Win 7 Windows Updates: welke belangrijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 03:12
Hoi,

Van tijd tot tijd krijg ik een melding van Windows dat er een aantal zaken kan worden geupdate.
Ik wilde weten in hoeverre dit nou belangrijk is uit te voeren. Het gaat vaak om beveiligingsupdates.
Mijn harde schijf begint namelijk door al deze updates langzaam vol te raken.

bedankt

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik zou dan eerder je schijf opruimen. De updates zijn belangrijk om gaten te dichten waarmee kwaadwillige gebruikers jouw systeem/data om zeep kunnen helpen. Ja. ze zijn belangrijk.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 21:26
Ik zal dit nog even herhalen:
Net zo belangrijk: updates van Adobe Flash, Reader, Oracle Java, etc. etc.

Let wel op dat je alleen updates installeert van programma's die op je PC horen te staan, en dus niet in van die "You have 121341234 important updates for <onbekend programma>, click here to install"-banners trapt.

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Ah thanks. En zelfs beveiligingsupdates voor Office??
Op mijn harde schijf (nog 4 GB over) staan geen games/muziek/films maar echt alleen programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-10 20:46

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

noud schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:46:
Ah thanks. En zelfs beveiligingsupdates voor Office??
Op mijn harde schijf (nog 4 GB over) staan geen games/muziek/films maar echt alleen programma's
Ook voor MS Office alle updates binnen hengelen.

Als je te weinig schijfruimte hebt, zou ik eens wat oude herstelpunten opruimen, die vreten ruimte. Overigens lijkt een nieuwe (grotere) harde schijf me ook geen luxe.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die updates van office komen gewoon met Windows updates mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Met dism je sxs opschonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
of gooi CCleaner er een keer overheen, scheelt ook vaak flink in ruimte.

Maar ik zou eerder investeren in een nieuwe (externe) harde schijf ipv updates maar te gaan negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Gewoon een schijfruimte opruiming starten (rechter muisknop op de schijf). Deze haalt dan ook wat oude updates etc. weg :) Ccleaner zou ik niet zo snel aanzitten...

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik je slaapstand?
gebruik je slaapstand niet kan je in het register (C:\Windows\regedit.exe) onderstaande aanpassen:
blader in het linkervenster naar de sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Power
zet de DWORD-waarde:
HibernateEnabled
Op 0.
Hibernate.sys (is een verborgen besturingssysteembestand) zal na opnieuw opstarten niet meer op je hdd staan.
Deze heeft de grote van je RAM-geheugen.

pagefile.sys is het bestand voor je virtuele geheugen en heeft de grote die is gereserveerd.
Hoeveel Ram geheugen heeft je computer?
Als deze op automatisch staat en je hebt veel ram geheugen wordt dit bestand ook erg groot.
"C:\WINDOWS\system32\SystemPropertiesPerformance.exe"
In dit venster ga je naar tabblad Geavanceerd.
Als je klikt op de knop Wijzigen dan kan je daar de grootte instellen voor pagefile.sys.
Nu moet je wel een beetje weten hoe het virtuele geheugen werkt en waar het voor dient.
Stel je hebt 16 GB ram in je apparaat, dan is dit bestand ook erg groot en kan je die rustig op 3000 MB zetten. Je komt er ook achter als je m te laag instelt, aangezien windows dan meldingen bij de klok gaat geven als deze virtueel geheugen te kort komt, en zou je deze hoger in kunnen stellen indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Overweeg ook http://tweakers.net/categ...harde-schijven/producten/ of als je een performance-verbetering wilt een SSD.
Hoeft tegenwoordig niet veel te kosten.Voor een paar tientjes heb je 1TB HDD of 120GB SSD. Beide zijn ruim voldoende voor alle updates.

Ter overvloedde: ja de beveiligingsupdates moet je installeren. Van alle programma's.

