Toon posts:

Een goede clone image, dat omkan gaan met een SSD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb Samsung 120GB - 850 EVO SSD. Deze wil ik gaan clonen op meerdere andere standalone PC's.
Alle andere standalone PC's zijn helemaal identiek als mijn klaar geconfigureerde PC en hebben ook allemaal de zelfde SSD waarop ik wil gaan clonen.

Welke clone/image-programma kan ik hiervoor gebruiken?
Voorheen gewerkt met een CloneZilla, echter sloeg ik op mijn eigen HDD, waarvan ik dacht dat het een 2e partitie zou gaan maken, maar ik eigenlijk hierna een gecraste HDD/OS had. Dus vandaar mijn vraag.

2e vraag, is het mogelijk als ik een clone/image maak, dat ik dat dan gelijk naar mijn 2e SSD clone? Of moet ik dit opslaan op een USB/DVD?

Dank alvast.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2015 10:15 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Bij cloning ga je normaal gesproken van HDD naar SSD , dus ja dat kan.
Bij je samsung wordt cloning software meegeleverd die uitstekend werkt, dus waarom die niet?

edit
Of nog beter, van SSD naar SSD, dat gaat nog eens snel.

[ Voor 17% gewijzigd door Reepje op 14-07-2015 10:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:16:
Bij cloning ga je normaal gesproken van SSD naar SSD , dus ja dat kan.
Bij je samsung wordt cloning software meegeleverd die uitstekend werkt, dus waarom die niet?
Correct, ik ga van SSD naar SSD.
Bedoel je de 'Samsung Migration Software'? http://www.samsung.com/gl...tepaper/whitepaper11.html

Ik dacht dat dat alleen voor data/gegevens was?
Dus dat moet wel correct werken?

• Reepje
  • Niet online
Ja die bedoel ik, data migration is hetzelfde als cloning de drive.

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:23:
Ja die bedoel ik, data migration is hetzelfde als cloning de drive.
Bedankt, jij maakt mij dag weer goed!
Ik ga dit heel snel proberen nu!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

nwagenaar

God, root. What's the differen

Sowieso, je kan dezelfde soort clone software gebruiken als dat wanneer je een HDD gebruikt. Dus Acronis Trueimage, dd, etc.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Verwijderd

Topicstarter
Maakt niet uit welke ik kies? Er zal geen performance/of lags zijn door een 'minder betere cloneprogramma'?
Ik ga voor de Samsung denk ik, lijkt mij makkelijker en vriendelijker voor de SSD.

• Reepje
  • Niet online
Acronis true image werkt ook heel goed, die heb ik gebruikt want die kwam bij mijn SSD (een crucial).
Het Samsung programma is ook zeer goed, en werkt net iets lekkerder. Er is dus geen enkele reden waarom je een andere programma zou willen, of het moet zijn dat je erg veel ervaring met een ander programma hebt, en het daarom wil gebruiken.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:40
Let even op dat je ze sysprept als je ze in hetzelfde netwerk gaat gebruiken.
Pagina: 1