Kali Linux V2

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07 13:18
Aangezien het het tweakers nieuws niet heeft gehaald.
Voor de mensen die er in zijn geinterseert.
Er komt een nieuwe versie van kali linux.
En zou graag willen horen wat jullie er van vinden (Wat missen jullie nog, Wat hadden jullie anders gedaan ).

We’ve been awfully quiet lately, which usually means something is brewing below the surface. In the past few months we’ve been working feverishly on our next generation of Kali Linux and we’re really happy with how it’s looking so far. There’s a lot of new features and interesting new aspects to this updated version, however we’ll keep our mouths shut until we’re done with the release. We won’t leave you completely hanging though…here’s a small teaser of things to come!
Wat er nieuw en beter is
  • Nieuwe interface
  • Nieuwe menu en tool categorie (Minder zoeken naar tools)
  • Native Ruby 2.0 (sneller laden metasploit)
  • Ingebouwd en makkelijk te gebruiken screencast
  • Desktop notificaties
  • Arm suport (Raspberry pi, ARM chromebooks, USb armory, Trim Slice, Cubieboard, SolidRun, enz.)
  • ISO customization (maak een iso special afgestemd op jou wensen)
  • LUKS Nuke
  • Nethunter (maak gebruik van kali op je mobiel of tablet)
  • Advanced Accessibility(Schermtoetsenbord, vergrootglas, tekst voorlezen, enz.)
  • Amzon & docker images (Special gemaakt voor de cloud)
  • Forensics live boot
  • Persistent & Encrypted USb
bron https://www.kali.org/

Wanneer?????
DEF CON las Vegas(11 augustus)
If you’re heading down to Black Hat Vegas 2015, join our free Kali 2.0 Dojo workshop, where we will be showcasing some of the most awesome features in Kali 2.0. We are currently working to bring everyone a surprise appearance at DEF CON as well. Unleash the Kraken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kali .... tjah 'hack linux'
er is niets wat je met kali kunt, wat met een andere distro niet mogelijk is

rest my case

imho kun je beter verdiepen in de hack-team-hack :+ veeel interresanter

bijv. http://www.cybereason.com...ng-team-attack-operation/

of installeer eens slackware / gentoo; leer je meer van dan met script-kiddie linux uit israel
(puur uit etische overweging wil ik daar niets mee van doen hebben - daarlangs vertrouw ik ze niet)

[ Voor 64% gewijzigd door himlims_ op 14-07-2015 13:04 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 15:33
Zal kali binnekort weer eens downloaden.
Vond de laatste keer de menustructuur erg verwarend mischien dat het met 2.0 verbeterd is.
Ik zie alleen niet wat je met Kali op een telefoon zou moeten

@himlims__ het is op andere distros ook mogelijk inderdaad maar kali heeft het voordeel dat je niet hoeft te rommelen om stuff aan de praat te krijgen.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

idee van kali op de mobiele; toegang krijgen tot wifi-netwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07 13:18
himlims_ schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:59:
kali .... tjah 'hack linux'
er is niets wat je met kali kunt, wat met een andere distro niet mogelijk is
Dat is waar maar het is dan wel lastiger om de benodigde tools te vinden en werkten te krijgen
himlims_ schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:59:
of installeer eens slackware / gentoo; leer je meer van dan met script-kiddie linux uit israel
(puur uit etische overweging wil ik daar niets mee van doen hebben - daarlangs vertrouw ik ze niet)
Ik vind niet dat je een script-kiddie bent als je kali gebruikt. Ik geef toe dat het wel een beetje vals spelen is, maar het is dan ook gericht op netwerk administrators die gewoon wat pestenting willen doen en geen blackhat hackers. En je moet wel netwerk ervaring hebben om met de meeste tools over weg te kunnen.
lordgandalf schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:04:
Zal kali binnekort weer eens downloaden.
Vond de laatste keer de menustructuur erg verwarend mischien dat het met 2.0 verbeterd is.
Ja dat is ook wel een belangrijk puntje kan SET-toolkit nooit vinden.
lordgandalf schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:04:
Ik zie alleen niet wat je met Kali op een telefoon zou moeten
  • Wifi wachtwoorden kraken
  • Nep AP opzetten
  • USB HID Keyboard attacks net als een usb-rubber duckymet SSH support.
  • MITM met usb tethering support
  • USB Y-cable support, gebruik een OTG-y kabel en laad je mobiel op terwijl je ook een USB-stick gebruikt
  • Software Defined Radio support.

[ Voor 0% gewijzigd door Matthijz98 op 14-07-2015 14:12 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zie: nieuws: 'Hacking Team gebruikte uefi-rootkit voor spyware' :+

valt veel te leren uit hun werkwijze, agent- server systeem, 0day hacks en custom deployment etc.

