Toon posts:

Back to School Actie 2015?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

ik was van plan vandaag een macbook pro 13' te kopen, ik wist dat ik studentenkorting had bij apple, en dacht laat ik even verder zoeken of er misschien aanbiedingen zijn, toen kwam ik de back to school actie van vorig jaar tegen. is dit een jaarlijks terugkerende actie ? en zijn daar voor dit jaar al datums van bekend ?

ik heb op google gezocht, maar kon daar alleen oude acties vinden en niet of dit standaard is. Zo ja is het natuurlijk wel de moeite waard een aantal weken te wachten, de opleiding begint toch pas begin september...

alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Sowieso loont het om pas een Macbook te kopen zodra je op surfspot kan. Via Surfspot kun je namelijk een flinke korting krijgen op Macbooks, groter dan wat je cadeau krijgt bij de Back2School.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sebastius schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:49:
Sowieso loont het om pas een Macbook te kopen zodra je op surfspot kan. Via Surfspot kun je namelijk een flinke korting krijgen op Macbooks, groter dan wat je cadeau krijgt bij de Back2School.
ik ga een MBO opleiding volgen en dan heb ik geen toegang tot surfspot dacht ik, ik kan mijn school er in ieder geval niet tussen vinden.... en krijg je veel meer korting dan de apple studentenkorting ?

ik denk dat ik m'n mac namelijk het liefst in de apple store koop, toen ik daar eerder kwam voor garantie deden ze namelijk moeilijk omdat ik deze bij de mediamarkt gekocht had, en mij werd verteld dat als ik deze bij hun had gekocht ze makkelijker konden zijn

ik zie dat ik bij campusshop wel terecht kan met mijn opleiding
edit campusshop heeft geen 13' model met 16GB ram en 512 gb ssd, alleen dit model, maar is het mogelijk om daarmee handmatig van gpu te wisselen onder OSX en windows in bootcamp ?

een programma als dit heeft iemand daar ervaring mee, en is er ook zo iets voor bootcamp ?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2015 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:44
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:56:
[...]

ik ga een MBO opleiding volgen en dan heb ik geen toegang tot surfspot dacht ik, ik kan mijn school er in ieder geval niet tussen vinden.... en krijg je veel meer korting dan de apple studentenkorting ?

ik denk dat ik m'n mac namelijk het liefst in de apple store koop, toen ik daar eerder kwam voor garantie deden ze namelijk moeilijk omdat ik deze bij de mediamarkt gekocht had, en mij werd verteld dat als ik deze bij hun had gekocht ze makkelijker konden zijn

ik zie dat ik bij campusshop wel terecht kan met mijn opleiding
edit campusshop heeft geen 13' model met 16GB ram en 512 gb ssd, alleen dit model, maar is het mogelijk om daarmee handmatig van gpu te wisselen onder OSX en windows in bootcamp ?

een programma als dit heeft iemand daar ervaring mee, en is er ook zo iets voor bootcamp ?
Surfspot is vaak ook voor de hogeschool, anders kijk je even bij Slim of je school daarbij staat!
Dan kan je namelijk via de CampusShop van Paradigit één aanschaffen.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mixpower schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:07:
[...]

Surfspot is vaak ook voor de hogeschool, anders kijk je even bij Slim of je school daarbij staat!
Dan kan je namelijk via de CampusShop van Paradigit één aanschaffen.
ja via campusshop kan ik bestellen mij, dan wel het 15' model want de 13' hebben ze niet in de configuratie die ik wil... alleen krijg ik dan wel de 370x gpu erbij, en zou ik die handmatig kunnen bedienen onder windows en osx ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:22:
[...]

ja via campusshop kan ik bestellen mij, dan wel het 15' model want de 13' hebben ze niet in de configuratie die ik wil... alleen krijg ik dan wel de 370x gpu erbij, en zou ik die handmatig kunnen bedienen onder windows en osx ?
Die GPU werkt wanneer nodig onder OSX, onder Windows werkt hij altijd.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mixpower schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:41:
[...]

