Tweede hands gaming pc advies.

Pagina: 1
Acties:

• woutermx
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-04-2021
Hallo,

Ik heb een budget van 400 euro en ik zag deze tweede hands game pc die mij erg aan trok!
Enig idee of dit het waard is en of het de spellen aan kan die ik wil spelen?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er graag op gamen! Spellen zoals GTA 5, Battlefield hardline/4, H1z1, CS:GO.

Wat mag het systeem gaan kosten?
400 euro, ik ga hem ophalen. De PC zelf koste 400 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alles mag!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet de spellen aan kunnen die ik graag wil spelen!

Ga je overklokken?
nee

Behuizing : Gebruikte met krasjes MS-Tech Hornet Evolution of Gaming.
Voeding : Corsair CX430.(nieuw)
Moederbord : Asus P8Z68-V/GEN3.
Processor : Intel® Core i5-2500K Processor(6M Cache, up to 3.70 GHz).
Dit is een 3,3Ghz. Quad-core, en deze gaat tot 3,7Ghz in turbo modus.
Koeler : Grote nieuwe Scythe koeler.
8GB DDR3 geheugen.
Videokaart : EVGA Nvidia Geforce GTX660SC met 2024MB DDR5 DVI, DP en HDMI
2 x schijf, 1 x Crucial 128GB SSD voor het Systeem en 250GB 7200rpm voor de opslag.
DVD brander.
Besturingssysteem : Windows 7 OEM.

Heel erg bedankt voor de help!

Wouter Metselaar

woutermx

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:06
Het zal de games aankunnen, niet op de hoogste settings natuurlijk, maar bij GTAV komt het voorbij het minimum specs en volgensmij is GTA het zwaarste spel van je lijst.
De i5 gaat voor 110 euro op V&A, de GTX660 zit ronde de 90 euro. Samen met Windows en de overige componenten is 400 euro waarschijnlijk een goede prijs voor het systeem.

[ Voor 3% gewijzigd door Slaut op 13-07-2015 18:19 ]

• woutermx
Slaut schreef op maandag 13 juli 2015 @ 18:19:
Het zal de games aankunnen, niet op de hoogste settings natuurlijk, maar bij GTAV komt het voorbij het minimum specs en volgensmij is GTA het zwaarste spel van je lijst.
De i5 gaat voor 110 euro op V&A, de GTX660 zit ronde de 90 euro. Samen met Windows en de overige componenten is 400 euro waarschijnlijk een goede prijs voor het systeem.
Oke! Heel erg bedankt voor de informatie! Ik ga zelf nog een beetje verder kijken en ik denk dat dit hem dan word. Bedankt.

woutermx

• woutermx
Hallo, Ik heb deze ook nog gevonden voor dezelfde prijs! Zelf kan ik niet goed kiezen wegens de SSD van de andere. Welke raden jullie aan?
Bedankt!

Wouter

AMD Athlon X4 860K 3,7GHz (Quad Core) Processor !
MSI A78M-E35 Moederbord
8GB DDR3 1600MHz Geheugen
1000GB S-ATAIII 3,5" Harddisk
DVD±ReWriter Dual Layer
Gigabit Netwerk en 5.1 HD Geluid onboard
Nvidia Geforce GT 730 4GB Videokaart !
1x HDMI, 1x DVI, 1x VGA
2x USB2.0 voor, 4x USB2.0 + 2x USB3.0 achter
Cooler Master K280 ATX Miditower Behuizing (Zwart, met rode LED fan)

woutermx

Verwijderd

De ander is VEEL beter.
Intel processor is veel beter als amd.
De 730 videokaart is waardeloos, en kan moderne games nog niet bijna op low aan.
Het intel systeem heeft zelfs een ssd? Dat is een heel erg goede pc voor dat geld. Zou snel reageren als ik jou was.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2015 19:15 ]

• woutermx
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2015 @ 19:12:
De ander is VEEL beter.
De 730 videokaart is waardeloos, en kan moderne games nog niet bijna op low aan.
Bedankt voor de reactie! Dan ga ik toch achter die aan.

Wouter

woutermx

• woutermx
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2015 @ 19:12:
De ander is VEEL beter.
Het intel systeem heeft zelfs een ssd? Dat is een heel erg goede pc voor dat geld. Zou snel reageren als ik jou was.
Ik zocht nog even wat verder: YouTube: GT 730 + i5 3470 + 8192Mb GTA 5 928 3dmark Fire Strike in deze video zie je dat de gt 730 gta 5 aankan. Waarschijnlijk heb je veel meer verstand er van dan ik dus ik kan nergens over praten maar is dat waar of zit daar nog een addertje onder het gras aan?

