Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamPeacock
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 16:38
Beste tweakers

Momenteel heb ik thuis een gaming desktop staan met volgende opslagmedia:

- traditionele HDD waar mijn Windows geïnstalleerd staat (1TB)
- SSD Samsung 840 SATA II (750 GB)

Eind dit jaar zal ik enkele onderdelen (CPU, GPU, Moederbord) willen vervangen.
Met de komst van Windows 10 eind deze maand (lees: ik ga sowieso een clean install doen) had ik gedacht een SSD aan te kopen.

Is het verstandig als ik voor volgende opzet kies:

- SSD 850 250GB voor mijn Windows (die ik NU zou kopen)
- SSD met een PCI-E aansluiting voor mijn opslag van games, films, ... (die ik pas LATER zal kopen)

Ik ben namelijk een beetje aan het twijfelen of ik niet beter zou wachten tot eind dit jaar om dan meteen 2 SSD's met PCI-E aansluiting te kopen. Maar ik vraag me af of dit wel werkelijk een verschil zal maken (aangezien enkel Windows zal draaien op mijn 850 250GB).

Alvast dank voor jullie antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
uhhm beetje vaag.
Je hebt nu een SSD van 750 GB en daar heb je windows niet op staan? Ik weet niet wat je ervoor hebt uitgegeven, maar dat is dan weggegooid geld.... :? :?

Dan wil je nu een nieuwe SSD kopen, echter van slechts 250 GB voor erbij en daar dan wel windows op? Dat is veel te groot voor alleen windows...... :?

Kan je beter de SSD die je nu hebt inzetten voor windows en al je meest gebruikte programmas.
De harde schijf die je nu hebt kan je inzetten voor de opslag van films.

Dat zal je een flinke boost in performance geven. Zonder er ook maar iets voor te hoeven kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamPeacock
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 16:38
Even ter verduidelijking:

- Ik heb mijn game pc tweedehands gekocht voor een mooie prijs.
- Vergeleken met vele tweakers ben ik een leek op gebied van PC hardware dus alvast mijn excuses als ik soms onzinnige dingen vertel, daarom ben ik hier. :-)
- Al mijn games (het is voor 95% een game pc) staan op de SSD. Omdat ik in de veronderstelling ben/was dat dit helpt om de laadtijden te reduceren.
- Op mijn HDD staat enkel Windows, VLC en Steam. Deze zou ik dus vervangen door een 850 250.

Dus mijn opzet is om een kleine SSD te hebben voor mijn Windows en dan een grotere voor mijn games en wat films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je toch geld teveel hebt: pricewatch: Intel 750 SSD Half Height PCIe 3.0 x4 1,2TB (Reseller 5 pack)

Hoef je je ook geen zorgen meer te maken over splitsennvan SSD's of films moeten weggooien omdat je een game moet installeren. En de Intel is 3x sneller, volgens de specs.

[ Voor 86% gewijzigd door MAX3400 op 14-07-2015 14:24 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het meeste verschil in snelheid merk je wanneer je van een harde schijf naar een ssd gaat voor je programma's en Windows. Je hebt nu al een prima ssd dus het verschil in snelheid gaat echt minimaal zijn voor gewoon gebruik. Ik zou het geld nog even bijhouden en het (later) gebruiken voor een upgrade waarvan je echt iets zou merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:31

heuveltje

KoelkastFilosoof

Notor!ousG schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:19:
Even ter verduidelijking:

- Ik heb mijn game pc tweedehands gekocht voor een mooie prijs.
- Vergeleken met vele tweakers ben ik een leek op gebied van PC hardware dus alvast mijn excuses als ik soms onzinnige dingen vertel, daarom ben ik hier. :-)
- Al mijn games (het is voor 95% een game pc) staan op de SSD. Omdat ik in de veronderstelling ben/was dat dit helpt om de laadtijden te reduceren.
- Op mijn HDD staat enkel Windows, VLC en Steam. Deze zou ik dus vervangen door een 850 250.

Dus mijn opzet is om een kleine SSD te hebben voor mijn Windows en dan een grotere voor mijn games en wat films.
Je kunt er of nog een 2e SSD bij zetten voor windows (120gb zou genoeg moeten zijn, maar prijs/gb technisch is een 250GB voordeliger)
Of gewoon 100Gb opofferen van die 750GB voor windows ssd, want kwa snelheid en grootte zou dat makkelijk moeten kunnen. (en het nut van films op een ssd is helemaal zilch :P )

Maar het is jouw portemonee, dus doe wat je leuk vind :P
Admiral Freebee schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:44:
Het meeste verschil in snelheid merk je wanneer je van een harde schijf naar een ssd gaat voor je programma's en Windows. Je hebt nu al een prima ssd dus het verschil in snelheid gaat echt minimaal zijn voor gewoon gebruik. Ik zou het geld nog even bijhouden en het (later) gebruiken voor een upgrade waarvan je echt iets zou merken.
Maar hij heeft nu wel windows nog op de hd draaien, juist die wil je op op je ssd proppen :P

[ Voor 20% gewijzigd door heuveltje op 15-07-2015 09:00 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hij gaat toch Windows 10 installeren? Ik ga er wel van uit dat hij dat op de ssd gaat doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:31

heuveltje

KoelkastFilosoof

Zou je zeggen, maar blijkbaar vond ie dat bij windows 7 ook niet nodig :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1