Toon posts:

Mijn iPod touch 1G krijg ik niet gereset

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo. Ik hoop echt dat iemand me kan helpen. Ik heb al jaren een ipod 1g in gebruik. Deze wilde ik doorgeven aan mijn zoon, en ik wilde dus alles er voor hem af halen. Zodoende wilde ik hem resetten (herstellen) in itunes, maar helaas daar ging het mis. Hij loopt vast en geeft aan dat hij een onbekende fout heeft (1) bij het herstellen.
Ik heb al van alles opgezocht en geprobeerd. Resetten met nieuwe firmware via itunes, knoppen een bepaald aantal seconden ingedrukt houden etc etc etc. Het blijft mislopen. Is er een manier die zeker werkt?
Ik hoorde later dat deze ipod gejailbreaked was. Helaas weet de vorige eigenaar niet meer met welk programma hij dit heeft gedaan. Maar hij heeft het altijd prima gedaan, ook via itunes. Het is een oud dingetje, maar er was nooit iets mis mee. Het zou toch moeten lukken?

Ik zou echt heel erg blij zijn met de gouden tip. Alvast ontzettend bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:22
Probeer het eens met een andere (originele) usb kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het net met een andere originele apple kabel geprobeerd en helaas ook dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
iTunes bijwerken
Originele kabel.
Hosts file legen.
IPod in DFU
Juiste en laatste firmware los downloaden.

Werkt gegarandeerd. Ook als er een Jailbreak opstond.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor je antwoord!
Okee, ga ik dat vanavond proberen. Wat bedoel je met 'hosts file legen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:06
Windows (en OSX) hebben een Hosts bestand waarin een soort lokale DNS is vastgelegd. Veelal om activaties te kraken voor bijvoorbeeld photoshop of het omzeilen va de signeertruuks van Apple met SHSH blobs.

Dit bestand kan er dus voor zorgen dat je geen geldige handtekening kan krijgen waardoor je de iPod niet kan herstellen. Wat in jouw geval beter was geweest was hem gewoon herstellen via de instellingen.

Mocht je er niet uitkomen laat het even weten. Ik heb nog een iPod touch 2nd gen 8gb liggen.

[ Voor 1% gewijzigd door Daedalus op 16-07-2015 00:12 . Reden: troll verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgensmij heb ik de oplossing..

( Een ding vind ik raar en degene boven mij maakt een vreemde opmerking een gejailbreakte idevice herstellen via instellingen was toch beter geweest? Ja, als je 9 van de 10 x een instant boot loop wil ) No offense hoor maar iedere jailbreaktool / jailbreak website geeft aan dat je dit nooit moet doen vandaar.

Ik heb hier de restore firmware voor u.
Ik weet niet of ik de link mag plaatsen of iets dergelijks.
Dus typ ik de exacte naam zowel in tekst als dat ik hem plaats in een link zodat u zeker weet welke u moet hebben. http://appldnld.apple.com...,1_1.1.5_4B1_Restore.ipsw

(Dit is een officiele link vanaf de apple website niks geks )
Stel de link wordt toch weggehaald moet u op apple.com / google ipod touch 1.1.5 (4B1) restore ispw

Deze download u rechtstreeks op uw computer naar downloads of bureaublad ergens waar u hem snel kunt terugvinden.

U zet uw ipod in recoverymode drukt shift in en zoekt zojuist het bestand wat u gedownload heeft.

En dit moet het volgensmij oplossen,

[ Voor 179% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2015 05:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste TomSim, dankjewel voor je uitgebreide antwoord.
Ik had al eerder geprobeerd te herstellen via instellingen en dat gaf helaas juist het probleem...
Heb ook al geprobeerd met herstelbestanden te herstellen maar het kan zijn dat dat niet de juiste waren en ik ga zo dan ook nogmaals een poging wagen met het herstelbestand dat ik nu via de link gedownload heb.
Uiteraard laat ik wete of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:26
Niet helemaal accuraat, immers heb je geen Find My iPhone.
https://support.apple.com/nl-nl/HT201252

Dit zijn de errors die iTunes terug gooit als het niet lukt.
https://support.apple.com/nl-nl/HT204770

De herstelmodus (DFU) is voor als het echt niet lukt.
https://support.apple.com/nl-nl/HT201263

Felix Bruns houd netjes een lijstje bij met directe downloadkoppelingen op de Apple servers.
http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/
Gebruikt Shift+Herstelknop om deze te kunnen kiezen als je er een hebt gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas... beide laatste opties geprobeerd, ik blijf de foutmelding krijgen (1).
Verwijderen van host files en dns etc begin ik niet aan, ik weet niet wat ik doe en wil nog wel gewoon dat deze computer blijft werken :-) Ik vrees dat het niet zal gaan lukken, maar ik zal het af en toe blijven proberen. Ook een keer op een andere computer, misschien dat het daar wel lukt.
Bedankt voor het meedenken allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:06
Je moet hem ook niet verwijderen natuurlijk. je moet een kopietje maken op je desktop oid en die houden als backup. Dan kan je die altijd terug zetten. Neem in ieder geval eens een kijkje in het bestand aangezien je dan kan zien of GS.apple.com erin staat. Is dat het geval dan zal je wel moeten.

Edit: ik had niet gezien dat het om een voormalig jailbreak toestel ging. In dat geval moet alles handmatig verwijderen of de software restoren via iTunes. Herstellen via wis en reset geeft inderdaad errors.

[ Voor 26% gewijzigd door supersnathan94 op 18-07-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Een oude versie van iTunes gebruiken om te herstellen wil in sommige gevallen wel helpen
Pagina: 1