die geschikt is om te overklokken drijft de prijs op met een meerprijs van 60 euro ten opzichte van een i5-4460. Er is een redelijke keus aan moederborden met een Z97 chipset voor onder de 100 euro, maar het is dan altijd wel de vraag hoe goed die geschikt zijn om te overklokken. Duurdere borden hebben daar vaak wat betere voorzieningen voor.

Sowieso is de Haswell refresh generatie minder geschikt om te overklokken dan voorgaande generaties. Kloksnelheden liggen stok al vrij hoog dus verwacht geen spectaculaire prestatiewinsten. Vandaar dat het op het moment over het algemeen alleen aangeraden wordt als je de maximale prestaties uit een systeem wilt halen of het gewoon leuk vindt om te doen. Echt een economische manier om de levensduur van je systeem te verlengen is het op het moment waarschijnlijk niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Tribits op 14-07-2015 15:45 ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• tikkietrugjaap
svenvv2 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:36:
Je kan met bovenstaande moederbord+CPU configuratie niet overklokken. Hier heb je een Z97 mobo voor nodig, iets wat de prijs flink opdrijft.

Zoek eens uit of je workstation werk vooral singlecore of multicore is. Als je renderdingen op één enkele core draaien: 4690K+Z97 moederbord. Schaalt je werk goed met meerdere cores/threads: pricewatch: Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed met het moederbord dat je momenteel hebt gekozen.
(Die Xeon is praktisch een I7 zonder iGPU.)

Ik neem aan dat je de koeler+voeding voor de geluidsopbrengst hebt gekozen? Wellicht is de combinatie pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition + pricewatch: Seasonic G-series 550 watt PCGH Edition ook een idee.
Een combinatie als deze is in de Define XL ook onhoorbaar stil.

Ten slotte: Waarom heb je voor 4x4GB geheugen gekozen en niet 2X8?
Ik heb dit moederbord gekozen omdat Gigabyte het mogelijk heeft gemaakt om met dit bord te overklokken (zie deze review).
Via silentpcreview heb ik vernomen dat de nieuwe Ninja 4 nog stiller is dan de Kotetsu die op zijn beurt weer stiller is dan de Mugen 4.

De Seasonic heb ik inderdaad gekozen voor geluid. Als ik reviews van oa spcr lees komt deze PSU gewoon heel goed uit de test + hij is modulair wat ik belangrijk vind. Wellicht had ik dat bij in mijn eerste post moeten vermelden.

4x4GB ipv 2x8GB heb ik geen bewuste keuze voor gemaakt. Misschien inderdaad handiger om 2x8GB te kiezen. Dat ga ik even veranderen.
Tribits schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:45:
Vooral een CPU die geschikt is om te overklokken drijft de prijs op met een meerprijs van 60 euro ten opzichte van een i5-4460. Er is een redelijke keus aan moederborden met een Z97 chipset voor onder de 100 euro, maar het is dan altijd wel de vraag hoe goed die geschikt zijn om te overklokken. Duurdere borden hebben daar vaak wat betere voorzieningen voor.

Sowieso is de Haswell refresh generatie minder geschikt om te overklokken dan voorgaande generaties. Kloksnelheden liggen stok al vrij hoog dus verwacht geen spectaculaire prestatiewinsten. Vandaar dat het op het moment over het algemeen alleen aangeraden wordt als je de maximale prestaties uit een systeem wilt halen of het gewoon leuk vindt om te doen. Echt een economische manier om de levensduur van je systeem te verlengen is het op het moment waarschijnlijk niet.
Het bord wat ik gekozen heb schijnt prima te kunnen OCen maar wat jij zegt over minimale winst dat vermoedde ik al een beetje. OCen voor de lol doe ik niet meer, het moet mijns inziens wel iets toevoegen. Geen K processor dan maar denk ik?

Prima.

• Mathoesoe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-10 22:05
Misschien geen K processor inderdaad. Bespaard je met: pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed ongeveer 60,-

Gezien je zwaarste gebruik, is het misschien een optie om door te sparen en vervolgens een nieuwe GPU te kopen.

