Ik wil mijn eerste game pc bouwen, hierom dus dit topic.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gaan gamen, zowel oudere als nieuwere games. Ik ga bijvoorbeeld skyrim modden, maar ook GTA V spelen/
Wat mag het systeem gaan kosten?
De computer mag 850 euro kosten en de randapparatuur tussen de 150 en 200 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem een muismat en een headset mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle componenten voor een goede game pc, een toetsenbord, muis en beeldscherm
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren voor bepaalde merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een redelijk stille computer, hoeft niet muisstil, die op mijn bureau past. Verder wil ik een blauw met zwart kleurenschema aanhouden.
Ga je overklokken?
Nee
De Computer
OUDE TOELICHTING!
Processor
Ik heb gekozen voor de Intel Core i5 4690, omdat ik niet ga overclocken, maar wel voor performance wil gaan. Deze is namelijk een stuk beter dan de 4460 volgens velen benchmarks.
Moederbord
Ik heb gekozen voor dit moederbord vanwege socket 1150 voor de processor, 4 keer ddr 3 voor ram, en de blauw zwarte kleurstelling. Verder heeft het wat mij betreft meer dan genoeg aansluitingen zoals usb 3.0 en HDMI.
Videokaart
Ik heb gekozen voor de GTX 970 Windforce van Gigabyte, omdat de GTX 970 een hele goede chip is en vanwege het blauw zwarte kleurschema.
Harde schijf
Als hardeschijf heb ik een HDD van Seagate gekozen, omdat deze goedkoop was en 1tb heeft.
Case
Ik heb gekozen voor een case van Sharkoon, omdat die blauw met zwart is, mijn moederbord erin past en niet al te duur is.
Ram
Ik heb een blauwe 8gb ram stick van Kingston op het oog, omdat deze blauw is en voor een redelijke prijs te verkrijgen is.
Voeding
Als voeding heb ik een 600 Watt Corsair voeding. Ik weet echter niet wat een goede voeding is dus ik heb maar wat gekozen
.
SSD?
Ik heb zoals jullie zien geen ssd in mijn build, ik heb hiervoor gekozen zodat ik de videokaart en processor zo goed mogelijk kan laten zijn. Wanneer ik genoeg geld heb zal ik de:
Crucial BX100 250GB toevoegen.
Muis en Toetsenbord
Ik heb gekozen voor de CM Storm Devastator combo, omdat die en goedkoop is en erg goed schijnt te zijn.
Monitor
Ook met monitoren heb ik weinig ervaring dus heb ik er maar zomaar een uitgekozen die goedkoop was en goede reviews had.
Bedankt voor het lezen van mijn post en ik wacht met smacht op jullie reacties!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gaan gamen, zowel oudere als nieuwere games. Ik ga bijvoorbeeld skyrim modden, maar ook GTA V spelen/
Wat mag het systeem gaan kosten?
De computer mag 850 euro kosten en de randapparatuur tussen de 150 en 200 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem een muismat en een headset mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle componenten voor een goede game pc, een toetsenbord, muis en beeldscherm
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren voor bepaalde merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een redelijk stille computer, hoeft niet muisstil, die op mijn bureau past. Verder wil ik een blauw met zwart kleurenschema aanhouden.
Ga je overklokken?
Nee
De Computer
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 183,- | € 183,- |
| 1 | MSI B85M-G43 | € 69,42 | € 69,42 |
| 1 | Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD | € 363,95 | € 363,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Cooler Master N300 (KWN1, windowed) | € 38,50 | € 38,50 |
| 1 | TP-Link TL-WDN4800 | € 33,50 | € 33,50 |
| 1 | BenQ GL2250HM Zwart | € 108,90 | € 108,90 |
| 1 | Microsoft Windows 8 NL OEM 32/64 bit | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Kingston HyperX Fury blu HX318C10F/8 | € 43,50 | € 43,50 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,25 | € 12,25 |
| 1 | Cooler Master V450 Semi-Modular | € 67,95 | € 67,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.067,92 | |
OUDE TOELICHTING!
Processor
Ik heb gekozen voor de Intel Core i5 4690, omdat ik niet ga overclocken, maar wel voor performance wil gaan. Deze is namelijk een stuk beter dan de 4460 volgens velen benchmarks.
Moederbord
Ik heb gekozen voor dit moederbord vanwege socket 1150 voor de processor, 4 keer ddr 3 voor ram, en de blauw zwarte kleurstelling. Verder heeft het wat mij betreft meer dan genoeg aansluitingen zoals usb 3.0 en HDMI.
Videokaart
Ik heb gekozen voor de GTX 970 Windforce van Gigabyte, omdat de GTX 970 een hele goede chip is en vanwege het blauw zwarte kleurschema.
Harde schijf
Als hardeschijf heb ik een HDD van Seagate gekozen, omdat deze goedkoop was en 1tb heeft.
Case
Ik heb gekozen voor een case van Sharkoon, omdat die blauw met zwart is, mijn moederbord erin past en niet al te duur is.
Ram
Ik heb een blauwe 8gb ram stick van Kingston op het oog, omdat deze blauw is en voor een redelijke prijs te verkrijgen is.
Voeding
Als voeding heb ik een 600 Watt Corsair voeding. Ik weet echter niet wat een goede voeding is dus ik heb maar wat gekozen
SSD?
Ik heb zoals jullie zien geen ssd in mijn build, ik heb hiervoor gekozen zodat ik de videokaart en processor zo goed mogelijk kan laten zijn. Wanneer ik genoeg geld heb zal ik de:
Crucial BX100 250GB toevoegen.
Muis en Toetsenbord
Ik heb gekozen voor de CM Storm Devastator combo, omdat die en goedkoop is en erg goed schijnt te zijn.
Monitor
Ook met monitoren heb ik weinig ervaring dus heb ik er maar zomaar een uitgekozen die goedkoop was en goede reviews had.
Bedankt voor het lezen van mijn post en ik wacht met smacht op jullie reacties!
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2015 10:12 ]