Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik ben nieuw op dit forum,
daarom mijn excuses als het mis gepost zou zijn.

Ik heb een arduino uno en heb er al dingen mee geprogrammeerd.
Maar als ik de driver heb geinstalleerd moet ik een paar dagen later het opnieuw instaleren. dit heb ik zo Al 4 keer meegemaakt.
Als ik de computer terug opstart lukt het soms wel terug.
Is dit normaal, heeft iemand dit al meegemaakt?
Of kan dit liggen aan een virus beveiliging ? :? :? :?

alvast bedankt

m v g Andries ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Volgens mij worden de drivers soms als een bedreiging gezien door verschillende antivirus programma's en dus in quarantaine gezet.

Gewoon even whitelisten

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 17:22
Je Arduino wordt als een seriele com-port geïnstalleerd waarbij het wel voorkomt dat als je hem in een andere usb-poort stopt hij een ander poortnummer krijgt. Kan dat het geval bij zou zijn? Zo ja, in de Arduino programmeeromgeving kan je selecteren over welke comport hij moet gaan communiceren.

Wat ik zelf overigens meegemaakt hebt is toen ik een Chinese namaak Arduino Mega had (koste 10 euro ipv de 50 dat de echte kost) om eens te proberen, was het zogenaamde FTDI schandaal. Lang verhaal kort, de chip can FTDI die RS232 omzet naar USB was ook een namaak en FTDI had als antwoord hierop hun driver aangepast dat de namaakchips niet meer werkte. Daar is dus heel wat weerstand tegen gekomen (je dupeert de eindgebruiker die vaak niets van de namaak chip af weet) dus misschien dat het blokkeren nu anders werkt ofzo en dat je daar tegen aanloopt? Maar toegegeven, dat is wat gezocht van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo bedankt voor de snelle reacties.
maar wat is whitelisten breezers?
misschien een domme vraag maar ik ben nog maar een beginner.

Invisible_man bedoel je zo :
http://riverembedded.hack...arduino_screenshot_10.png

m v g andries

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2015 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 17:22
Ja :)

En in het apparatenbeheer van windows kan je inderdaad zien welk poortnummer toegekend is aan je Arduino.

Whitelisten is dat je de virusscanner verteld dat hij bepaalde onderdelen moet negeren zodat je niet dergelijke false positives krijgt.

[ Voor 35% gewijzigd door Invisible_man op 14-07-2015 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het nog eens proberen bedankt voor mij te helpen :P

m. v. g. andriesje
Pagina: 1