Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor schoolwerk - max 600e

Pagina: 1
Acties:

• Diamundo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
To be said: het is een laptop voor mijn zusje, 15 jaar oud en gaat straks naar de 4e klas VWO.
Aangezien grote broer verstand heeft van computers heeft mag hij wat leuks uitzoeken :P

Wat ga je met je laptop doen?
Schoolwerk, verslagen maken, facebooken, youtube, spotify, enzovoorts.
Is geen gamer, dus (dedicated) videokaart is niet nodig.

Wat is je budget?
Is mij niet verteld want ze "moet een goede snelle laptop hebben die een paar jaar mee gaat" maar volgensmij is de max wel rond 600E want ze moet 'm compleet zelf betalen.
Komt *misschien* een laptoptas bij als ze 'm mee gaat nemen, en een draadloze muis maar waarschijnlijk kunnen beide wel buiten het budget om.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Weet ik niet, Ik denk - gezien mijn ervaringen: ik nam de mijne alleen in het laatste jaar mee voor het vak ICT en dat heeft zij niet - van niet. Maar een lichte laptop en een flinke accu is nooit mis :P

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen: Acer, Lenovo, Apple, Alienware.
Acer: hitteproblemen, heb ik aan den lijve ondervonden (RIP harde schijf).
Lenovo: Superfish ofzoiets, boordevol virussen van paar maand terug (?)
Apple: Apple.
Alienware: is gericht op gamers (vooral qua looks vind ik) en dat is niks voor haar.

Zit op dit moment op kantoor dus vanavond kijk ik wel even wat me wat lijkt en plak ik ze hier neer. Voor nu: Ik heb DIT FILTER alvast gepakt met de volgende ingestelde filters:

Diagonaal: tussen 14" en 15.6" (inclusief)
Merken: zie boven.
Processor serie: i3 en i5
Minimale hoev. RAM: 4GB
Minimale hoev. Opslag: 500 GB (na onderzoek heeft ze zelf 80GB op de hele schijf (dus inc Windows OS enzo). Wou er wel een SSD van 120 of 250 GB bij kopen en dan zelf omwisselen maar ik moet niet moeilijk doen van pa, en een harde schijf van 500 gb (wss 5400 rpm) is ook prima. Als je er eentje vind van 7200 RPM, is leuk :D
OS: Alle windows 7's en 8(,1)'s - echter ga ik er waarschijnlijk toch een clean install overheen gooien om van alle bloatware af te komen. (tenzij je me overtuigt dat het teveel werk is, ik kan nml gratis via opleiding aan OS keys komen)
Numeriek toetsenbord: Ja
Toetsenbordindeling: QWERTY
Taal: Intl English, Intl US en Nederlands. Gaat het hier om de OS ingestelde taal of toetsenbordindeling (let op de tekens boven de cijfers, de <> boven ,. enzovoorts) ?

Ik denk na over de woorden van het leven.

• Diamundo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Of ik gebruik dit als kladpapiertje, kan natuurlijk ook.

klad pagina 1

muisjes

[ Voor 53% gewijzigd door Diamundo op 20-07-2015 12:28 ]

Ik denk na over de woorden van het leven.