• tikkietrugjaap
Mathoesoe schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:01:
Misschien geen K processor inderdaad. Bespaard je met: pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed ongeveer 60,-

Gezien je zwaarste gebruik, is het misschien een optie om door te sparen en vervolgens een nieuwe GPU te kopen.
Daar heb ik over nagedacht maar als ik reviews lees waarbij de 280X nog prima mee kan komen dan krijg ik het idee dat mijn 7970 het nog wel even volhoudt. Daarbij heb ik momenteel geen spellen die mijn GPU niet trekt (ik log tijdens het gamen soms via Aida en die geeft aan dat mijn CPU vaak de bottleneck is).

Een GPU upgrade doe ik liever wanneer de nieuwe AAA spellen uit komen. Meestal is dat aan het einde van het jaar.

Het advies over geen K CPU ga ik denk ik wel opvolgen.

Prima.

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:17
tikkietrugjaap schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:22:
Ik heb dit moederbord gekozen omdat Gigabyte het mogelijk heeft gemaakt om met dit bord te overklokken (zie deze review).
Via silentpcreview heb ik vernomen dat de nieuwe Ninja 4 nog stiller is dan de Kotetsu die op zijn beurt weer stiller is dan de Mugen 4.

De Seasonic heb ik inderdaad gekozen voor geluid. Als ik reviews van oa spcr lees komt deze PSU gewoon heel goed uit de test + hij is modulair wat ik belangrijk vind. Wellicht had ik dat bij in mijn eerste post moeten vermelden.
Voor zover ik weet probeert Intel met dat overklokken op B85/H97 chipsets te blokkeren met microcode updates. Het zal op de oudere 4770K/4670K's zeker werken, maar over de 4690K/4790K ben ik niet zeker. Zelf zou ik het er in iedere geval niet op wagen en met een K-proc voor Z97 gaan.

Over die Mugen 4: Ik had het over de PCGH-versie. Dat is een aparte versie die voorzien is van een tweetal zeer stille (en langzame) fans in plaats van een enkele snellere ventilator. Niet dat ik vind dat de Ninja een slechte keus is, maar ik wou het toch nog even kwijt :P

De PCGH versie van de voeding heeft trouwens een vergelijkbaar idee; er zit een betere/stillere ventilator in dan de normale versie, waardoor het geheel praktisch onhoorbaar stil wordt en is nog altijd modulair. (De 24-pin en 8-pin kabels sluit je toch altijd aan.)
We zijn hier op het DAA-forum best wel van de bang-for-buck, vandaar dat ik met dit alternatief kwam voor de fanless versie. (Daarnaast: een 7970 blaast toch wel over je voeding heen ;))

ten slotte over je 7970: Lekker nog een jaar of 2 houden. Die kaart gaat nog prima mee en de enige logische upgrade vanaf een kaart als de 7970 is momenteel imho. een 390/970, welke om eerlijk te zijn niet bijster veel toegevoegde waarde gaat bieden.

• tikkietrugjaap
svenvv2 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:43:
[...]

Voor zover ik weet probeert Intel met dat overklokken op B85/H97 chipsets te blokkeren met microcode updates. Het zal op de oudere 4770K/4670K's zeker werken, maar over de 4690K/4790K ben ik niet zeker. Zelf zou ik het er in iedere geval niet op wagen en met een K-proc voor Z97 gaan.

Over die Mugen 4: Ik had het over de PCGH-versie. Dat is een aparte versie die voorzien is van een tweetal zeer stille (en langzame) fans in plaats van een enkele snellere ventilator. Niet dat ik vind dat de Ninja een slechte keus is, maar ik wou het toch nog even kwijt :P

De PCGH versie van de voeding heeft trouwens een vergelijkbaar idee; er zit een betere/stillere ventilator in dan de normale versie, waardoor het geheel praktisch onhoorbaar stil wordt en is nog altijd modulair. (De 24-pin en 8-pin kabels sluit je toch altijd aan.)
We zijn hier op het DAA-forum best wel van de bang-for-buck, vandaar dat ik met dit alternatief kwam voor de fanless versie. (Daarnaast: een 7970 blaast toch wel over je voeding heen ;))

ten slotte over je 7970: Lekker nog een jaar of 2 houden. Die kaart gaat nog prima mee en de enige logische upgrade vanaf een kaart als de 7970 is momenteel imho. een 390/970, welke om eerlijk te zijn niet bijster veel toegevoegde waarde gaat bieden.
Even de post achterstevoren beantwoorden:

Ja die 7970 kan nog prima mee inderdaad. Jaartje of 2 lijkt me erg optimistisch maar ik hoop met je mee :D.

