Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2e router voor tuinhuisje, UTP & stroom aanwezig, welke ?

Pagina: 1
Acties:

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:04
Ben bezig met de bouw van een flinke tuinhuis. Ik wil ook betere WIFI ontvangst, heb in de meterkast een Linksys E3200 en ik wil een extra WIFI signaal vanuit het tuinhuis laten maken. Ook wil ik een NAS in de meterkast ooit doen en vanuit het 2e WIFI punt deze kunnen benaderen.

Ik zat zelf te denken om een WIFI accesspoint te regelen in de tuinhuis en deze te verbinden met de Linksys E3200.

Wat voor type accesspoint (of wellicht router) raden jullie aan ? Budget tot 150 euro (mag ook a/c router zijn).

ps: het gedeelte waar de aansluitingen zitten in de tuinhuis, is dicht, dus er komt geen regen of zon bij.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:45
http://www.interprojekt.c...z-80211n-mimo-p-1210.html

Unifi maakt prachtig spul en met zo'n outdoor variant kan je hem buiten hangen waardoor je in de tuin ook wifi hebt.

Of je neemt de goedkopere indoor variant als het toch 100% droog is :)

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-11 07:40
Unifi niet een beetje overkill?

Een houten tuinhuis houdt weinig signaal tegen, gebruik een mainstream dingetje en beveilig de boel goed.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:45
Valt mee, het is niet duur spul in vergelijking met goede accesspoints / routers en het werkt super. Als het prijsverschil nu dermate hoog was zou ik het overkill noemen :P

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
2e handse Cisco E4200 rev 1, kost meestal iets tussen de 30 en de 60 euro en je kan er DDWRT op draaien. Doet zowel 2,4 als 5Ghz op N

Staat er nu 1 in V&a voor 60
V&A aangeboden: Linksys E4200 V1

[ Voor 33% gewijzigd door Exphy op 14-07-2015 14:41 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-11 13:28
Is dit niet wat? Zit gelijk een 5-poorts switch op om je NAS op aan te sluiten. Heeft veel functies en specs die je voornamelijk op high-end routers tegenkomt, maar is wellicht wat makkelijker in te stellen.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 17:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die NAS wil hij in huis (in de meterkast) plaatsen, niet in zijn tuinhuisje ;)

Van wat voor materiaal wordt het tuinhuis? Simpel houtwerk? Dan zou ik inderdaad niet moeilijk doen met een outdoor AP, maar gewoon een AP in het huisje hangen. Dan moet dat in de rest van de tuin ook nog prima bereik geven.

In elk geval goed om te lezen dat je een netwerkkabel naar het huisje trekt en niet gaat rommelen met een repeater of zo :)

En ja, unifi maakt mooi spul, maar voor ongeveer hetzelfde geld kan je ook een AP kopen van een wat gangbaarder merk dat wel gewoon AC ondersteunt, ipv beperkt is tot 300N. Terwijl de Unifi AC apparatuur rond de 300 euro ligt.

[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 14-07-2015 15:44 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:04
Orion84 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:38:

Van wat voor materiaal wordt het tuinhuis? Simpel houtwerk? Dan zou ik inderdaad niet moeilijk doen met een outdoor AP, maar gewoon een AP in het huisje hangen. Dan moet dat in de rest van de tuin ook nog prima bereik geven.

In elk geval goed om te lezen dat je een netwerkkabel naar het huisje trekt en niet gaat rommelen met een repeater of zo :)

En ja, unifi maakt mooi spul, maar voor ongeveer hetzelfde geld kan je ook een AP kopen van een wat gangbaarder merk dat wel gewoon AC ondersteunt, ipv beperkt is tot 300N. Terwijl de Unifi AC apparatuur rond de 300 euro ligt.
haha idd, de NAS komt in de meterkast (ooit). Materiaal is Douglas hout, zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.superveranda.nl/attachments/Image/tuinhuis-met-veranda-van-douglas-lariks-hout-geimpregneerd-met-plat-dak.jpg1.jpg?template=generic

Dat kleine schuurtje (met die deur) dat iets terug ligt, daar komt ie in ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door DrDelete op 14-07-2015 18:43 ]

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-11 13:28
Orion84 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:38:
Haha ik zie het. Ik las:
DrDelete schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:52:
Ook wil ik een NAS in de meterkast ooit doen en vanuit het 2e WIFI punt deze kunnen benaderen bedraden.
Ik vroeg me al af hoe zijn tuin er dan moest uitzien :F

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 11:15
Neem een router met externe antennes en beamforming mogelijkheid.
Zoals (op dit moment) de Asus RT-AC66U of RT-AC68U.
(Er zijn ook andere merken/modellen hoor....)

Prima signaal en door beamforming kan ie waarschijnlijk de E3200 vervangen
(Is ook een prima router hoor).
Ik vermoed namelijk dat die Asus een signaal geeft dat sterk genoeg is om buiten prima ontvangst te hebben. Zo niet kan je daarna de Linksys buiten erbij plaatsten.

Beamforming 101: http://chimera.labs.oreil...4.html#beamforming_basics

P.S. Niet plaatsen, zoals de handleiding, in 3 verschillende richtingen, dat is een algemene opstelling. In dit geval alle 3 de antennes vertikaal, gelijk gericht, met de bolle kant naar de tuin toe. Daarna een beetje draaien (trial & error) om het signaal te optimaliseren. Denk aan biljarten waarbij je muren de kanten zijn en je signaal het balletje is wat naar buiten/binnen moet rollen eventueel via de muren gekaatst...

Alternatief bij een huis met meerdere verdiepingen: 2 (á 1) naar de tuin gericht en 1 (á 2) liggend naar boven gericht.

Eventueel kan je een externe harde schijf aan de Asus pluggen en functioneert je Asus als NAS....

[ Voor 85% gewijzigd door kwakzalver op 15-07-2015 17:53 ]

Pagina: 1