Ik ga er toch nog eenmaal op reageren, omdat ik je wil helpen (voor zover ik dat mag denken te kunnen

).
En dus nogmaals ongevraagd advies, maar hoe meer informatie je geeft hoe meer ik denk dat je teveel hooi op je vork neemt en veel te ver vooruit kijkt.
Als ik je eik aan MBOers die ik ken die daarna succesvol een MSc. hebben afgerond (via MBO en HBO) dan merk ik het volgende op.
(1) Dat MBO en dan een ertussenuit dat kan prima.
(2) Ook een jaar HBO maar niet afgemaakt (niet leuk) kan nog voorkomen.
(3) Maar dat je vervolgens tussen je 20e en 24e enkel een VWO diploma hebt afgemaakt en gewerkt hebt bij een schoenenzaak spreekt niet heel erg voor je.
Ik snap dat een depressie zwaar kan zijn, maar dit kun je niet als excuus gebruiken (naar mijn mening). Je bent blijkbaar vier (!) jaar lang uit de running geweest, je halve HBO jaartje meegerekend zelfs vijf, en denkt nu eenvoudig aan te kunnen haken bij een WO Informatica (ik vergeet de tweede studie en werkervaring al even). Ik denk dat je je daar heeeeel erg op verkijkt.
Bij zo'n studie (doe zelf WO Electrical Engineering) werk je in de twee weken voor een tentamen gewoon zeventig uur per week (er vanuitgaande dat je de rest van de collegeperiodes net als iedere student slechts 25 uur per week maakt). In jouw geval dien je (gezien je vmbo/mbo achtergrond) misschien nog wel meer uren te werken (de MBOers die doorstroomden naar WO die ik ken werkten 55 uur per week, twee jaar lang, om hun MSc te halen). Heb je ooit zeventig uur per week gewerkt? Als je ergens opnieuw van in een depressie raakt is het wel (studie)stress lijkt me ..
Wat ook heel erg m'n alarmbellen doet rinkelen is het feit dat je twee keer 'trots' aankomt met je VWO cijfers. Daarop trots zijn mag je zeker, maar als je het in de context plaatst van andere WO starters op informatica dan stelt het helaas niet veel meer voor. De andere jongens die daar starten hebben veelal echt VEEL affiniteit met wiskunde en andere exacte vakken (vaak minstens 7.5+ gemiddeld) en hebben dit niveau al op hun 17e. Zij hebben veelal nog ruimte om daarna nog door te groeien en nog beter te leren, zeker degene die het nominaal afronden.
Nogmaals; ik zou met HBO Informatica beginnen. WO is denk ik veel te risicovol. Dat je veel vertrouwen hebt in jezelf is prima, maar we kunnen lig stellen dat je zo'n niveau (qua intelligentie/leren) nog niet hebt laten zien (blijkt gewoon uit je trackrecord). Misschien kun je het wel, maar dat weet niemand zeker (ook jij niet). Als je met HBO begint is er niks om je voor te schamen. Als het echt allemaal zo makkelijk gaat als je denkt stap je over naar WO (voor MSc.).
Of je een HBO Informatica haalt of BSc. Informatica maakt in jouw geval ook weinig uit schat ik in.
Je komt met jouw trackrecord toch niet bij de (echte) topwerkgevers (consulting, etc.) en voor de andere banen maken die twee diplomas denk ik niet heel veel verschil.
Zeker in het buitenland niet.
Daarnaast spreek je steeds over "een WO diploma". Je weet wel dat Informatica, met L&R, Electrical en Physics, als de moeilijkste technische disciplines worden gezien? Ook als je het gaat om maar "een WO diploma" dan zou ik twee keer nadenken voor je met Informatica begint. Start dan met werktuigbouw (hoewel ook niet 'makkelijk') of Civiel.