Toon posts:

Futureproof Game PC +-1600 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond/nacht

Jaren geleden (2009?) voor het eerst een eigen desktop in elkaar laten zetten, Jarenlang plezier van gehad, maar de pc heeft zijn beste tijd wel gehad. Ook is mijn huidige setup erg luidruchtig, nu vondt ik dat niet zo erg toen ik bij me ouders op de zolderkamer zat, maar nu ik op mijzelf woon en de pc in de woonkamer sta heb ik liever een stille.

Het doel is dat het nieuwe systeem huidige AAA games goed op ultra/high kan afspelen op 1440P, en over 2 a 3 jaar pas een kleine upgrade aan hoeft te komen (alleen GPU?) Ik ben tegen die tijd wel bereid settings omlaag te halen voor lekkerer FPS. Ook wil ik een setup met 2 schermen, 1 om te gamen, 1 voor youtube/twitch/netflix/wiki's etc. Ik heb al 1 scherm, maar moet er dus sowieso 1 bij halen, de rede waarom ik voor 1440P kies ipv een 2e 1080P scherm is omdat ik bang ben dat ik over 2 a 3 jaar toch over wil stappen op 1440P, en dan naast upgrades een 3e monitor moet halen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk Gamen, op dit moment GTA IV, binnenkort Fallout 4, maar speel ook veel Grand Strategy games die vaker relatief gezien meer CPU eisen. Setup met 2 schermen, 1 voor het gamen, 1 voor twich/youtube/netflix/wiki's.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil graag rond de 1600 euro blijven, dit is voor alle desktop onderdelen, de OS, het beeldscherm en verzendkosten. Als het iets meer wordt is niet erg, maar dan moeten de extra kosten het wel waard zijn. Keybord en muis heb ik een apart budget voor, deze wil ik graag in de winkel uitproberen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een paar producten, naast onderstaande producten heb ik ook nog een DVDWriter

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 72,50€ 72,50
1Steelseries Siberia V2 Wit€ 59,99€ 59,99
1LG M2450D-PZ Zwart€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 132,49

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goed scherm, moederbord en processor waar ik lang plezier van hebben.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, zolang de kwaliteit goed is

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zuinigheid en voornamelijk stille onderdelen

Ga je overklokken?
Nee

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 226,88€ 226,88
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 82,95€ 82,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 359,95€ 359,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 103,95€ 103,95
1Dell Ultrasharp U2515H Zwart€ 299,95€ 299,95
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 74,99€ 74,99
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 49,99€ 49,99
1Seasonic G-series 550 watt€ 95,95€ 95,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 181,95€ 181,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.512,51

Na een paar dagen(nachten) intensief alles bestudeerd te hebben ben ik tot bovenstaande setup uitgekomen. Nu heb ik nog een paar vragen en heb ik jullie hulp nodig voor eventuele verbeteringen of besparingen.

Is deze setup goed genoeg om in 1440P ultra/high te spelen? Wat ik al zei: ik wil graag nu al overstappen op 1440P zodat ik niet bij de volgende upgrade ronde een nieuw scherm hoef te halen, of ben ik nu redelijk stom bezig? 8)7 .

Hoe zit het qua Koeling en geluid? Volgens mij heb ik allemaal redelijk stille componenten uitgekozen. En is mijn huidige setup koel genoeg of moet ik er extra ventilators bijhalen? :?

En als jullie nog goede suggesties hebben voor Keybord/Muis, speakers of koptelefoon mogen jullie die ook geven.

Alvast bedankt voor jullie antwoord :)

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-11 15:34
Afgezien van het moederbord en processor heb ik bijna hetzelfde. Je kan hier perfect 1440p op spelen, alleen moet je misschien de MSAA op x2 of x4 zetten. De Define R5 is ene erg stille kast. Ik heb er echter wel fans bij geplaats omdat mijn Mugen behoorlijk ging loeie omdat mijn 4790k op 4,7 GHz behoorlijk warm (tot 70 graden toen) werd vanwege te weinig airflow in de kast. Ook de Strix ging dan natuurlijk harder blazen.