Die GPU werkt wanneer nodig onder OSX, onder Windows werkt hij altijd.
oke er is geen handmatige bediening nodig, want onder windows daalt je accuduur dan natuurlijk drastisch ! niet iets waar ik op zit te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:44
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:43:
[...]

oke er is geen handmatige bediening nodig, want onder windows daalt je accuduur dan natuurlijk drastisch ! niet iets waar ik op zit te wachten...
Je kan altijd gfxCardStatus installeren, waarbij je de grafische kaart kan 'beheren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
chengbondkwok schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:52:
[...]

Je kan altijd gfxCardStatus installeren, waarbij je de grafische kaart kan 'beheren'.
oke en werkt dit goed ? heb er zelf geen ervaring mee namelijk, en werkt dit ook onder bootcamp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:57

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:43:
[...]

Nee OSX bepaalt zelf of 'ie de IGP of de dedicated GPU gebruikt, daar merk je verder niks van. Inderdaad doet 'ie dat om accu te besparen.
Windows kan dat niet met een MBP, dus daar zit je vast aan de dedicated GPU met inderdaad een fors lagere accuduur.
chengbondkwok schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:52:
[...]

Da's een OSX tooltje, daar heeft TS dus niks aan onder Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:44
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:55:
[...]

oke en werkt dit goed ? heb er zelf geen ervaring mee namelijk, en werkt dit ook onder bootcamp ?
Op OS X wel. Onder bootcamp kan je alleen de AMD videokaart gebruiken helaas.
Icephase schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:55:
[...]

Nee OSX bepaalt zelf of 'ie de IGP of de dedicated GPU gebruikt, daar merk je verder niks van. Inderdaad doet 'ie dat om accu te besparen.
Windows kan dat niet met een MBP, dus daar zit je vast aan de dedicated GPU met inderdaad een fors lagere accuduur.

[...]

Da's een OSX tooltje, daar heeft TS dus niks aan onder Windows
My bad :) Ik zag niet dat hij ook onder bootcamp wilde werken. Maar voor OS X is dit wel een prima tooltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke, dus onder windows is dit niet beschikbaar ?

na even wat recensies bekeken te hebben over campusshop, die voornamelijk negatief waren met betrekking tot de garantie, heb ik besloten daar niet te bestellen.. mede ook omdat ze niet het model hebben wat ik wil, behalve dan met de 370x, maar die is niet handig met accuduur in bootcamp, en ik zal de kaart toch niet nodig hebben... ( ik weet dat als je zoekt, je altijd veel negatieve reacties krijgt, maar ik denk dat ik liever op safe speel door bij apple te bestellen)
maar terug naar de topic start, is er een jaarlijkse studenten bij apple ? en zijn daar datums van bekend ?
ze zijn namelijk later dan vorig jaar met aankondigen

en als deze actie niet zou komen, zou ik graag vanavond m'n mac nog bestellen, ja ik weet het enorm ongeduldig :) :) :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2015 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Laatst online: 16:57

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Waarom wil je eigenlijk een MacBook? Of beter gezegd: waarom denk je Windows te moeten gaan draaien? OS X is een prima OS hoor, het zal ff wennen zijn maar dat duurt waarschijnlijk niet zo lang als je er dagelijks mee gaat werken. En voor software die alleen voor Windows is kun je inderdaad bootcamp af en toe draaien, of je schaft Parallels (of soortgelijk) aan.

Het lijkt een beetje alsof je een MBP wilt 'voor de heb'. Da's natuurlijk prima, maar het komt een beetje over alsof je niet precies weet waarom en wat je er mee kan.