De voeding kan ik niet heel veel reviews van vinden maar hier op tweakers wordt gezegd dat hij toch enigszins hoorbaar is. Aangezien ik een Asus 7970 DCII heb (die echt fluisterstil is) wil ik dan toch voor de fanless gaan. Daarbij werkt geluidsdruk (voor zover ik weet) enigszins cumulatief. Hoe meer apparaten geluidsdruk produceren hoe meer dB er hoorbaar is maar correct me if I'm wrong.

Over de Mugen 4 PCGH: De beschikbare reviews wijken af van elkaar (waarschijnlijk ook door verschil in testmethodiek waarschijnlijk). De ene site zegt dat het verschil niet baanbrekend is, andere sites (bijv Tweakers) laat een fiks verschil zien. Helaas heeft SPCR deze versie nooit getest.
Alles met elkaar meegenomen (en dan vooral de conclusie die SPCR geeft) sta ik toch positiever tegenover een nieuwe koeler dan een koeler die al wat jaren oud is maar waar stillere fans tegenaan gehangen zijn. Daarbij is de Ninja even duur. Wellicht dat ik hier eigenwijs ben hoor, dat wil ik best toegeven.

Over het OCen: dat heb ik inmiddels uit mijn hoofd gezet. OC koningen zoals mijn i7 zal Intel niet zo snel meer uitbrengen gezien hun huidige positie.
Echter, waar ik nu tegenaan loop is welke non-K i5 moet ik kiezen, haha.

De keuze bestaat uit een
- 4460
- 4590
- 4690

Als ik de reviews lees zijn ze alle drie identiek behalve hun core snelheden. Dan ben ik geneigd om, voor die schamele E40,- verschil tussen de 4460 en de 4690, de 4690 te kiezen.

Prima.

• TheInsomniac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik ga even proberen het een en ander goed te begrijpen:

- Je hebt een i7 920 CPU
- Je hebt een Radeon 7970 GPU
- Je hebt een prima SSD/monitor en alle overige basisparts

Je wilt upgraden met een budget van ~700 euro.

De i5-4460 heeft een passmark van nauwelijks 20% sneller dan wat je hebt, en wat je hebt is overgeclocked dus nu is verschil kleiner en deze kun je niet overclocken. Volgens mij koop je dan een nieuwe CPU met vrijwel dezelfde prestatie. Voor deze 'boost' in prestatie moet je een nieuwe koeler kopen/nieuw moederbord. Kortom zonde van je geld.

GPU, wil je houden dus op dat gebied verbeter je sowieso niet.

Je wilt een nieuwe voeding, wat kan vanuit verbruik redenen, prima plan, die kun je prima meenemen in je volgende PC als je dat wilt.

Geheugen upgrade, kost nu een stuk minder dan een aantal jaar terug, dus wellicht kun je wat bijprikken en dat verbeterd het een en ander. Even controleren wat je moederbord nu ondersteund (snelheid en module groottes).

Samenvatting:
- Je had een high-end pc, die nu vervangen voor een bang-for-buck upgrade gaat je erg weinig performance opleveren.
- Of nu gericht een paar aspecten upgraden (Memory, voeding)
- Of een 'echte' upgrade met een nieuw 'high-end' systeem.
- Of lekker nog 2 jaar genieten van je huidige systeem en dan weer een nieuwe kopen

Make it fool proof and someone will make a better fool.

• tikkietrugjaap
TheInsomniac schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 17:31:
Ik ga even proberen het een en ander goed te begrijpen:

- Je hebt een i7 920 CPU
- Je hebt een Radeon 7970 GPU
- Je hebt een prima SSD/monitor en alle overige basisparts

Je wilt upgraden met een budget van ~700 euro.

De i5-4460 heeft een passmark van nauwelijks 20% sneller dan wat je hebt, en wat je hebt is overgeclocked dus nu is verschil kleiner en deze kun je niet overclocken. Volgens mij koop je dan een nieuwe CPU met vrijwel dezelfde prestatie. Voor deze 'boost' in prestatie moet je een nieuwe koeler kopen/nieuw moederbord. Kortom zonde van je geld.

GPU, wil je houden dus op dat gebied verbeter je sowieso niet.

Je wilt een nieuwe voeding, wat kan vanuit verbruik redenen, prima plan, die kun je prima meenemen in je volgende PC als je dat wilt.

