Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop om te editen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik ben op zoek naar een laptop die 4 jaar mee kan gaan voor de opleiding mediavormgeving. Ik hoop dat iemand me kan helpen, omdat ik zelf niet kan kiezen. Een I7 processor en zoveel mogelijk intern geheugen is vereist.

Wat ga je met je laptop doen?
Photoshoppen en video's editen. (met Photoshop en after effects CS6)

Wat is je budget?
Ongeveer €1500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik moet hem elke dag meenemen naar school. (afstand van een half uur)

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-10 10:50
Ik neem aan dat hij dun en licht moet zijn omdat je hem mee gaat nemen naar je opleiding. Een zeer krachtige videokaart lijkt mij geen verplichting, maar een 850m lijkt me al voldoende.
Wil je een full-HD scherm, of nog krachtiger? En hoe zit het met de batterijduur? Zijn er veel oplaadpunten daar, of wil je liever gewoon een hele dag doorkomen zonder opladen.
Wat heb je zelf al gevonden? Dat is wel een vereiste.

Ik zelf net even wat vinkjes aangevinkt in de pricewatch en mij lijkt deze wel een goede kandidaat.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie,
De batterijduur maakt niet zoveel uit, omdat ik hem de hele dag aan de lader kan hebben. Zelf had ik deze gevonden: pricewatch: Asus N751JK-T7122H
Ik twijfel nog tussen een 15 en 17 inch, 17 lijkt me net wat fijner voor in after effects.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

17" is haast onmogelijk om te verplaatsen, zo'n grote laptop past in ieder geval niet in een normale rugzak.

Verwijderd

Topicstarter
Ookal is een rugzak wel handiger, er zijn genoeg laptoptassen van 17 inch, dus het lijkt me niet zo'n probleem om die een aan te schaffen.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Het blijft alsnog iets om over na te denken, want dat betekent wel dat je jaren dag in dag uit met een vrij zware extra tas zal moeten reizen, dat is het nadeel van zo'n grote laptop.

• jadatmag
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-11 00:38
Je openingspost verteld maar een half verhaal. Verrijk ons met meer informatie! LAA beleid

Pak een keer een laptop van 17 inch op in de mediamarkt of van iemand die je kent. 17 inch zou ik nooit aanraden voor dagelijks vervoer. Dan zie je er weer uit als een brugpieper met een te grote tas :D

Als je uitgebreid gaat editten kan je natuurlijk de laptop even aansluiten op een normale monitor. Naast een normale monitor (22+ inch) is je 17 inch monitor alsnog piepklein en totaal niet comfortabel om uren achter te zitten omdat je hoofd de hele tijd voorover gekanteld moet zijn omdat het scherm zo laag gepositioneerd is op je bureau.

Als je budget zo hoog is wil je er dan niet stiekem op gamen ook?

Voor dat budget kan je namelijk aan 2 kilo wegende gaming monsters denken die de voorgestelde laptops echt helemaal van de kaart vegen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. Ja ik zie er dan idd wel uit als een brugpieper. Slim idee trouwens, van die extra monitor voor thuis, ik zal erover nadenken.

Af en toe een game spelen moet er wel op kunnen ja, maar het is geen prioriteit. De rede van mijn hoge budget is dat ik wil dst hij de volle 4 jaar snel blijft. (in tegenstelling tot mijn vorige laptops).

Maar zijn gaming laptops ook geschikt om te editen dan?

• jadatmag
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-11 00:38
Een losse monitor is zeker heel handig. Los toetsenbordje en muis derbij (die je waarschijnlijk nog wel ergens hebt liggen) en je merkt niet eens meer dat je achter een laptop zit. Je zou bij wijze van spreken je laptop in een PC kast kunnen stoppen om het er hetzelfde uit te laten zien ;) Zo lever je niks in op comfort en houding.

Ja zeker. Bijna alle gaming laptops worden voorzien van de snelste Intel Core i7 modellen welke ideaal zijn om mee te video editten. (vaak zelfs het exacte model zoals in de voorgestelde Asus laptops) Het belangrijkste waar je op moet letten voor videobewerking is dat je genoeg RAM geheugen hebt, voor gamen is 8GB meer dan genoeg, voor editten kan dit nog wellis tekort schieten.

Mijn advies zou echter niet zijn om 1500 euro uit te geven als gamen niet zo belangrijk is. Af toe een spelletje zal prima gaan op de 850m.

Die vind je al in laptops van 950 euro volgens mij. SSDtje derbij en dan kom je rond de 1100 uit. (zoals de twee besproken asus modellen)

Leg echter niet teveel gewicht aan een echte high-end laptop kopen. Je zal straks zien dat er genoeg studenten op veel goedkope laptops ook de opleiding halen.

Als je ouders meebetalen zou ik toch net even voor een mooi gaming model gaan. Maarja, ik game ook veels te veel ^^

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Zonder toelichting kom je natuurlijk niet ver.

[ Voor 94% gewijzigd door DaMarcus op 14-07-2015 23:25 ]

Pagina: 1