Al levert een beetje virusbesmetting je een boel ruimte op omdat je dan toch moet gaan formateren :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-10 20:46

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

F_J_K schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:50:
[...]
Al levert een beetje virusbesmetting je een boel ruimte op omdat je dan toch moet gaan formateren :P
Wat een ongelovelijke BOFH-opmerking _/-\o_ _/-\o_

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:35:
Gebruik je slaapstand?
gebruik je slaapstand niet kan je in het register (C:\Windows\regedit.exe) onderstaande aanpassen:
zet de DWORD-waarde:
HibernateEnabled
Op 0.
Hibernate.sys (is een verborgen besturingssysteembestand) zal na opnieuw opstarten niet meer op je hdd staan.
powercfg /h off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,
Kan dit in Uitvoeren of moet het via CMD?
Wel handige commandline Trommelrem. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Commandline met UAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:24
Veel updates bewaren info op de HDD die je niet gebruikt. Je kunt deze opruimen door te kiezen voor Schijfopruiming (deze computer -> rechtermuis op C:/ -> Extra -> Schijfopruiming). Kies daar voor systeembestanden opschonen. Samen met het draaien van CCleaner haal ik regelmatig 10GB weg.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:35:
Gebruik je slaapstand?
zet de DWORD-waarde:
HibernateEnabled
Op 0.

pagefile.sys is het bestand voor je virtuele geheugen en heeft de grote die is gereserveerd.
Hoeveel Ram geheugen heeft je computer?
Als deze op automatisch staat en je hebt veel ram geheugen wordt dit bestand ook erg groot.
"C:\WINDOWS\system32\SystemPropertiesPerformance.exe"
In dit venster ga je naar tabblad Geavanceerd.
Als je klikt op de knop Wijzigen dan kan je daar de grootte instellen voor pagefile.sys.
Nu moet je wel een beetje weten hoe het virtuele geheugen werkt en waar het voor dient.
Stel je hebt 16 GB ram in je apparaat, dan is dit bestand ook erg groot en kan je die rustig op 3000 MB zetten. Je komt er ook achter als je m te laag instelt, aangezien windows dan meldingen bij de klok gaat geven als deze virtueel geheugen te kort komt, en zou je deze hoger in kunnen stellen indien nodig.
Wie gebruikt z'n slaapstand nu niet? :+ Oke...op een desktop misschien, maar je laptop (of tablet _/-\o_ ) afsluiten is zoooo 2014....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 16:18

FREAKJAM

"MAXIMUM"

noud schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:31:
Hoi,

Van tijd tot tijd krijg ik een melding van Windows dat er een aantal zaken kan worden geupdate.
Ik wilde weten in hoeverre dit nou belangrijk is uit te voeren. Het gaat vaak om beveiligingsupdates.
Mijn harde schijf begint namelijk door al deze updates langzaam vol te raken.

bedankt

groeten
Disk cleanup draaien zodat je outdated Windows Updates kunt verwijderen.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:54:
[...]

Wie gebruikt z'n slaapstand nu niet? :+ Oke...op een desktop misschien, maar je laptop (of tablet _/-\o_ ) afsluiten is zoooo 2014....
Dan ben ik ouderwets want ik gebruik slaapstand nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:17:
[...]

Dan ben ik ouderwets want ik gebruik slaapstand nooit :)
:+ Ik gebruik mijn tablet/laptop iedere dag...dus waarom afsluilten, terwijl je hem gewoon kunt dichtklappen en hij gaat slapen...uur later moet hij toch weer wakker worden. Opstarten/afsluiten iedere keer kost me veel teveel tijd... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:20:
[...]

:+ Ik gebruik mijn tablet/laptop iedere dag...dus waarom afsluilten, terwijl je hem gewoon kunt dichtklappen en hij gaat slapen...uur later moet hij toch weer wakker worden. Opstarten/afsluiten iedere keer kost me veel teveel tijd... O-)
Ja, als het efficiënter voor je is dan is het zeker handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Hey sorry voor de extreme late reactie!

Inmiddels heb ik alles geupdated.

Ik gebruik tegenwoordig een ander tooltje om mijn pc op te schonen namelijk "system ninja". en zo af en toe CCcleaner.

Ik gebruik geen slaapstand, volgens mij werkt deze tool hier niet meer op mijn pc. In iedergeval doet hij het niet meer.

Ik wacht nog even om alsnog een nieuwe grotere SSD schijf te kopen. Is inderdaad geen overbodige luxe.

Bedankt voor de antwoorden
Pagina: 1