Geheugen upgrade, kost nu een stuk minder dan een aantal jaar terug, dus wellicht kun je wat bijprikken en dat verbeterd het een en ander. Even controleren wat je moederbord nu ondersteund (snelheid en module groottes).

Samenvatting:
- Je had een high-end pc, die nu vervangen voor een bang-for-buck upgrade gaat je erg weinig performance opleveren.
- Of nu gericht een paar aspecten upgraden (Memory, voeding)
- Of een 'echte' upgrade met een nieuw 'high-end' systeem.
- Of lekker nog 2 jaar genieten van je huidige systeem en dan weer een nieuwe kopen
Dat zijn valide punten inderdaad maar helaas is mijn PC niet stabiel meer (wellicht had ik dit er bij moeten vertellen).
Zo kreeg ik een tijd geleden tijdens internetten een BSOD. Daarne probeerde ik te rebooten en liep hij 5x achter elkaar vast waarvan 4x tijdens POST. Uiteraard tijdens de 2e crash mijn OC uitgezet en weer terug gegaan naar 2,6Ghz (default) maar dat mocht niet baten.

Dit is daarna nog 2x gebeurd (BSOD, daarna reboot, crash crash crash).

Dit duidt, mijns inziens, op een defect onderdeel. Dan kan het dus mijn voeding, mijn moederbord of mijn geheugen zijn. Daarvan kan ik eigenlijk alleen mijn geheugen geisoleerd testen want als ik Prime95 ga draaien en hij crasht kan het mijn CPU en mijn moederbord zijn.

Om dus gedoe te voorkomen, en omdat ik toe ben aan een nieuw stiller systeem met minder verbruik (warmte), ga ik upgraden.

Daarbij lijkt het mij een goed idee om nu deze componenten op te waarderen en wellicht een half jaar later mijn GPU.

Prima.

• TheInsomniac
  • Niet online
tikkietrugjaap schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:34:

Dat zijn valide punten inderdaad maar helaas is mijn PC niet stabiel meer (wellicht had ik dit er bij moeten vertellen).
Zo kreeg ik een tijd geleden tijdens internetten een BSOD. Daarne probeerde ik te rebooten en liep hij 5x achter elkaar vast waarvan 4x tijdens POST. Uiteraard tijdens de 2e crash mijn OC uitgezet en weer terug gegaan naar 2,6Ghz (default) maar dat mocht niet baten.

Dit is daarna nog 2x gebeurd (BSOD, daarna reboot, crash crash crash).
Aha, verklaard je plan wel inderdaad.

Onderstaande heeft weinig met DAA te maken, maar wellicht toch de moeite. BSOD's kunnen het gevolg zijn van een heel scala aan problemen:
- Low level malware
- Slechte hardware drivers
- Brakke hardware

Een daarvan is hardware, maar hoeft niet per se de oorzaak te zijn, wellicht de moeite om met wat checks proberen te achterhalen wat de precieze oorzaak ik.

Eerst wat checks:
- Werken in windows safemode, (met name om driverissues aan het licht te brengen)
- Mocht dat helpen een rollback doen van je windowsinstallatie tot ruim voor de problemen zichtbaar werden, kijken wat dat doet. (System restore), kun je ook mee beginnen
- Iets strakker en tijdrovender is cleane windowsinstall.

Mochten bovenstaande tests het probleem verhelpen is er een driver/software probleem, en met een clean is dat netjes te verhelpen.

Als dat niet helpt denk ik ook aan een hardware probleem:
- Memory test programma runnen (of memory diagnostics of iets vergelijkbaars)
- Wat zware software runnen en met Hardware monitoring tools wat temperaturen uitlezen, kijken of er ergens specifiek een probleem zit.
- Alternatief, met wat onderdelen spelen, kijken of je met oude geheugen reepjes, of als je er twee hebt eerst met 1 dan met de ander wel stabiel kunt draaien of dat je vergelijkbare problemen hebt. Of met andere videokaart etc.
- Je kunt ook checken of onderdelen in een andere pc wel werken om te verifieren of dat onderdeel nog goed werkt.
- Tot slot als je vermoed welk onderdeel kapot is, en het is goed compatible met eventuele nieuwe hardware, die nieuw kopen en kijken of het zo is opgelost (voeding/geheugen).

