Hyperx cloud of cloud 2?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magusviper
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-04 20:34
Dus, mijn headset die ik nu heb is kapot. Ik zoek dus een nieuwe, en mijn broertje heeft laatst een hyperx cloud gekocht. Ik vind deze zeer goed zitten en klinken. Nou, mijn vraag is, zou ik gaan voor de hyperx cloud of de cloud 2? Het grootste verschil is stereo en surround 7.1 begrijp ik. Nou heb ik even wat rondgekeken op reddit, en daar zeggen sommigen dat het beter is om 7.1 (cloud 2) te gebruiken, en sommigen zeggen dat het beter is om stereo (cloud) te gebruiken. Welke is beter? Ik wil vooral gaan gamen.

Oh ja, de hyperx cloud 2 kost 30 euro meer (100 euro). Is dat het eigenlijk wel waard?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Ik heb geen ervaringen met die headsets, maar als je moet kiezen tussen stereo en surround sound voor een gaming headset dan is er maar één keus: surround sound. Het is veel fijner bij shooters (je hoort van welke kant er geschoten wordt etc) en voor overige games is de immersie gewoon beter.

Stereo is handig voor muziek. Films en games zeker surround kiezen. Daarnaast neem ik aan dat de surround sound headset ook gewoon stereo afspeelt, dus je kan er ook prima muziek mee afspelen via de PS4.

Ik heb zelf stereo headsets (jack via Dualshock 4) en surround headsets getest. Je merkt direct het verschil. Als je eenmaal surround hebt, wil je echt niet naar stereo. Je hebt het gevoel dat iets gewoon ontbreekt. Voor dat prijsverschil zou ik absoluut de surround aanraden, zeker gezien je een headset toch wel langere tijd gebruikt.

[ Voor 25% gewijzigd door ASNNetworks op 13-07-2015 21:40 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magusviper
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-04 20:34
ASNNetworks schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:19:
Ik heb geen ervaringen met die headsets, maar als je moet kiezen tussen stereo en surround sound voor een gaming headset dan is er maar één keus: surround sound. Het is veel fijner bij shooters (je hoort van welke kant er geschoten wordt etc) en voor overige games is de immersie gewoon beter.

Stereo is handig voor muziek. Films en games zeker surround kiezen. Daarnaast neem ik aan dat de surround sound headset ook gewoon stereo afspeelt, dus je kan er ook prima muziek mee afspelen via de PS4.

Ik heb zelf stereo headsets (jack via Dualshock 4) en surround headsets getest. Je merkt direct het verschil. Als je eenmaal surround hebt, wil je echt niet naar stereo. Je hebt het gevoel dat iets gewoon ontbreekt. Voor dat prijsverschil zou ik absoluut de surround aanraden, zeker gezien je een headset toch wel langere tijd gebruikt.
Ja, ik ben van plan veel Counter strike te gaan doen met de headset. Nou zie ik dat op de cloud 2 het bedieningspaneel een switch zit voor surround sound (zoals hier: https://youtu.be/1B7mB4pDzMk?t=3m49s). Enig idee wat dit doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Aha. De Cloud 2 ondersteunt virtueel surround sound. Dus het is niet écht 7.1, maar wordt zo ge-emuleerd. Het maakt in feite het geluid surround. Dit is niet hetzelfde als échte surround sound, maar alsnog wel merkbaar beter dan stereo in de meeste gevallen.

Zet je de knop niet aan, dan heb je wellicht stereo geluid. Druk op de knop en virtual surround sound staat aan. Je hebt een wijder geluid en je hoort alles in surround, in dit geval is het dus 'nagemaakt' surround.

Als je echt twijfelt, zou ik ze beide gewoon bestellen en de gene die het meest bevalt houden en de ander retour sturen.

Check ook even hoe het aan gesloten wordt. Ik heb een surround sound headset (Astro A50) voor mn PS4. Deze is aangesloten via optical in op de PS4 en encodeert dolby digital. Dus hij ontvangt surround en zet dit weer om en stuurt het correct door naar de headset. Er zijn ook headsets die via usb of jack worden aansloten. Deze kunnen nooit Dolby/DTS encoderen (werkt niet via usb of jack) dus enkel stereo. Vervolgens wordt het stereo geluid omgezet naar surround. Het kan echter wel anders zijn op de PC gezien er een ander geluidskaart in zit dan de PS4. Dus ik kan daar helaas niet veel over vertellen.

Ik gok dat de cloud 2 ook dit doet, dat is namelijk vaker het geval in die prijsklasse.

[ Voor 36% gewijzigd door ASNNetworks op 13-07-2015 23:21 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store