En ik maar denken dat studenten het zo zwaar hebben tegenwoordig met dat leenstelsel e.d... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 19:07:
oke, dus onder windows is dit niet beschikbaar ?

na even wat recensies bekeken te hebben over campusshop, die voornamelijk negatief waren met betrekking tot de garantie, heb ik besloten daar niet te bestellen.. mede ook omdat ze niet het model hebben wat ik wil, behalve dan met de 370x, maar die is niet handig met accuduur in bootcamp, en ik zal de kaart toch niet nodig hebben... ( ik weet dat als je zoekt, je altijd veel negatieve reacties krijgt, maar ik denk dat ik liever op safe speel door bij apple te bestellen)
maar terug naar de topic start, is er een jaarlijkse studenten bij apple ? en zijn daar datums van bekend ?
ze zijn namelijk later dan vorig jaar met aankondigen

en als deze actie niet zou komen, zou ik graag vanavond m'n mac nog bestellen, ja ik weet het enorm ongeduldig :) :) :)
De garantie van Campushop heb je niks mee van doen, je kan gewoon bij Apple aankloppen voor garantie! En als je AppleCare binnen het eerste jaar aanschaft heb je 3 jaar AppleCare garantie. ;)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
waarom wil ik een macbook ? windows is vanuit mijn opleiding verplicht, en we gaan waarschijnlijk ook windows only applicaties draaien zoals visual studio.... maar m'n werkgever verplicht osx, en ik heb geen zin dagelijks met 2 laptops rond te lopen dus dacht ik laat ik het in 1 goede laptop combineren.
Mixpower schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 01:42:
[...]
De garantie van Campushop heb je niks mee van doen, je kan gewoon bij Apple aankloppen voor garantie! En als je AppleCare binnen het eerste jaar aanschaft heb je 3 jaar AppleCare garantie. ;)
oke, maar na contact gehad te hebben met de campusshop kunnen zij het 512GB model met alleen Iris Pro niet leveren, en dat is het model wat ik zoek, want de 370x onder bootcamp is niet ideaal voor je batterijduur en aangezien ik deze niet zal gebruiken kost het me batterijduur en een extra hoge aanschafprijs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Laatst online: 01-10 16:51
Even helemaal terug naar het begin. Op het MBO kun je gebruik maken van slim.nl dat staat gelijk aan surfspot van HBO/WO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 23:59
Ja. juist. Die hebben momenteel 2 laptops. degene die het dichtst in de buurt komt van de Macbook pro is de HP probook van €315 en dan ook alleen omdat het woord PRO er in voorkomt. No go dus.

Probeer anders hier op de V&A eens rond te kijken. Staan soms prima deals bij die goedkoper zijn dan studentenacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wil_
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-10 23:08
En ook nog even terug naar een ander punt van het begin:

Weet iemand al iets over de back to school actie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsheg
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-04 21:01
_wil_ schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 11:12:
En ook nog even terug naar een ander punt van het begin:

Weet iemand al iets over de back to school actie? :)
Ja, ik ben laatst bij Apple Reseller (xando) geweest die mij adviseerde om even te wachten met het aanschaffen omdat ze zelf een back to school actie gingen houden.
Hij verwachte ook dat Apple ook mee ging doen.
Datum is zelfde periode als vorig jaar.

Misschien kun je hier wat mee, mijn advies is gewoon ff wachten, dat doe ik op het moment ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahoud
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 10:52
Apple's annual Back to School promotion appears to be a no-show for 2015, but a report on Saturday claims SVP of Retail Angela Ahrendts this week hinted to employees that a comparable offering could be coming soon.

http://appleinsider.com/a...omotion-in-internal-video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wil_
gijsheg schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 10:00:
[...]

[..]

Misschien kun je hier wat mee, mijn advies is gewoon ff wachten, dat doe ik op het moment ook.
Ja, dit is nuttig en hier kan ik wat mee. Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wil_
Apple heeft een actie aangekondigd in de V.S.!

Apple Launches 2015 Back to School Promotion, Offers Free Beats Solo2 Headphones With Mac Purchase

http://www.macrumors.com/...-school-promo-beats-2015/

Apple's Back to School promotion runs from today through September 18, 2015 at Apple Retail Stores, and between August 6, 2015 and September 18, 2015 on the Apple Online Store, in the United States, Puerto Rico and Canada. Apple has not yet announced the promotion in the United Kingdom, France, Germany, Italy, Denmark or several other European countries that have offered the deal in previous years.

[ Voor 49% gewijzigd door _wil_ op 23-07-2015 18:27 ]

Pagina: 1