Ook hoe zij dit commercieel inzetten; koopt een periode in, krijgt een 6-karakters key, en dat bepaald de vervolg acties op het slachtoffer en of die actie/campaign nog geldig is (lees betaald wordt).

hack-team heeft op grooote schal lopen kloten, en zo'n beetje iedere wetgeving op dit gebiedt genegeerd. hoe ironisch dat zij gehacked zijn (gelukkig.. en terecht?).

afgezien van de snowden files die nog gepubliceerd gaan worden, kijk ik met verbazing (en huivering) uit naar het klantenbestand van hack-team (8>

zie bijvoorbeeld ook deze index: https://wikileaks.org/hac...=1000&sort=2#searchresult
nederlands minister van defensie, iemand van de belastingdienst ... god know what. neem nu de software van de belastingdienst, indienen kan prima online, maar vele maken nog gebruik van de software; heb je mooi toegang tot veel systemen...

anyway, ontopic;
- tails, bij mij HET os op mijn usb-key
- kali, aardig solide doorontwikkeld en maakt testing van je eigen systeem wel toegankelijk, veel docu te vinden, maar de scene heb ik altijd ervaren als .. een lauw glas 7up; opzich prima frisdrank, maar toch beetje vreemde bite en raar smaakje :+ maar kan ook aan mij liggen.

welke bedrijven in nld voeren dit soort test na behoren uit? hebben laatst een stage/studie-project op die manier laten uitvoeren op werk, maar was het eigenlijk ook niet helemaal.

[ Voor 18% gewijzigd door himlims_ op 14-07-2015 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcman007
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-09 01:21
Wel mooi dat ze gnome 3 gaan gebruiken vond de laatsge keer dat ik het heb gebruikt de interface wat ouderwets overkomen, deed me een beetje denken aan ubuntu voor unity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthijz98 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:27:
Wat er nieuw en beter is
  • Arm suport (Raspberry pi, ARM chromebooks, USb armory, Trim Slice, Cubieboard, SolidRun, enz.)
  • ISO customization (maak een iso special afgestemd op jou wensen)
  • Forensics live boot
  • Persistent & Encrypted USb
bron https://www.kali.org/

[...]
Enige vraag: wanneer komt het uit?Nieuwe verbeterde functies zijn altijd handig. :D

[ Voor 46% gewijzigd door Hero of Time op 15-07-2015 22:45 . Reden: de quote kan ook kleiner, zie je PM ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 17:58

ongekend41

Division Brabant

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 21:48:
[...]
Enige vraag: wanneer komt het uit?Nieuwe verbeterde functies zijn altijd handig. :D
Uit de TS:
Wanneer?????
DEF CON las Vegas(11 augustus)
(en filmpje)

Ik hoop vooral dat de nieuwe interface niet te veel geheugen gebruikt. Vooralsnog gaat draait het prima in een VM ( VM vanwege snapshots) op mijn laptop, maar in een enkel geval last van gebrek aan ram. ISO Costomization kan wellicht wat helpen, en er zitten sowieso tools bij die ik ws nooit nodig ga hebben.
Op zich is een DE niet echt nodig en doe ik het meeste binnen een console, maar het maakt het voor mij wel overzichtelijker.

Kali is een beetje een groot Zwitsers zakmes: te veelzijdig voor de meeste zaken maar in vele gevallen 'out of the box' bruikbaar; bij goed gebruik handig om issues te detecteren, rapporteren en repareren, bij verkeerd gebruik is er flinke schade mee aan te richten.

@himlims_
Natuurlijk kan je van (bijna) elk gewenst OS een pentest OS maken maar het voordeel van Kali is dat er al veel tools aanwezig zijn. Door mijn gezonde staat van luiheid vind ik de overbodig geïnstalleerde tools geen probleem. :)
Tails is een prima OS maar heeft en heel ander (eveneens specifiek) doel. Mijn IP afschermen is meestal (juist) niet nodig/handig.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-07 13:27

7th

Kali 2.0 is uit!
En ook Nethunter 2.0

https://www.kali.org/releases/kali-linux-20-released/

https://www.offensive-sec...linux-nethunter-download/

Main site is down. Zeker te druk.
Hier is nog een andere official site van hun met de diverse smaakjes ARM en VM en VirtualBox images
https://www.offensive-sec...mware-arm-image-download/

[ Voor 39% gewijzigd door 7th op 11-08-2015 20:15 ]

Thy will see the light...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitrip
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 22:04
mijn dist-upgrade is fout gegaan
probleem met de snmp

https://forums.kali.org/s...et-dependencies-libsnmp15

best ff wachten met updaten denk ik dan. Ik doe vanavond een nieuwe install om te kijken of het lukt.
Mijn huidige kali is niet meer bruikbaar, ook niet in recovery mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Kali Linux vanuit usb-thumbdrive (in sleutel uitvoering, haha).
Kali is in root, niet echt prettig als main OS, vandaar dat ik voorkeur geef vanaf USB-drive.
Bijkomend voordeel, reboot: usb-thumbdrive er uit, en niemand kan ontdekken dat je Kali gebruikt.
http://docs.kali.org/downloading/kali-linux-live-usb-install

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimitrip schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:57:
mijn dist-upgrade is fout gegaan
probleem met de snmp

https://forums.kali.org/s...et-dependencies-libsnmp15

best ff wachten met updaten denk ik dan. Ik doe vanavond een nieuwe install om te kijken of het lukt.
Mijn huidige kali is niet meer bruikbaar, ook niet in recovery mode.
Vanaf 2.0 is Kali Linux een rolling release.
Ik denk dat je er verstandig aan doet om een verse installatie te doen, i.p.v. update naar 2.0.
Pagina: 1