Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Topicstarter
De laatste tijd viel het draadloos internet al vaker spontaan uit. Na adapter er 30 sec. eruit en erin deed hij het altijd weer. Maar vanaf vandaag lukt dat ook niet meer. Sinds 2009 was ik super tevreden met deze router.

Router:
Sitecom 300N (Gigabit router)

Probleem:
Helemaal geen wifi, LAN werkt internet gewoon.

Wat heb ik zelf al geprobeerd?
- Ingelogd op de router via de computer die via LAN is aangesloten. Via daar proberen te herstellen (opnieuw instellen) alleen krijg dan een melding dat de DNS niet gevonden kan worden?
- Adapter eruit en na 30 sec. erin.
- Knop op de router 30 sec. indrukken (hard-reset) maar geen veranderen? Blijven maar 2 lampjes branden.
- Google gebruikt en zie dat er meer mensen met dezelfde problemen zijn met deze router.

De 10 jaar garantie geldt alleen als je na aankoop binnen 3 weken hebt geregistreerd kwam ik zojuist achter. Dus kan ik maken bij Sitecom denk ik?

Wat nu? Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Denk je niet dat 't ding gewoon als afgeschreven beschouwd kan worden?
Voor die 6 tientjes die 't destijds gekost heeft heb je er 6 jaar plezier van gehad.
Tijd voor een nieuwe

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Soms zijn vage problemen opgelost als je de firmware opnieuw flasht. Maar als een apparaat na een jaar of 6 vage klachten krijgt, is het meestal een condensator die (bijna) dood is.
Met een beetje mazzel is het een condensator in de adapter, en kun je volstaan met die te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke Sitecom "300N" is het exact? Zijn nogal wat apparaten door de jaren heen. Ik vermoed op basis van de beschrijving een WL-351, maar neem even moeite om exacte naam op te zoeken.

Verder eens met Mjizelf, bij dergelijke leeftijden (voorbij waar de fabrikant rekening mee houdt, ongeacht marketingstunts als "10 jaar garantie" waar je idd nagenoeg nooit gebruik van kan maken :o ) heb je het doorgaans over oude componenten die de geest geven, en idd, condensatoren in de voedingsadapter zijn hoofdverdachtes. Als de condensator vervangen te hoog gegrepen is, kun je gewoon hele voediingsadapter vervangen. Zoek eentje met zelfde connector, zelfde voltage en vermogen dat gelijk of max 50% hoger ligt.

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 14-07-2015 11:03 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Is er in je situatie iets veranderd, een babyfoon geplaatst, buren die wifi gebruiken, magnetron, oid ?
Kan zijn dat je wifi signaal weggedrukt wordt door een stoorzender. "helemaal geen wifi" en een DNS probleem is een beetje ongelukkig uitgelegd. Bedoel je dat je wel wifi verbinding hebt maar geen websites kan openen ?

In het ergste geval is de router aan vervanging toe, zoals hierboven al werd gezegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Topicstarter
Het is inderdaad de WL-351. Ik kan alleen inloggen in de modem. Maar niet in de router. Router straalt ook geen Wifi uit. Aan de situatie is niks veranderd. Het is echt spontaan gebeurd, alhoewel de afgelopen er dus al tekenen waren, omdat ie er wel vaker uit lag.

Ik had nog een nieuwe modem/router liggen, die je krijgt als je een nieuw abonnement afsluit. Die aangesloten en alles werkt als een zonnetje.

Maar nu ben ik toch nieuwsgierig waarom de sitecom niet meer werkt. Ik ga kijken of ik zo'n adapter kan fixen. Als ik de Sitecom nu gewoon ergens aansluit met zijn adapter, moet ie eigenlijk toch al Wifi uitstralen (ook al zonder internet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-06 20:50

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

dion_b schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:02:
Welke Sitecom "300N" is het exact? Zijn nogal wat apparaten door de jaren heen. Ik vermoed op basis van de beschrijving een WL-351, maar neem even moeite om exacte naam op te zoeken.

Verder eens met Mjizelf, bij dergelijke leeftijden (voorbij waar de fabrikant rekening mee houdt, ongeacht marketingstunts als "10 jaar garantie" waar je idd nagenoeg nooit gebruik van kan maken :o ) heb je het doorgaans over oude componenten die de geest geven, en idd, condensatoren in de voedingsadapter zijn hoofdverdachtes. Als de condensator vervangen te hoog gegrepen is, kun je gewoon hele voediingsadapter vervangen. Zoek eentje met zelfde connector, zelfde voltage en vermogen dat gelijk of max 50% hoger ligt.
Ik heb die WL-351, in 2010 gekocht dacht ik, in 2012 net nadat ik hem 2 jaar had kreeg ik exact hetzelfde probleem als OP: wel LAN, geen Wifi en niet kunnen inloggen.

Ik dacht, prima, 10 jaar garantie en ga dus naar de Paradigit waar ik hem destijds gekocht had: nee helaas meneer, had u het product binnen 7 dagen na aankoop moeten registeren bij Sitecom. Kon hem uiteraard wel laten repareren voor iets van 80 euro :+

Zal hem eens openbreken, heb 3 jaar later toch wat meer kennis van zaken, nooit geschoten is altijd mis...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Topicstarter
Had jij ook hetzelfde probleem dat je niet in de router kon inloggen?
Pagina: 1