[Google Analytics] Wel verkeer, maar geen website actief

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 22:38

Younes

Wie, Wat, Waar?

Topicstarter
The horror! Wat heb ik nou aan mijn fiets hangen?

Ik heb een tijd geleden een domeinnaam geregistreerd die ik ooit een keer voor een website wil gebruiken. Domeinnaam heb ik een aantal keer gekoppeld gehad aan een VPS server, maar VPS heb ik inmiddels opgezegd.

Domeinnaam heb ik nog, maar linkt nergens aan. Toch zie ik in Google Analytics verkeer tot de dag van vandaag:

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/4e48j13tn/Mijn_dashboard_Google_Analytics_Windows_Inte.png

Dit is waar het verkeer vandaan zou moeten komen (top 10):
Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/kcxt92k0z/Alle_verkeer_Google_Analytics_Windows_Intern.png

Vreemd, want ik heb op SEO gebied niets gedaan.

Ik kan helaas niet zien welk pad deze spook gebruikers op mijn website volgen, want ze bekijken alleen maar de root ??

Hoe kan dit verklaard worden?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je de DNS van je domein wel aangepast naar niets (a-record verwijderd en zo).

PS: Referal linkjes in je signature worden niet op prijs gesteld!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Topicstarter
Room42 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:01:
Heb je de DNS van je domein wel aangepast naar niets (a-record verwijderd en zo).

PS: Referal linkjes in je signature worden niet op prijs gesteld!
Zou je die vraag eens willen toelichten? Want hoe zou dat tot verkeer kunnen leiden? (Antwoord: Nee, heb ik niet gedaan)

Referal zal ik verwijderen ...verwijderd...

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je je domein laat wijzen naar je oude IP-adres (van je VPS) is de kans groot dat dat IP-adres gerecycled wordt voor een andere klant. Google (en andere bots) zullen dan weer een host vinden achter jouw domein en als dat een webserver is, heb je gewoon weer een site draaien op je domein. Daarom kun je de records die je niet meer gebruikt beter weggooien uit je DNS.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Topicstarter
Room42 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:12:
Als je je domein laat wijzen naar je oude IP-adres (van je VPS) is de kans groot dat dat IP-adres gerecycled wordt voor een andere klant. Google (en andere bots) zullen dan weer een host vinden achter jouw domein en als dat een webserver is, heb je gewoon weer een site draaien op je domein. Daarom kun je de records die je niet meer gebruikt beter weggooien uit je DNS.
Ik pas het meteen aan. Ik zal morgen even een update geven.

Edit:
Het ip adres is niet benaderbaar of pingbaar. Dus jouw reactie klopt mogelijk niet. Ik ga desondanks toch het ip adres uit het A record verwijderen.

[ Voor 12% gewijzigd door Younes op 14-07-2015 13:33 ]

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:19

samo

yo/wassup

Dit zijn overigens duidelijk referal-spambots. Ik weet niet precies hoe die werken maar het zou best kunnen dat zij jouw analytics-linkje hebben gecached en zonder een daadwerkelijk request naar jouw server uit te voeren wel naar Google Analytics sturen dat ze er zijn.
Het enige doel van die bot is dat jij denkt dat het een goeie site is om te gaan checken en om fake inkomende links op te bouwen.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Topicstarter
Aldus wikipedia:

Referrer spam (also known as log spam or referrer bombing[1]) is a kind of spamdexing (spamming aimed at search engines). The technique involves making repeated web site requests using a fake referer URL to the site the spammer wishes to advertise.[2] Sites that publish their access logs, including referer statistics, will then inadvertently link back to the spammer's site. These links will be indexed by search engines as they crawl the access logs.

This benefits the spammer because the free link improves the spammer site's search engine ranking owing to link-counting algorithms that search engines use.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Younes schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:29:
Het ip adres is niet benaderbaar
Hoe ben je tot die conclusie gekomen?
of pingbaar.
Dat zegt niets.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Topicstarter
8088 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:47:
[...]

Hoe ben je tot die conclusie gekomen?

[...]

Dat zegt niets.
Gewoon pingen naar..., maar ik snap inderdaad dat dat niet altijd wat zegt. Ik heb ook het ip adres in de browser benaderd, maar dan reageert er niets. Vandaar dat ik dacht dat er niets aan hing.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 13:56
Ik heb ook op meerdere websites in Analytics een enorme stijging van bezoekers gezien de laatste maanden, terwijl dit niet het geval is, de gebruikte bandbreedte is ongeveer gelijk gebleven en sommige sites zijn niet eens meer actief...

Geen idee hoe dit tegen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Alleen met filters in Analytics, of meer hardcore: in de .htaccess. Kijk eens goed naar de bronnen van de bezoekers: grote kans dat dit bepaalde referral-spam is. Tot zo ver is er nog geen definitieve oplossing vanuit Google zelf helaas.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:19

samo

yo/wassup

Ik vraag me af of dit geen partijen zijn die jouw analytics-id cachen en zonder bezoek aanspreken. Volgens mij vind je de bezoeken niet terug in de access-logs maar ik ben wel benieuwd.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Pagina: 1