Wouter

woutermx

Verwijderd

Gewoon van wegblijven. Het is het laagste van het laagste, en goedkoopste van het goedkoopste. Gewoon niet doen.
De intel pc zou ik heel snel bij zijn, is een hele goede aanbieding.
Kijk even naar (echte) reviews van een gt730. en dan naar reviews van de 660.
De 660 blaast de 730 weg. Kijk voor de grap ook even naar de prijzen.
De 730 is nu te koop voor 50 euro of iets in die richting. een 660 doet 2ehands al veel meer.
Zal het heel simpel maken:
730: http://www.futuremark.com...DIA+GeForce+GT+730/review
660: http://www.futuremark.com...IA+GeForce+GTX+660/review
Scheelt ietsje, 660 is meer dan 4x (4X !!!!) zo snel.
Gewoon reviews opzoeken van een kaart, niet youtube filmpjes gaan kijken.
Degene van youtube speelt op een hele lage resolutie, en alles op low, en het loopt nog voor geen meter. 30FPS is slecht. Wist ook niet dat de nieuwe gta zo lelijk kon zijn :o

Je moet je niet laten lijden door artikel nummertjes. De amd lijkt hetzelfde, omdat de processor even snel lijkt. Dat is zeker niet zo, de intel is denk ik wel 30-50% sneller als die amd processor. Als je prestatieverschil wilt zien, moet je echt reviews opzoeken. En dan kan je de nummertjes op een goede manier vergelijken ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2015 00:55 ]

• woutermx
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:28:
Gewoon van wegblijven. Het is het laagste van het laagste, en goedkoopste van het goedkoopste. Gewoon niet doen.
De intel pc zou ik heel snel bij zijn, is een hele goede aanbieding.
Kijk even naar (echte) reviews van een gt730. en dan naar reviews van de 660.
De 660 blaast de 730 weg. Kijk voor de grap ook even naar de prijzen.
De 730 is nu te koop voor 50 euro of iets in die richting. een 660 doet 2ehands al veel meer.
Zal het heel simpel maken:
730: http://www.futuremark.com...DIA+GeForce+GT+730/review
660: http://www.futuremark.com...IA+GeForce+GTX+660/review
Scheelt ietsje, 660 is meer dan 4x (4X !!!!) zo snel.
Gewoon reviews opzoeken van een kaart, niet youtube filmpjes gaan kijken.
Degene van youtube speelt op een hele lage resolutie, en alles op low, en het loopt nog voor geen meter. 30FPS is slecht. Wist ook niet dat de nieuwe gta zo lelijk kon zijn :o

Je moet je niet laten lijden door artikel nummertjes. De amd lijkt hetzelfde, omdat de processor even snel lijkt. Dat is zeker niet zo, de intel is denk ik wel 30-50% sneller als die amd processor. Als je prestatieverschil wilt zien, moet je echt reviews opzoeken. En dan kan je de nummertjes op een goede manier vergelijken ;)
Ik heb het gezien en inderdaad heeft de 660 4,5 sterren en de 730 maar 2! Ik ga inderdaad er achter aan en bedankt voor het advies!

Wouter

woutermx

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:02
Helemaal eens met Xeonfan, het eerste systeem is veel en veel sneller. Als het voor dezelfde prijs is, neem dan dat. Nadeel is de wat kleine harde schijf, maar voor €50 kun je zelf ook wel een 1TB schijf kopen als dat nodig moest zijn.

• woutermx
MacPoedel schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:09:
Helemaal eens met Xeonfan, het eerste systeem is veel en veel sneller. Als het voor dezelfde prijs is, neem dan dat. Nadeel is de wat kleine harde schijf, maar voor €50 kun je zelf ook wel een 1TB schijf kopen als dat nodig moest zijn.
Ja dat ga ik zeker doen als het nodig is. Bedankt voor de tip!

woutermx

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-11 21:18
Beetje shameless pluggen, maar hier heb je sowieso meer aan: knip, dit is spam, zie ook Het algemeen beleid #verbodenspam.
Krijg je er ook nog een 750GB HDD bij.

[ Voor 50% gewijzigd door br00ky op 15-07-2015 10:34 ]

Pagina: 1