Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:55
Even snel een 'case' voor de experts:

Ik krijg vandaag mijn Fractal Design Define R5 binnen. Zoals jullie misschien al weten wordt deze standaard geleverd met twee 140mm casefans (1x intake, 1x exhaust).

In mijn huidige kast (de Cooler Master N300) heb ik op dit moment drie 120mm casefans geplaatst (2x intake, 1x exhaust). De intake fans zijn van Cooler Master zelf, de exhaust fan is een Revoltec AirGuard.
Tevens is de CPU-koeler (Scythe Mugen 4) voorzien van één 120mm fan. Daarnaast heb ik nog één Cooler Master-fan op mijn bureau liggen (extra).

Nu wil ik de 120mm casefans graag overbrengen naar mijn nieuwe kast, maar ik weet zo niet waar ik deze het beste kan plaatsen i.v.m. 'goede airflow'. Ik wil sowieso de Revoltec-fan gebruiken als tweede CPU-fan. In totaal heb ik dus de beschikking over drie Cooler Master-fans.

Mijn vraag aan jullie: hoe kan ik deze fans het beste plaatsen om een goede airflow te creëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:39
Voorin intake en Achter/boven exhaust. Is de meest voorkomende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 19:41
De bovenkant is een optie maar ik vond het zonde van de looks.

Mij advies, de twee Fractal fans voorin en de andere twee of boven in of een aan de achterkant en een aan de zijkant of aan de onderkant.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:28
Je hebt die kast neem ik aan gekocht vanwege de geluidsdemping?
Dan zou ik dat niet meteen teniet doen door alle openingen vrij te maken en de kast vol te plempen met ventilatoren.
Ik zou beginnen met alleen de twee ventilatoren die al in de kast zitten.
Voor een enkele videokaart lijkt me dat al wel voldoende.
Ventilator erbij plaatsen kan altijd nog.