Echter op idle is de kast onhoorbaar. Ook nu ik een aantal fans verplaats heb en een 3 tal Scythe glidestreams bij heb bij geplaats (2x 140 PWM in de voorkant en 1x 120 PWM op de Mugen erbij en de meegeleverde zitten achter en 1 bovenin). Toen ik de PC kocht was het koeler want het was winter maar in de zomer heb ik om hem weer stil te krijgen toch echt de extra fans nodig. Dit is dus een advies en het is niet nodig als je het geluid niet zo heel erg vindt.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Ja die 4790 wil wel warm worden inderdaad. Ik heb de Mugen 4 pcgh erop staan en niet geklokt. Deze komt stock met 2 fans en is ook iets stiller. Helemaal op de I5 kun je beter de pcgh pakken als je voor een stille setup gaat. Koelverschil is bovendien bijna verwaarloosbaar.

Qua airflow kun je de extra HDD bays eruit gooien die je toch niet allemaal gebruikt. Zelf een CM 652s met een gigabyte windforce 970. Met 31CM. ontnam de gpu redelijk wat airflow. Kan iedereen aanraden om overbodige bays te verwijderen.

Deze asus 970 heeft 1 dp port en 1 hdmi port. Denk even om de aansluitingen die je monitoren (gaan) hebben. Deze van Gigabyte heeft al 3 dp poorten en een fijne hoge factory overklok.
http://tweakers.net/price...gaming-4gd/specificaties/

Tip! Denk om de mugen koelpasta. Bij mijn mugen zat bijzonder lowbudget in plastic zakje verpakte koelpasta. Onbegrijpelijk dat er niet een kleine tube goed spul bij geleverd wordt. De hoeveelheid was minimaal en m.i. redelijk taai. Heb het op een stuk karton uit geprobeerd uiteraard want die troep ging niet op mijn 4790K. Kon nog een keer naar de lokale pcwinkel dus. Gewoon even meebestellen voor 5 euro!

hier staan niet mijn pc onderdelen!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-11 15:34
Leijenaar schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:25:
Ja die 4790 wil wel warm worden inderdaad. Ik heb de Mugen 4 pcgh erop staan en niet geklokt. Deze komt stock met 2 fans en is ook iets stiller. Helemaal op de I5 kun je beter de pcgh pakken als je voor een stille setup gaat. Koelverschil is bovendien bijna verwaarloosbaar.

Qua airflow kun je de extra HDD bays eruit gooien die je toch niet allemaal gebruikt. Zelf een CM 652s met een gigabyte windforce 970. Met 31CM. ontnam de gpu redelijk wat airflow. Kan iedereen aanraden om overbodige bays te verwijderen.

Deze asus 970 heeft 1 dp port en 1 hdmi port. Denk even om de aansluitingen die je monitoren (gaan) hebben. Deze van Gigabyte heeft al 3 dp poorten en een fijne hoge factory overklok.
http://tweakers.net/price...gaming-4gd/specificaties/

Tip! Denk om de mugen koelpasta. Bij mijn mugen zat bijzonder lowbudget in plastic zakje verpakte koelpasta. Onbegrijpelijk dat er niet een kleine tube goed spul bij geleverd wordt. De hoeveelheid was minimaal en m.i. redelijk taai. Heb het op een stuk karton uit geprobeerd uiteraard want die troep ging niet op mijn 4790K. Kon nog een keer naar de lokale pcwinkel dus. Gewoon even meebestellen voor 5 euro!
Hmmm vandaar dus mijn wat hoger temps.... Ik heb dat zakje gebruikt omdat ik er van uit ging dat het altijd wel goede koelpasta was welke mee kwam. Meh niet echt zin om dat pokke ding te reseaten :P

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• Leijenaar
  • Laatst online: 25-10-2022
Ik kan niet bevestigen of de koelprestaties verschillend zijn. Ik schrok meer van de substantie. Ik had zelf het idee dat het zakje niet goed afsloot ofzo het was ook zo klein en flinterdun.
Anyway zowieso wil de 4790K wel warm worden ook zonder overklok. Fans en airflow zijn wat dat betreft wel belangrijk. Gewoon een goede kast aanschaffen dus!

hier staan niet mijn pc onderdelen!

Verwijderd

Je voeding kan nog wat stiller, wellicht kan je overwegen om voor de be quiet! Straight Power 10 CM 500W te gaan. Daarnaast is deze voeding ook nog eens efficiënter :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2015 12:24 ]

• Kaspervb
  • Laatst online: 30-11 11:15
De r9 390 is sneller als de gtx970 en even duur. mischien dat een optie :)?
Pagina: 1