Ik heb een aantal bestanden die geëncrypt zijn. Daarbij heb ik ook al de daadwerkelijke bestanden die nu gedecrypt zijn. In feite wil ik weten hoe je dit moet decrypten. Ik heb al eigenlijk geen idee waar ik precies kan beginnen. Behalve dat ik een grote dataset heb (en veel tijd om handen
) heb ik nog niet veel informatie.
De geëncrypte bestanden zijn identiek qua grootte als de uiteindelijk gedecrypte. De inhoud van de bestanden ziet er uit als
En die van de gedecrypte als
FYI, dit is een klein stukje van een file
De bestanden zelf hebben nog geen extensie.
Nu weet ik wel het één en ander van encryptie e.d. als het wat meer om strings gaat, maar puur bestanden.. nee dat wat minder.
Sterker nog heb ik geen idee waar ik zou moeten beginnen, dus als iemand wat pointers heeft waar ik het beste naar kan kijken dan kan ik weer verder met mn zoektocht
En ja, ik ben volledige eigenaar van alle bestanden.. puur alleen de decrypte methode is onbekend..
De geëncrypte bestanden zijn identiek qua grootte als de uiteindelijk gedecrypte. De inhoud van de bestanden ziet er uit als
code:
1
2
| Z„Õ:€O.ËZDY+ñL—¸«YIyWÇöuBˆÒÐûá\™Ÿùõ>Û+i6ç¹·”§ú®&ýb¤² R;bìÄ>¹%XA›¯uÑX¸"®ŸÍo| l06/ÚÛw`7îJ<K_ø+Ÿm„ ƒŸ‘À*a·l;Ö ³²×®¨#Í‹ëi—Î8W¹°w-ïqÜ:Þ›™tR×|øy³DÀ5,—×¼Óîh?cfæ¸b›‘Å~¶YŜjJûþð7|`Tù[ßOT¶i<§7Æ¿–N-A¿ÈIljl^ùâ Èóª8ë>¤_U8u¯zÃfnS È]j"e |
En die van de gedecrypte als
code:
1
2
3
4
5
| 65ea 451d b0fa ac86 8af0 436e fd24 451b b0bb bd24 a1e1 5b75 fdeb 772e b492 87ab dd60 8e3a f6ab 76bd 97e9 37ab 715e 35f5 757d a577 d2f6 def5 6c35 aaaf eddf 096d 512e 770f e97e 107b 774d 54d4 37d0 7ff5 |
FYI, dit is een klein stukje van een file
De bestanden zelf hebben nog geen extensie.
Nu weet ik wel het één en ander van encryptie e.d. als het wat meer om strings gaat, maar puur bestanden.. nee dat wat minder.
Sterker nog heb ik geen idee waar ik zou moeten beginnen, dus als iemand wat pointers heeft waar ik het beste naar kan kijken dan kan ik weer verder met mn zoektocht
En ja, ik ben volledige eigenaar van alle bestanden.. puur alleen de decrypte methode is onbekend..