Zijn vast anderen met betere adviezen op dit punt, maar BSOD's kunnen aan zoveel dingen liggen dat de conclusie 'hij is kapot' wel efficient is, maar niet echt een goedkope conclusie.

Zoals jezelf al aangeeft, als hij een specifieke test op z'n muil gaat en de conclusie is CPU of MOBO is gaar, dan maakt het weinig uit, kunt toch niet echt 1 van beide vervangen(tenzij je tweedehands wilt proberen). Maar is conclusie dat memory of voeding gaar is, kun je dat nog wel vrij makkelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door TheInsomniac op 20-07-2015 18:46 ]

• tikkietrugjaap
TheInsomniac schreef op maandag 20 juli 2015 @ 18:42:
[...]

Aha, verklaard je plan wel inderdaad.

Onderstaande heeft weinig met DAA te maken, maar wellicht toch de moeite. BSOD's kunnen het gevolg zijn van een heel scala aan problemen:
- Low level malware
- Slechte hardware drivers
- Brakke hardware

Een daarvan is hardware, maar hoeft niet per se de oorzaak te zijn, wellicht de moeite om met wat checks proberen te achterhalen wat de precieze oorzaak ik.

Eerst wat checks:
- Werken in windows safemode, (met name om driverissues aan het licht te brengen)
- Mocht dat helpen een rollback doen van je windowsinstallatie tot ruim voor de problemen zichtbaar werden, kijken wat dat doet. (System restore), kun je ook mee beginnen
- Iets strakker en tijdrovender is cleane windowsinstall.

Mochten bovenstaande tests het probleem verhelpen is er een driver/software probleem, en met een clean is dat netjes te verhelpen.
Helaas crasht m'n PC tijdens zo'n 'stroke' ook een paar keer achter elkaar tijdens de POST van BIOS en dan ook nog eens tijdens verschillende dingen. Een keer tijdens het tellen van geheugen, een keer tijdens het opnoemen van alle aangesloten HDD's, etc.
Drivers zijn het dus, denk ik, niet en malware moet wel heel erg low level zijn om BIOS te laten crashen :D.
Als dat niet helpt denk ik ook aan een hardware probleem:
- Memory test programma runnen (of memory diagnostics of iets vergelijkbaars)
- Wat zware software runnen en met Hardware monitoring tools wat temperaturen uitlezen, kijken of er ergens specifiek een probleem zit.
- Alternatief, met wat onderdelen spelen, kijken of je met oude geheugen reepjes, of als je er twee hebt eerst met 1 dan met de ander wel stabiel kunt draaien of dat je vergelijkbare problemen hebt. Of met andere videokaart etc.
- Je kunt ook checken of onderdelen in een andere pc wel werken om te verifieren of dat onderdeel nog goed werkt.
- Tot slot als je vermoed welk onderdeel kapot is, en het is goed compatible met eventuele nieuwe hardware, die nieuw kopen en kijken of het zo is opgelost (voeding/geheugen).

Zijn vast anderen met betere adviezen op dit punt, maar BSOD's kunnen aan zoveel dingen liggen dat de conclusie 'hij is kapot' wel efficient is, maar niet echt een goedkope conclusie.

Zoals jezelf al aangeeft, als hij een specifieke test op z'n muil gaat en de conclusie is CPU of MOBO is gaar, dan maakt het weinig uit, kunt toch niet echt 1 van beide vervangen(tenzij je tweedehands wilt proberen). Maar is conclusie dat memory of voeding gaar is, kun je dat nog wel vrij makkelijk.
Het klopt inderdaad dat het goedkoper is om per onderdeel te testen maar daar heb ik helaas geen tijd voor/zin in. Daarom koop ik liever een nieuw systeem en schrijf de oude gewoon af voor mezelf. Plus het is ook wel fijn om een nieuw systeem te hebben met native USB3 en SATA600, etc.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

Prima.

• TheInsomniac
  • Niet online
Geen probleem.

Als ik kijk wat je in de planning hebt staan om aan te schaffen is daar weinig op aan te merken, zijn dure en stille componenten, maar dat zijn duidelijk bewuste keuzes. Veel plezier met je geupgrade PC!

In gedachte houdend dat je tzt je GPU een keertje wilt upgraden (nu nog te vroeg voor idd) kun je toch weer een leuk tijdje van je pc genieten.

Pagina: 1