Toon posts:

Acer monitor - wel stroom, maar beeld valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help!
Ik heb een Acer LCD monitor (type S275HL bmii uit de S6-serie), nieuw aangeschaft in mei 2013 (dus 2 maanden buiten de garantie, zul je nét zien :'( ) waarvan regelmatig het beeld ineens op zwart gaat. Dat duurt dan enkele seconden waarna ik een paar seconden weer wél beeld heb, voor het scherm weer op zwart gaat. Om vervolgens weer enkele seconden wél beeld te hebben, gevolgd door enkele seconden duisternis. Om gék van te worden! 8)7
Het probleem treedt regelmatig op, maar zonder regelmaat. Het probleem treed dus niet op bij bepaalde programma's of als ik mijn PC lang, of juist kort aan heb staan. Er is geen peil op te trekken.
Het blauwe lampje blijft branden, dus mijn monitor krijg wel gewoon stroom. Ik heb de stroomkabel inclusief adapter vervangen, en dat gaf iets verbetering, want toen ik mijn oude kabel en adapter gebruikte, ging het blauwe lampje óók uit en aan.
De aansluitingen zijn nagekeken, en iemand heeft zo'n CPU stress test op mijn PC uitgevoerd (mijn PC slaagde met vlag en wimpel). Weet iemand wat er aan de hand is, en/of het de kosten van een reparatie waard is?
Ik ben de persoon met de oplossing voor dit probleem of een duidelijk antwoord eeuwig dankbaar. O+

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Test het scherm eens op een andere PC of je PC met een ander scherm, dan kun je gemakkelijk zien of het de PC is of het scherm.

Wat betreft eventuele garantie: Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 00:20:
Test het scherm eens op een andere PC of je PC met een ander scherm, dan kun je gemakkelijk zien of het de PC is of het scherm.

Wat betreft eventuele garantie: Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie
Het is zo goed als zeker dat het mijn monitor is die problemen geeft, want ik heb een andere monitor geleend en op mijn PC aangesloten en die monitor werkte goed.
Voor mijn type monitor hanteert Acer een "2 jaar send-in" garantietermijn, en daar zit ik potdorrie 2 maanden buiten.

Vandaar mijn noodkreet hier...: is mijn probleem een reparatie waard (is het wellicht iets wat ik zélf kan repareren?) of moet ik maar eens gaan sparen voor een nieuw exemplaar.....

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Wat vaak voorkomt is een bolle of meerdere bolle elco`s in een scherm, wellicht even openmaken en de voeding controleren?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Twee jaar en iets is eigenlijk te snel voor lekkende elco's.

@Detzmie linkje wel goed gelezen over garantie?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
rikadoo schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:34:
Wat vaak voorkomt is een bolle of meerdere bolle elco`s in een scherm, wellicht even openmaken en de voeding controleren?
Ik ben een meisje.... een pot appelmoes openmaken en dáár de voeding van controleren, dat kan ik.. :P

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:13:
[...]

Ik ben een meisje.... een pot appelmoes openmaken en dáár de voeding van controleren, dat kan ik.. :P
haha oke, dit wist ik niet :p Als je er geen kaas van gegeten hebt dan is het geen optie nee...

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:35:
Twee jaar en iets is eigenlijk te snel voor lekkende elco's.

@Detzmie linkje wel goed gelezen over garantie?
Ik heb je linkje goed gelezen en ik heb dankzij de inhoud ervan een goede mail kunnen sturen naar Acer.
Gezien de prijs die ik voor de monitor betaald heb, de leeftijd ervan en mijn zorgvuldig gebruik, zouden ze de garantietermijn in mijn geval moeten verlengen.
Ik ga hun antwoord in spanning afwachten.
Dank je wel nog The-Mask!
Pagina: 1